Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quicktime 7.3 och iTunes 7.5 släppt.

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-11-05 22:22

http://www.stud.uni-goettingen.de/~s275288/graphics/iTunes%205%20Fenster2.png

Kommer ihåg att alla hatade nya 6:an när den kom.

Skulle aldrig vilja gå tillbaks dit nu...

• Medlem
  • International user
  • 2007-11-05 22:26

Inga problem med Youtube.

Yes!!

Varför funkar inte laddningsindikatorn för iPhone?

• Medlem
  • Växjö
  • 2007-11-05 22:39

Jag hade en riktigt scary uppdatering...
Efter omstart så hittade datorn inte ngt system Så jag fick boota upp med Leopard dvdn. Efter ha kört skivkontroll och reparerat behörigheter så funkar det igen

Macen trodde jag startade för första gången

Ursprungligen av calle73:

Jag hade en riktigt scary uppdatering...
Efter omstart så hittade datorn inte ngt system Så jag fick boota upp med Leopard dvdn. Efter ha kört skivkontroll och reparerat behörigheter så funkar det igen

Samma här, efter omstart så ville datorn gå igenom hela inställningsassistenten "Välkommen", och när jag skrivit in alla namn och adresser och skit så började det hela om på nytt. Funkade det med att boota på dvdn? Hur gör man då?

• Medlem
  • Växjö
  • 2007-11-06 07:03

Boota med dvdn genom att hålla "C" nedtryckt när du startar datorn.
Sedan kan du välja Skivverktyg i en meny när installeraren har startat.

Ursprungligen av robertrundberget:

Samma här, efter omstart så ville datorn gå igenom hela inställningsassistenten "Välkommen", och när jag skrivit in alla namn och adresser och skit så började det hela om på nytt. Funkade det med att boota på dvdn? Hur gör man då?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-11-05 22:45

Konstigt. Måste den vara helt urladdad eller?

Lite läskig uppdatering.. efter att den drogs ner och ville starta om datorn så såg allt ok ut..
sen stängde den ner alla program osv. o det gjorde sitt. sen snurra den kanske i 100år (ca 2-3 min, men kändes länge) den lilla snurrande loggan.. sen starta den fint..

så ni som gör denna uppdatering. ha tålamod vid uppgraderingen

/manne

Uppdateringen på min PowerBook och Mac mini gick helt utan problem eller fördröjningar.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-11-05 23:10

Mitt första test av nya QuickTime i Leopard på min svarta Macbook av första generationen (2Gb ram) visar att mängden framedrops i full-HD (1080p) filmer är BETYDLIGT färre. De är inte borta helt men man står faktiskt ut med att kolla trailers i 1080p nu. En hel film? Det vet i katten. Det kanske aldrig blir möjligt att köra full-HD helt felfritt på denna maskin men nu är det ganska nära ändå.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-05 23:31
Ursprungligen av Spooky:

Mitt första test av nya QuickTime i Leopard på min svarta Macbook av första generationen (2Gb ram) visar att mängden framedrops i full-HD (1080p) filmer är BETYDLIGT färre. De är inte borta helt men man står faktiskt ut med att kolla trailers i 1080p nu. En hel film? Det vet i katten. Det kanske aldrig blir möjligt att köra full-HD helt felfritt på denna maskin men nu är det ganska nära ändå.

Härligt att höra. Alltid bra när Apple optimerar sina program. Vad kör du för system och vad har du för hastighet på hårddisken? Två saker som borde spela in.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-11-05 23:49
Ursprungligen av acke:

Härligt att höra. Alltid bra när Apple optimerar sina program. Vad kör du för system och vad har du för hastighet på hårddisken? Två saker som borde spela in.

Jo det är sant att HDn kanske borde spela in. Det är en 160 Gb Samsungdisk på 5400rpm. Men borde inte dagens hårddiskar klara av den bitraten som krävs (ca 10mbit/s) ? Jag har inte räknat på det utan bara antagit att en modern HD borde klara av det. Jag har alltid misstänkt att QuickTime utnyttjat resurserna i processorn lite dåligt. Den ligger iofs på ca 70% belastning under de perioden som frameraten går ner från 24 till 11 FPS.

Det är ju en aning skumt iofs.

Visst ja, jag kör ju Leopard naturligtvis.

För mig funkar det perfekt,efter uppdateringen.
Inga problem med vare sig youtube, eller något annat.
Phew..

youtube problem? - kolla era kodecs. Ladda ner "swizz army knife" perian.

http://perian.org/

Varför har inte apple denna med på sin leopard dvd? Kan man "promota" paralell, jag suger ur din CPU kraft från datorn" så kan man förundras.. perian borde köpas upp av apple och utvecklas av apple i samklang med opensource! Vem skulle behöva något annat, typ windows media player då?

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-11-06 21:58

Fick tips om en lösning till mitt problem på ett annat forum. Om någon annan råkar ut för liknande.
http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1195827&tstart=0

Så enkelt så man skäms. Avaktivera Flash i QT-inställningarna under systeminställningarna.

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2007-11-06 23:59

Jag har alltid problem med Youtube efter Quicktime uppgradering. Så den här gången lyfte jag ut alla codecs till en mapp på skrivbordet. Nu har jag uppgraderat och lagt tillbaka alla codecs och sedär, min första problemfria Quicktimeuppgradering! Allt fungerar somm innan!:)

• Medlem
  • Jönköping
  • 2007-11-07 02:41

Saknar den lilla knappen som förstorar upp bilden i quicktime när man kör fullscreen, verkar bara finnas i leopard! (Det bästa med leopard faktiskt haha)

Jag fick att den tappa bort delad musik i och med uppgraderingen. Jag kör min NAS disk som media server, men efter uppgraderingen så vill den inte finna den.
Någon som har varit med om samma sak?

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-11-07 07:49

Startade datorn nyss och nu är det bara en massa Q? Får prova någon annan väg. Börjar bli irriterad.

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-11-07 08:52

Testade tricket med att "delita" en bit kodsträng i plist-filen i pluggin-plisten. Nu funkar det igen, men för hur länge. Ska man behöva göra om proceduren varje gång man startar om datorn?

För diskussioner om iTunes 7.5 och iPhone, kolla in den här tråden.

Någon som vet status för eAAC+ (container m4a) i iTunes? Kör detta format istället för MP3 tack vare dess överlägsna komprimering. Det är en vidareutvecklad version av Dolbys AAC och det stöds på Windowssidan. Som det är idag får jag starta om iMacen för att hantera formatet och ser fram emot att kunna ordna rubbet i iTunes. Kan programmet hantera formatet vore det perfekt.

Bevaka tråden