Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Boot Camp installeras med fel drivrutin för grafikkortet på nya iMac 20" Alu

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag installerade just Boot Camp på vår sprattlande nya 20" iMac (Aluminium) med ATI Radeon HD 2600 PRO. I Leopard rapporteras just detta grafikkort vara installerat men i Windows XP (via Boot Camp) rapporteras att ATI Mobility Radeon HD 2600 XT är installerat.

Det verkar alltså som att fel grafikdrivrutiner har installerats!

Vi kör på iMacen en viss programvara för att spela upp bildsekvenser;
Iridas FrameCycler (www.framecycler.com) ... och denna klarar inte att spela upp HD-sekvenser i realtid ...förmodligen pga att fel drivrutiner är installerade. Jag vet att detta funkar på mycket äldre och sämre kort än just det iMacen levereras med.

Jag ringde till Apple Support men de hänvisade mig till att ringa Microsoft. Något säger mig att Microsoft kommer att hänvisa mig till ATI eller tillbaka till Apple.

Någon som stött på detta och/eller har hittat drivrutiner på nätet till icke-mobility PRO version av drivrutinen som jag kan prova att installera?

• Medlem
  • Umeå
  • 2007-11-07 15:15

Jag kör en MacBook Pro 2,4GHz med NVIDIA GeForce 8600m GT.
Enligt Apple har det 256MB minne på kortet.
I BootCamp med Win XP så registrerar XP att kortet har 512MB. Intressant........

Ursprungligen av Fredrik Averpil:

Jag installerade just Boot Camp på vår sprattlande nya 20" iMac (Aluminium) med ATI Radeon HD 2600 PRO. I Leopard rapporteras just detta grafikkort vara installerat men i Windows XP (via Boot Camp) rapporteras att ATI Mobility Radeon HD 2600 XT är installerat.

Det verkar alltså som att fel grafikdrivrutiner har installerats!

Vi kör på iMacen en viss programvara för att spela upp bildsekvenser;
Iridas FrameCycler (www.framecycler.com) ... och denna klarar inte att spela upp HD-sekvenser i realtid ...förmodligen pga att fel drivrutiner är installerade. Jag vet att detta funkar på mycket äldre och sämre kort än just det iMacen levereras med.

Jag ringde till Apple Support men de hänvisade mig till att ringa Microsoft. Något säger mig att Microsoft kommer att hänvisa mig till ATI eller tillbaka till Apple.

Någon som stött på detta och/eller har hittat drivrutiner på nätet till icke-mobility PRO version av drivrutinen som jag kan prova att installera?

Hej,

Tyvärr är det så att det kort som sitter i iMac är "mobility", men det skall finnas nyare drivrutiner där ute, sök på goolge... ( dock ej från Apple eller ATI )

/Freejack4051

Hur vet du att det är Mobility?
På Apples produktspec står det inget om Mobility:
http://www.apple.com/imac/specs.html

Ursprungligen av Fredrik Averpil:

Hur vet du att det är Mobility?
På Apples produktspec står det inget om Mobility:
http://www.apple.com/imac/specs.html

Först och främst så får inte ett "standard" grafikkort i plats i en iMac och sedan har jag hittat flera forum (USA) där man pratar mycket om detta, då jag själv har en iMac 24" med samma kort så känner jag mig lite lurad av Apple som precis som du skriver anger på hemsidan att detta är ATI Radeon HD 2600 PRO men inte ett ord om att detta är ett mobility tyvärr...

Googla och sök angående detta. ( har inte kvar länkarna )

1
Bevaka tråden