Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone slutade fungera när jag provat den i Bosehögtalare

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2007-11-06 15:40

Jag var tidigare idag hos min lokala elektronikaffär.. Där fanns det en Bose högtalare med ipod kontakt (ungefär som ipod hifi). Jag blev nyfiken på om den skulle fungera med min iPhone och därför försökte jag docka den.. Hela skärmen blev helt vit och började flimra hur mycket som helst. Jag försökte hålla inne sleep knappen för att stänga av den men det gick inte.. I ren panik höll jag inne sleep och home knappen och gjorde en omstart.... iPhonen startade om och den var som vanligt igen.. Sen när jag kom hem och skulle docka den sa itunes att den inte kan synca, och på iphonen stod det något istil med "You need to repair"... Sen försvann Telia, och den sa att jag inte kunde ringa med den.. Då startade jag om den igen..

Nu kommer bara klockan och slide to unlock fram, och när jag försöker låsa upp den visas springboarden men jag kan inte trycka på någonting.. Dessutom saknas docken längst ner...

Vad gör jag? Kan det vara mjukvaran som har gått sönder tack vare att jag tryckte "Sleep + home".. Måste man hacka om den då?

Det är (eller var?) en hackad 1.02...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-11-06 16:32

Har läst om en liknande grej på engelskt forum och där var kommentaren att det var kört. Sorry.

Tror det var hatckint0sh.org

Har själv en icke-fungerande iPhone så jag vet hur surt det är...

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2007-11-06 17:10
Ursprungligen av Toopa:

Har läst om en liknande grej på engelskt forum och där var kommentaren att det var kört. Sorry.

Tror det var hatckint0sh.org

Har själv en icke-fungerande iPhone så jag vet hur surt det är...

Nu har telefonen vilat ett tag och nu fungerar den som vanligt igen..

Problemet kommer när jag ska docka den.. Den låter ju alltid när man dockar den, det ljudet låter helt korrupt.. Sen står det bara "Repair your phone"...

Vad händer egentligen när man trycker sleep och home samtidigt i några sekunder?

Mitt hopp är att det bara blev nåt kosntigt när jag dockade den med bose högtalaren.. och sen när jag tryckte sleep + home blev den fel återställd.. Vågar man hoppas på det? Att det kan röra sig om mjukvaru fel?

Edit, såg inte alla posterna.

Du kan ju alltid testa att återställa den och göra om proceduren med unlock osv.

Det tar någon timme och kan garanterat tänkas lösa alla mjukvaruproblem.

om det går bra så får du gärna posta resultatet och vad du gjorde här på forumet så att alla andra kan läsa!

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2007-11-06 17:32
Ursprungligen av kebarb:

Edit, såg inte alla posterna.

Du kan ju alltid testa att återställa den och göra om proceduren med unlock osv.

Det tar någon timme och kan garanterat tänkas lösa alla mjukvaruproblem.

om det går bra så får du gärna posta resultatet och vad du gjorde här på forumet så att alla andra kan läsa!

Absolut.. Är det kanske lika bra att uppgradera den till 1.1.1 då?

... Jag vet att jag borde söka egentligen hur man ska göra... Men mitt hjärta sitter uppe i halsgropen nu.. och jag vågar verkligen inte chansa... Kan någon vara jätte snäll och rekomendera mig en guide som beskriver hur jag gör för att uppgradera från en hackad 1.02 till en hackad 1.1.1? Eller ska jag försöka återställa den till en hackad 1.02? Vad har ni för synpunkter?

Edit:
Det verkar som att själva syncningen fungerar bra.. Dock fungerar den inbyggda hötalaren väldigt dåligt då den är dockad, det låter som den är sprängd. Men när ajg inte har telefonen dockad fungerar högtalaren fint..

Här är förresten felmeddelandet som kommer efter ca 2 min dockning..
När den kommit i detta läget kan jag inte göra någonting... Då är den helt låst.. måste stänga av och sätta på den igen..

Telefonen blir ganska varm upptill efter ett några minuters dockning.. Inte så att man bränner sig, men ändå ganska varmt.
Jag har inte tänkt på det förrut.. Hur känns era telefoner efter 10min laddning?

Senast redigerat 2007-11-06 17:52
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-06 18:47

Finns enorm många guider om hur du gör det på nätet. De som inte är så haj på engelska. Gör det bäst på ifun.se.

Du kommer fömodligen att få ladda in ny programvara 1.0.2 i telefonen genom itunes. Hoppas du inte har uppdaterat itunes än!

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2007-11-07 22:01
Ursprungligen av atomlab:

Finns enorm många guider om hur du gör det på nätet. De som inte är så haj på engelska. Gör det bäst på ifun.se.

Du kommer fömodligen att få ladda in ny programvara 1.0.2 i telefonen genom itunes. Hoppas du inte har uppdaterat itunes än!

Hur gör jag för att ladda in ny programvara 1.0.2? Är det en Virginizer du menar? För i så fall har jag problem... Telefonen hänger sig som sagt när man dockar den.. Och tydligen laddar den inte då heller.. Så jag verkar inte kunna ladda den på nåt sätt... Därmed verkar inte virginizer fungera eftersom ett av kraven är fullladdat batteri...

Däremot verakr faktiskt itunes fungera när telefonen har hängt sig.. Jag kan bla synca låtar.. Vågar jag prova att trycka på restore i itunes??

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-11-07 22:05

Det är väl den enda utvägen som jag har förstått det i alla fall.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-11-07 22:20

Om du har 1.0.2 ska du först ladda ner 1.0.2 firmwaren. Sen när du restorar iPhonen håller du ner alt när du trycker på restore och väljer den ipsw filen du laddade ner precis. Tänk på att om du laddar ner med Safari så kommer Safari automatiskt att packa upp filen, så använd firefox istället... Har du provat ladda med laddare till strömuttag?

Lycka till, och tack för att du skrev detta här, nu kommer jag verkligen inte trycka ner min iPhone i någon högtalare...

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2007-11-08 19:18
Ursprungligen av badmojo:

Om du har 1.0.2 ska du först ladda ner 1.0.2 firmwaren. Sen när du restorar iPhonen håller du ner alt när du trycker på restore och väljer den ipsw filen du laddade ner precis. Tänk på att om du laddar ner med Safari så kommer Safari automatiskt att packa upp filen, så använd firefox istället... Har du provat ladda med laddare till strömuttag?

Lycka till, och tack för att du skrev detta här, nu kommer jag verkligen inte trycka ner min iPhone i någon högtalare...

Jag försökte restora den igår.. Men nu är den helt död... Jävla skit... Fattar inte hur det kan bli så.. Den borde väl klara en sån dockning? Det är ju samma kontakt som iPod...

Finns det någonting jag kan göra?? Någon knapp kombination som jag inte vet om??

PM'a mig om ni har någon ny att sälja... eller det kanske finns någon som vill köpa min och leka med ??

Senast redigerat 2007-11-08 19:33

p2d:
Det är samma kontakt men vad hela det handlar om är väl SIGNALEN.
Om den är fel så kan ju en enhet helt klart förstöras.

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2007-11-08 20:36
Ursprungligen av theplague:

p2d:
Det är samma kontakt men vad hela det handlar om är väl SIGNALEN.
Om den är fel så kan ju en enhet helt klart förstöras.

Jo, givetvis.. Men är det olika signaler tycker jag det är dumt att ha samma kontakt.. Lätt hänt att det blir fel...

1
Bevaka tråden