Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Markera massa mail som lästa?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-06 17:48

Fick min iPhone igår och har bl.a. lagt till mitt gmail konto. Telefonen har nu hämtat hem en massa mail därifrån och rapporterar att jag har 70 olästa mail. Finns det något sätt att markera alla som lästa på en gång eller måste jag gå igenom mail för mail?

Eftersom gmail har stöd för imap i den amrikanska versionen så kan du ju alltid byta till det. Då borde dina meddelanden vara lästa.

Här finns en guide för att få imap stöd i gmail
http://www.gate303.net/2007/10/24/gmail-far-stod-for-imap/

Här är en guide för att sätta upp imap på iPhone när du har bytt språk till US på gmail
https://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=77702&topic=12761

Hoppas de hjälper

Ursprungligen av Jafu:

Finns det något sätt att markera alla som lästa på en gång eller måste jag gå igenom mail för mail?

Går inte att markera alla lästa, så vitt jag vet.

• Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-11-07 08:41

Sinnessjukt om du frågar mig. En annan bra grej skulle vara om den bara behövde hämta hem mailet en gång.

• Medlem
  • Eslöv/Halden i Norge
  • 2011-08-08 10:50

Detta måste väl ändå utvecklarna inse är ett vanligt problem? Varför gör de inget?
Jag läser normalt mina mail i datorn, och hamnar återkommande i den där idiotiska situationen att jag måste stega igenom 80 mail på iPhonen, som jag redan läst på datorn, för annars blir de aldrig markerade som lästa.
Ytterst irriterande. Man tänker ju hela tiden "Högerklick/Markera som/läst" precis som på datorn. Och så går det inte. Brrrrr.

Ursprungligen av smarkebo:

Detta måste väl ändå utvecklarna inse är ett vanligt problem? Varför gör de inget?
Jag läser normalt mina mail i datorn, och hamnar återkommande i den där idiotiska situationen att jag måste stega igenom 80 mail på iPhonen, som jag redan läst på datorn, för annars blir de aldrig markerade som lästa.
Ytterst irriterande. Man tänker ju hela tiden "Högerklick/Markera som/läst" precis som på datorn. Och så går det inte. Brrrrr.

Jag tror det ser ut som det gör dels för att hålla gränssnittet minimalistiskt/touch-vänligt, och dels för att Apple sorterar in POP bland urtidsmonster de inte tycker folk ska använda. I ärlighetens namn hade jag faktiskt glömt bort att det kunde vara på det där sättet, var väl en 7-8 år sedan jag använde POP senast

• Medlem
  • Uppsala
  • 2011-08-08 15:50
Ursprungligen av smarkebo:

Japp. Det är IMAP som gäller. POP är inte pop. POP är stenålder.

Jag läser också många mail på datorn, men med IMAP är det ju ett ickeproblem.

1
Bevaka tråden