Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alla mina mail är försvunna!

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Alla mina mail är försvunna...
Jag installerade Leopard förra veckan och har njutit fullt ut..
När jag startade mail imorse så sa den att Mail behöver sortera mail eller nåt dylikt, och började importera alla mail (såg maillådorna fyllas eftersom..) till den helt plötsligt låste sig och man kunde välja starta om eller ignorera eller skicka rapport.
Jag skickade rapport och startade sen om.
När jag så startar säger den att det är första gången jag startar mail och att ja måste importera... Jag valde "ignorera" och mailen startar med alla maillådor som dom ska fast TOMMA...

Finns mina mail någonstans och kan jag "importera in dom " till mina bredvlådor eller är det kört???
Vart lagrar Mail mina brev?

Ingen backup...

Ont i magen och panik...
Help!

Kolla hur stor mappen /Users/dinhemmapp/Library/Mail är

Har du tur så finns mailen kvar där och du behöver bara importera dom igen. För säkerhetsskull, ta en kopia på mappen innan du börjar trixa.

Hittade den..
Den är 2.46 GB..
Däermog när jag försöker importera in allt igen, så krashar Mail.
Har testat flera ggr..
Any tips?

Testa importera nån mapp i taget så kanske du kan reda ut vart felet ligger..

Tack för hjälp...
Men det låser sig oavsett vilken mapp jag importerar...
Kan det ha nåt med skivbehörigheter?
Håller på att ordna dom nu..

Ja har gjort det..
Testade nyss att ändra namnen på alla mailboxarna och ta bort Å Ä Ö..
Tänkte att det kanske nån som missat svenska bokstäver i uppgraderingen, men det funkar inte ändå.
När jag försöker importera som MBOX, så säger den att det inte är en giltig mbox fil och när jag försöker importera som MAIL så krashar programmet...
Finns det nån inställningsfil som man ta bort och "nollställa" programmet eller??
tacksam för all hjälp..

NU har jag lyckats importera alla inboxar, men när jag försöker dra in alla brevlådor separat (i filformatet mbox), så säger Mail att "inga giltiga mbox filer hittas... Fastän jag pekar direkt på en mbox fil..

Se till att ta säkerhetskopia på ~/Library/Mail (den som var på 2,46 GB) så är du på den säkra sidan om något skulle gå galet.

Har du testat att ta Brevlåda --> Bygg om? Jag vet inte, men det kan kanske hjälpa.

När du ska importera mbox så ska du nog välja mappen "ovanför" den där du har dina mailboxar, då kommer en lista på alla den hittar upp och du får bocka bort dom du inte vill importera.

2,4 GB låter rätt mycket.

Är väl inget konstigt med storleken, han har väl mycket mail helt enkelt. Min mapp är på 4 GB. Det jag tänkte var att om den var väldigt väldigt liten så borde han bli extra orolig..

Ursprungligen av Johan S:

Är väl inget konstigt med storleken, han har väl mycket mail helt enkelt. Min mapp är på 4 GB.

Visst olika människor har olika vanor, själv rensar jag min när den har blivit över några hundra MB stor.
200MB räcker ju till sisådär några tusen mail med bilagor..

Jag jobbar med mailen till stor del och har rensat så jag "bara" har 2.6 gb kvar..

Har försökt allt.. till slut så funkade det om jag först importerade brevlådorna till Entourage och sedan exporterade dom därifrån till skrivbordet.
Efter det funkade det att importera till Mail.
Innan det så verkade Mail tycka att det var nåt fel på brevlådorna..
Flummigt fel..

Du, min pappa hade en liknande problem och jag började importera användare/bibliotek/mail/ (och någon mapp här) och då när importen var klar så dök den "riktiga" mailboxen upp efter en omstart av mail.app.

Det verkade som om kanske den hade funnits där hela tiden men att den inte riktigt fått för sig att synas. den såg alltså helt tom ut, men jag hade mina användarkonton med på sidan.

Jag rensar aldrig min mail heller.

1
Bevaka tråden