Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1.0.2 till 1.1.1 sedan reset och sen?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-04 19:48

Hej har en iPhone som var en 1.0.2 men jag nu uppdaterat till en 1.1.1 utan problem. Dock är det så att jag anser mig ha så mycket skit på den och är seg så att jag gärna skulle vilja blåsa den ren.

Hu fungerar det i praktiken. Är det bara att göra en återställning i iTunes? Och sen köra independece, anysim? Då är den ju inte förbered för en 1.1.1 upplåsning.

Eller Återställa, köra in 1.0.2 pånytt och den vägen?

Vad tycker ni?

Mvh T

1. Restore:a med 1.1.1 filen (ladda ner den själv)
2. Köra tiff exploiten med jailbreakme.com
3. Se om anySIM upplåsningen försvann när du restore:a, isf. installera anySIM och kör det igen.

Om man drar det i stora drag, jag skulle inte downgrade:a och gå den vägen.

Ursprungligen av atomlab:

Och sen köra independece, anysim? Då är den ju inte förbered för en 1.1.1 upplåsning.

Om du kör AppSnapp-varianten behöver du inte göra något innan med iNdependence.

Edit: djungelmums hann visst före.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-05 17:28

Men om jag gör en reset och då väljer att ladda in en egen 1.1.1 genom att hålla ner cmd då tömmer den först iphonen och sen laddar in den nya?

Det var iaf så jag gjorde när jag drog in 1.0.2 på nytt. tyckte dock inte att den vart så mycket bättre då. Vill ju inte ha några som helst filer kvar på telefonen.

Måste fråga här....

"Om du kör AppSnapp-varianten behöver du inte göra något innan med iNdependence."

Jag har också en 1.02:a som strular nu. Menar du att jag ska uppdatera till 1.1.1 (utan att virginaza) Sedan köra AppSnapp? Kan den alltså fortfarade vara upplåst då om jag har tur?

Jag trodde att en uppdatering till 1.1.1 sabbade allt sådant?

Ursprungligen av skellefteroger:

Måste fråga här....

"Om du kör AppSnapp-varianten behöver du inte göra något innan med iNdependence."

Jag har också en 1.02:a som strular nu. Menar du att jag ska uppdatera till 1.1.1 (utan att virginaza) Sedan köra AppSnapp? Kan den alltså fortfarade vara upplåst då om jag har tur?

Jag trodde att en uppdatering till 1.1.1 sabbade allt sådant?

Om din 1.0.2:a är upplåst med gamla anySIM eller iUnlock så bör du göra "virginize" först. Men om du sen gör pre-1.1.1-grejen i iNdependence eller om du kör AppSapp på 1.1.1 är en smaksak. I slutändan ska du ändå köra anySIM 1.1 för att låsa upp den igen, om allt gått vägen (om din strular kan det förstås vara andra problem med den).

Ursprungligen av Adrian B:

Om din 1.0.2:a är upplåst med gamla anySIM eller iUnlock så bör du göra "virginize" först. Men om du sen gör pre-1.1.1-grejen i iNdependence eller om du kör AppSapp på 1.1.1 är en smaksak. I slutändan ska du ändå köra anySIM 1.1 för att låsa upp den igen, om allt gått vägen (om din strular kan det förstås vara andra problem med den).

Så om man har en 1.0.2 som är upplåst med anySIM 1.1 så är det bara att göra en pre-1.1.1 med iNdependence och sen uppdatera med iTunes eller?

EDIT: Hittade detta på iPhone-Elites google code-site:

It's also not required by an iPhone that has never run anySIM 1.0x unlockers, or the hardware unlock. If your iPhone has seen none of these, or if it has only run anySIM 1.1x unlockers, then you don't need to become re-virginized.

Det ska alltså gå att uppdatera till 1.1.1 direkt men jag får det inte att fungera. Får ett felmeddelande i iTunes och sen får jag återställa den till 1.0.2 för att det ska fungera.

Senast redigerat 2007-11-07 21:48
Ursprungligen av johan_fbg:

Det ska alltså gå att uppdatera till 1.1.1 direkt men jag får det inte att fungera. Får ett felmeddelande i iTunes och sen får jag återställa den till 1.0.2 för att det ska fungera.

Knepigt... vad händer om du gör en återställning i 1.0.2 då? Det är en del jobb förstås, men kan vara värt ett försök. Upplåsningen lär vara kvar ändå, om jag förstått det rätt.

Tack för svaret Adrian! Hmm "I slutändan ska du ändå köpa anySIM 1.1 för att låsa upp den igen" Köpa, jga hoppas du menar köra Anysim? Visst är den gratis?

Jag tycker att revirginaze metoden är på tok för svår för en vanlig macsnubbe som jag är. Har aldrig använt terminalen eller scripter tidigare!
Kommer det en one-klick version snart?

Eller finns det någon som mot betalningen kan fixa min upplåsta 1.02 till upplåst 1.1.1 i Skellefteå eller Umeå området? Kan möjligen guidas per telefon i värsta fall?

Ursprungligen av skellefteroger:

Tack för svaret Adrian! Hmm "I slutändan ska du ändå köpa anySIM 1.1 för att låsa upp den igen" Köpa, jga hoppas du menar köra Anysim? Visst är den gratis?

Jo, visst är det gratis, bara jag som slinter på tangenterna ibland, det är korrigerat nu. Jag har en tendens att använda korrekt stavade ord, men fel ord, ibland

Ursprungligen av skellefteroger:

Eller finns det någon som mot betalningen kan fixa min upplåsta 1.02 till upplåst 1.1.1 i Skellefteå eller Umeå området? Kan möjligen guidas per telefon i värsta fall?

Jag har gjort revirginize åt en annan, det strulade och tog typ tre timmar så det blev god valuta för pengarna Finns säkert folk i Skellefteå som kan hjälpa med det också. Telefonguidning kan nog vara lite drygt för det är en del väntan på olika steg.

Nu när du ändå är online Adrian...Detta finns säkert i en annan tråd men,...

Mina två problem är dessa:

1. Delar av min skärm svarar jättedåligt. Ett område motsvarande där 4,5 och 6:an sitter i keypaden reagerar väldigt dåligt. Kanske mjukvarufel

2. När jag använder Summerboard så byts inte alla ikoner ut. Detta är lika oavsett vilket tema jag kör.

Alltså, om jag bara vill restora till 1.0.2? Kan min Anysim upplåsning fortfarande vara kvar. Om inte, finns det en bra, enkel anvisning för att få igång den till nuvarande upplåst och Jailbreakat tillstånd?

Hoppas du orkar svara en gammal man....

Ursprungligen av skellefteroger:

Nu när du ändå är online Adrian...Detta finns säkert i en annan tråd men,...

Well, ofta gör det ju faktiskt det.

Ursprungligen av skellefteroger:

1. Delar av min skärm svarar jättedåligt. Ett område motsvarande där 4,5 och 6:an sitter i keypaden reagerar väldigt dåligt. Kanske mjukvarufel

Det är ett känt och oroande problem, folk har fått telefoner utbytta pga av det i USA.

Ursprungligen av skellefteroger:

Alltså, om jag bara vill restora till 1.0.2? Kan min Anysim upplåsning fortfarande vara kvar. Om inte, finns det en bra, enkel anvisning för att få igång den till nuvarande upplåst och Jailbreakat tillstånd?

Upplåsningen är kvar, aktivering och jailbreak måste göras på nytt.

Jag har säkert gjort 7-8 återställningar till 1.0.2. Testat laddat ner 1.0.2-filen från flera olika källor samt både den automatiska 1.1.1-uppdateringen i iTunes och manuellt.

Jailbreak och upplåsning är kvar men SSH och aktivering får göras igen. Anledningen till att jag låste upp en 1.0.2 med anySIM1.1 var samma, gick alltså inte att uppdatera till 1.1.1 innan den var aktiverad heller.

Ah, skumma problem... har tyvärr inga råd att ge.

Jaja, får vara nöjd med 1.0.2 så länge. Är ju ingen dålig telefon direkt

Hehe, testade en sista grej. Jag gjorde en total återställning, trots vad som stod på iPhone elites sida. Sen aktiverade jag telefonen med iNdependence. På en annan dator, med iTunes 7.5, uppdaterade jag telefonen till 1.1.1 och det gick utmärkt! Ännu en sen kväll/natt men det var det värt!

Några frågor som hör tråden till:

Är det någon skillnad på "reset" och "restore"?

Hur gör man för att TOTALT återställa telefonen, dvs en klassisk "format c:"

atomlab: hur gjorde du uppdateringen? Med eller utan virginize?

//K

1
Bevaka tråden