Låter skitkonstigt, ReWire är ju sample accurate och ska definitivt inte kunna orsaka någon latency - och jag har heller aldrig stött på detta själv. Vad är det för ljudkort och vad är det för versioner på programmen? Vad menar du med "trött häng" ? Själv tycker jag ofta det är lättare att sequenca reasons instrument i reason, det kan skilja sig lite har jag märkt - men då med Cubase och på trött dator, många år sedan nu. Det handlar ofta om hur väl / inte väl ReWire är implementerat i värdprogrammet.
Ett grundtips är att installera Reason efter Logic (eller vilket annat ReWire-program som helst), då installeras det mest uppdaterade ReWire-biblioteket. Förutsatt att man kör en aktuell version av Reason, då. Och gör man inte det så kan man alltid uppdatera ReWire genom att ta hem den installeraren på propparnas hemsajt.
Beskriv gärna hur du gör i övrigt, om du kör Reason mix L+R eller mer separerat än så?
Om du kör den antika versionen av Logic för PC så förstår jag förvisso problematiken för på den tiden var Emagics stöd för både ReWire och recycle'ade loopar verkligen kässt. Det löste man på så vis att man just körde de grejerna i Reasons egen sequencer, sedan funkade det bra.
Onödig, men nördig anekdot: Minns förvisso med en smula avsmak MacOS 9 och dess hantering av MIDI, med IAC engine osv & OMS som var så klurigt att förstå att Apples utvecklare av MIDI till OS X (som jobbat på Opcode tidigare - och utvecklat OMS!) mailade mig och frågade hur man skulle göra