Förklarar mer detaljerat.
Jag har en iMac "24 med 750 GB hårddisk.
Jag hade en OSX installation samt en 100 GB Bootcamp-partition med Windows Vista.
Pga att Vista inte går att köra i Paralells Desktop så återställde jag min Bootcamp-partition och skapade en ny (100 GB igen) för att installera Windows XP. I den vevan lyckades Windows förstöra min OSX partition (igen, fråga mig inte hur). Dvs, när jag startade min dator hade den inget operativsystem, enda sättet att få igång den var att starta med Tiger-skivan, köra disk utility för att fixa till disken som var uppenbart tillknasad. Formaterade sedan disken (i det läget kan man välja hur säkert man vill att data ska tas bort, då jag ville försöka återskapa mina filer senare valde jag låg säkerhet). Nu har jag installerat OSX och behöver alltså ett program som kan hjälpa mig att återskapa förlorad data.
Alltså någon typ av "Un-erase"-program som återställer filer. Som bekant så finns data kvar på disken även om den är tom, precis som de gör på ett minneskort i en digitalkamera som man råkar snabbformatera av misstag.
Någon som vet någon applikation eller något annat tillvägagångssätt som kan hjälpa mig? Tacksam för all info!