Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss med 1.0.2 som "kanske" vill stanna där!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Två frågor till att börja med:

Jag har en 1.0.2a utan youtube hur gör jag? såg på nån sida att det finns youtubefix via installer på nåt vis? Eller nåt som kallas the threefiles??? svårt att utröna om det är för 1.1.1 eller för oss med 1.0.2

Samt är det någon som vet hur man får bort nummerformateringen helt och hållet, finns tydligen nån fil man kan byta ut men vart och hur gör man? för nummer som ska se ut så här: 0612-12345 ser ut så här 061-21 23 45 då vill jag hellre att det ser ut så här 061212345

Ibland önskar man att det ej fanns uppdateringar
iPhone 1.0.2 med swephone 1.0 beta1

Youtube aktiveras med PACAY, vet dock inte om du kan köra detta då du redan aktiverat telefonen då detta program både aktiverar telefonen och youtube.

0) Start your Windows Machine (MAC People Scroll Down).
1) Update to the 1.0.2 firmware by restoring in itunes. (Du måste ladda ner 1.0.2 och hålla in shift när du klickar på restore för att få välja den filen)

2)Download and install ibrickr and restore the phone to an unactivated state.

3) Kill iTunes related processes.
4) Jailbreak your iPhone following ibrickr’s instructions.
5) Download and unpack this file:

http://rapidshare.com/files/55289251/PACAY__by_brasuco_.rar.html or http://www.megaupload.com/?d=O8W10E2C

6) Extract the files to a folder and run “(CLICK HERE)activate.bat” and wait. You will have a fully activated iPhone with Youtube. Credit goes to brasuco, Darkmen, and Deleonju

Detta inkluderar ju då att du restore:ar mobilen. Vet ej vilka filer den byter ut, borde ju gå att kolla upp.

• Medlem
  • Sigtuna
  • 2007-11-04 19:03

Youtube fixas som djungelmums skriver.
Nummerformateringen gör man i filen ABPhoneFormats.plist som ligger i:
/System/Library/Frameworks/AddressBookUI.framework/

Sen öppnar du den med ett texthanteringsprogram och letar reda på den här snutten.

<key>us</key>
<array>
<string>#### - ## ## ##</string>
<string>+46 ### - ## ## ##</string>
<string>+46 80 - ### ## ##</string>
<string>### - ## ## ##</string>
<string>0620 - ### ##</string>
<string>0431 - ### ## ##</string>
<string>070 - ### ## ##</string>
<string>+46 70# - ## ## ##</string>
<string>042 - ### ## ##</string>
<string>073 - ### ## ##</string>
<string>076 - ### ## ##</string>
<string>020 - ## ## ##</string>
<string>031 - ### ## ##</string>
<string>00 $</string>
</array>

Sen skriver du hur du vill ha. tex jag vill att 0620 nummer ska formateras så här 0620 - 123 45
Väldigt enkelt att formatera. För ditt 0612-12345 nummer skriver du så här 0612 - #####.
Om du inte förstår så fråga på bara.

Ursprungligen av Jackee:

Youtube fixas som djungelmums skriver.
Nummerformateringen gör man i filen ABPhoneFormats.plist som ligger i:
/System/Library/Frameworks/AddressBookUI.framework/

Sen öppnar du den med ett texthanteringsprogram och letar reda på den här snutten.

<key>us</key>
<array>
<string>#### - ## ## ##</string>
<string>+46 ### - ## ## ##</string>
<string>+46 80 - ### ## ##</string>
<string>### - ## ## ##</string>
<string>0620 - ### ##</string>
<string>0431 - ### ## ##</string>
<string>070 - ### ## ##</string>
<string>+46 70# - ## ## ##</string>
<string>042 - ### ## ##</string>
<string>073 - ### ## ##</string>
<string>076 - ### ## ##</string>
<string>020 - ## ## ##</string>
<string>031 - ### ## ##</string>
<string>00 $</string>
</array>

Sen skriver du hur du vill ha. tex jag vill att 0620 nummer ska formateras så här 0620 - 123 45
Väldigt enkelt att formatera. För ditt 0612-12345 nummer skriver du så här 0612 - #####.
Om du inte förstår så fråga på bara.

Kan jag ta filen i Swephone 1.0b2 göra en dublett av den, ändra lägga till som du beskrev sen ersätta den i iPhonen via cyberduck? Men snutten där det står <key>us</key> det är inte i den där det står <key>se</key> man ska ändra?

Kan man ha flera för samma riktnummer typ

0612-### ##
0612-## ## ##
Och för mobil nummer hur gör man där för olika 070, 076,073
070-### ## ##
073-### ## ##
076-### ## ##

Och det djungelmums skrev, kan man dra threefiles och ersätta direkt eller?
Fattar inte riktigt:confused:

• Medlem
  • Sigtuna
  • 2007-11-04 22:23

Om vi börjar med Youtube probleme så behöver du bara ladda hem:
http://rapidshare.com/files/55289251/PACAY__by_brasuco_.rar.html
Sen letar du reda på "(CLICK HERE) activate.bat" och klickar på den sen följar du instruktionerna som kommer.

Sen nu till nummerformateringen:
Du kan göra en dublett utav den det spelar ingen större roll. Men gör som du vill för du ska enda ersätta filen med den i telefonen.
Jag har ingen aning med de där <key>se</key> och <key>us</key> iFun gänget ändrade under us så då gjorde jag de med. Vet inte om de funkar om man lägger det i se.

Sen låter det skumt om man skulle kunna formatera nummret på två olika sätt som du tog som ett exempel:
0612-### ##
0612-## ## ##
Det går nog inte.
De där med mobilnummren har du gjort helt korrekt.
Kom ihåg att de ska vara inom <string> </string>
Så korrekt ska de vara <string> 0612 - ### ## </string> Om det är så du vill ha nummret formaterat.

Finns inget förvalt program säger datorn när jag klickar på "(CLICK HERE) activate.bat"

Jag har Mac om det nu är det de beror på
Jag har även alltså en fullt fungerande upplåst iPhone med ver.1.0.2

• Medlem
  • Sigtuna
  • 2007-11-04 22:40
Ursprungligen av applemagic:

Finns inget förvalt program säger datorn när jag klickar på "(CLICK HERE) activate.bat"

Jag har Mac om det nu är det de beror på
Jag har även alltså en fullt fungerande upplåst iPhone med ver.1.0.2

Ja det spelar roll för det där är bara ett windows program.
Eftersom jag inte har en mac och kan inte med de riktigt bra så kopierar jag ifrån en tråd på hackint0sh forum:
http://hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=11391

" YouTube files (just one of these, replace ***** with the one and only rap....)
http://**********.com/files/49054918...iles1.zip.html
http://**********.com/files/49054919...iles2.zip.html

YouTube
Fire up the FTP client of your choice (Cyberduck or so). Start a new connection and use your iPhones IP as the server; for user type root; for password type the one you have choosen; if you did not change the password type alpine; Protocol is SFTP; Port is 22; path is /.
Connect to the iPhone and make sure you are at the top-directory.
Switch to directory
/private/var/rootLibrary/
Copy the folder "Lockdown" as a backup to your desktop just in case you screw up Then open Lockdown on the iPhone. Unpack one of the downloaded zips "TheThreeFiles" (i used theThreeFiles2.zip). Copy the three files into the folder "Lockdown" and replaces the ones sitting there.
Start TextWrangler. The free Textprocessor for Mac (BBedit's little brother) allows to alter .plis files without screwing them up. Dont use Apples TextEdit!
Open the file data_ark.plist from "The Three files" you just copied to the iPhone and look for "<key>-DeviceCertificate</key>" and copy the tag below
<data>
LS0tLS1CRUdJTi.......
</data>
including <data> and </data> to a new text file.
Now open the Folder "activation_records" on the iPhone. There is a .plis file inside. Copy it to the desktop and open with TextWrangler.
Look for the line
<key>DeviceCertificate</key>
and replace the <data> .... </data> tag below with the one you just copied from data_ark.plist. Save and copy back / replace the .plist file. In Cyberduck go back one step (to Lockdown) and open the folder "pair_records".
Again look for
<key>DeviceCertificate</key>
Below That you probably find
<data> </data>. Replace again with the part you copied and save. Copy back / replace the .plist file
Restart the iPhone and YouTube should be working."

Jackee:

Funkar fint med formateringen Tackar så mycket för hjälpen!

• Oregistrerad
  • 2007-12-03 00:29

finns det inget enklare sätt? jag är ju ingen expert. hade förhoppninhar om att det skulle kunna gå att fixa från installer i iphonen.

1
Bevaka tråden