Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Värt att köpa innan 1.1.2 på fredag?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-07 21:53

Tjena

Jag behöver både ny telefon och ipod, så jag tänkte satsa på en iphone givetvis:p. Men undrar om det är värt att vänta efter EU lanseringen på fredag den 9 nov att köpa? Kanske är det bättre att vänta och se vad som händer med nya 1.1.2 uppdateringen? Tror ni priset blir lägre på import telefoner eller kan ni se några andra fördelar nackdelar?

Många frågor nu, men hoppas ni förstår vad jag är ute efter?

mvh carl

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-07 22:03

Det lär inte finnas någon lösning för att kunna ringa med en iPhone med FW 1.1.2 i Sverige på ett tag. Så ska du ha en telefon som du kan ringa med i Sverige, så behöver du en med FW 1.02 eller 1.1.1. Om du köper en som levereras med 1.1.2, så kommer du att få vänta ett tag för att kunna ringa med den. Dock kan du använda alla de andra funktionerna.

Edit: Kanske blir priset lägre för import-telefoner med FW 1.02 och kanske lite billigare för FW 1.1.1. Ju äldre, destu billigare.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-11-08 08:04

Köp nu eller vänta länge. Det tar längre tid för hackarna varje gång det släpps en ny version.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-11-08 09:06

Tilläggas ska att det inte alls är säkert att de telefoner som levereras i tyskland/frankrike till att börja med kommer ha 1.1.2 på sig från början. Det kan mycket väl vara en mjukvaruupdate via itunes. Imorrn vet vi.

Ursprungligen av bonq:

Tilläggas ska att det inte alls är säkert att de telefoner som levereras i tyskland/frankrike till att börja med kommer ha 1.1.2 på sig från början. Det kan mycket väl vara en mjukvaruupdate via itunes. Imorrn vet vi.

100% säkert är de väl inte, men med tanke på att dom förberett releasen rätt länge så vore ju oerhört konstigt om de är inte är 1.1.2 i den.
Var ner på applestore här i Glasgow och frågade, nu är väl dom kanske inte jätteinsatta i de här, men även han var oerhört säker på att de är 1.1.2 och dom bör ju ha dom liggandes på lager nu med tanke på att de är 24 h kvar till releasen

så om ja köper en iphone i england så e d inte säkert att den fungerar i sverige...
el ska jag köpa en från usa

Jaa om du köper en från england så kommer de med största sannolikhet vara 1.1.2 i den vilket betyder att de inte finns nått fungerande hack till den, än, förhoppningsvis kommer de inom några veckor men nån garanti finns de ju inte.
Köper du en från staterna så kan måste du ju köpa en idag för att garanterat få en med firmware 1.1.1 även om de förmodligen kommer ta några dagar till innan alla är uppdaterade.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2007-11-08 19:02
Ursprungligen av danneffs:

Köper du en från staterna så kan måste du ju köpa en idag för att garanterat få en med firmware 1.1.1 även om de förmodligen kommer ta några dagar till innan alla är uppdaterade.

Är det värkligen så? För tar ju 1-3dagar innan dom skickas så då kanske man hinner få en 1.1.2?
Jag vill köpa en idag men vet itne om jag vågar riskera att få 1.1.2

Jaa risken finns ju även om de är omöjligt att säga nånting med säkerhet.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2007-11-08 19:13

Frågan är ju om telefonerna gör på samma ställe, såfall börde dom övergått till att bara göra 1.1.2 eftersom dem ska släppas imorgon. Då verkar det konstigt att dom gör 1.1.1 ännu.

så d kanske osmart att köpa en från england o hoppas att nån lyckas knäcka 1.1.2....

tydligen går det inte att köpa den längre i usa man måste skriva på ett 2årigt konrtakt sen måste man ha en fast adress. nån som vet hur man kan gå runt detta

  • Medlem
  • 2007-11-08 22:06
Ursprungligen av supastition:

tydligen går det inte att köpa den längre i usa man måste skriva på ett 2årigt konrtakt sen måste man ha en fast adress. nån som vet hur man kan gå runt detta

Var har du fått det ifrån? Jag köpte sex telefoner i söndags.

en kille är i new york nu o va i affären o frågade o dom sa till han för 20 min sen att man måste bo o skriva 2årigt kontrakt

  • Medlem
  • 2007-11-08 22:11

Det var som fan. Det borde höja värdet på mina telefoner...

hahahaha ja du... du får nog göra d

1
Bevaka tråden