Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kontakter från gamla mobilen(SE) till iPhone

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har sökt och sett att det finns info om detta väldigt utspritt i olika trådar.
Skulle någon kunna vara så snäll att göra en kosrt guide till hur jag ska gå till väga när jag fått min iPhone?

1. Jag har en SonyEricsson W810i och en Sony Vaio.
2. Vill ha in mina c:a 400 kontakter från gamla mobilen till iPhonen.
3. Hur gör jag på enklaste sätt? Vad behöver jag för program etc?

Tack för hjälpen!

Du kanske kan låna någons Mac?
Jag hade en SE M600i som jag synkade med Macen, då kom alla kontakter in i contact programmet som finns på Mac. När jag sedan stoppade in min iPhone så synkades alla kontakter över.

Annars får du köpa en Mac

Ursprungligen av walles:

Du kanske kan låna någons Mac?
Jag hade en SE M600i som jag synkade med Macen, då kom alla kontakter in i contact programmet som finns på Mac. När jag sedan stoppade in min iPhone så synkades alla kontakter över.

Annars får du köpa en Mac

Men finns det verkligen inget sätt att föra över kontakter från en PC till en iPhone?
Det är väll så att när du synkat din iPhone och fört över dina adresser från din kompis mac kan du inte synka den med en PC efteråt..
Eller har jag fel?

/Stoffen

Ursprungligen av Stoffen:

Det är väll så att när du synkat din iPhone och fört över dina adresser från din kompis mac kan du inte synka den med en PC efteråt..

Jag har hjälp en kompis med PC och tillfälligt skapat ett nytt konto på min mac, fört över via sony ericsson telefon till adressboken och sedan synkat iphonen med iTunes.

Han har inte ringt mig och sagt att det inte fungerade, fast det kan ju bero på att han inte har mitt nummer längre!

Annars tror jag att det bara är musik som inte kommer att vara kvar efter din första synk med nytt iTunes.

/John

Det står såhär på apple.com:
If you're using a PC, select "Sync contacts from" and then choose Yahoo! Address Book, Windows Address Book, or Outlook from the pop-up menu.

Kan du inte få in dina kontakter i någon av dom applikationerna från din SE telefon?
Sen är det ju bara att synka med iPhone så får du in dom.

walles:
Ska försöka få till det hela.
Det verkar som att den svåraste biten är att få kontakerna till datorn från min SE.
Verkligen onödigt krångligt som det känns just nu. På väg att lösa sig iaf.

walles:
Har ju endel polare med mac så det vore väl lugnt.

Men, det finns ingen som har koll på att fixa detta med pc?

lånar tråden lite, ifall man har kontakter ical och samma kontakter på simkortet. Blir det dubletter i telefonen då när den synkar i itunes? Så ska man rensa kortet innan man sätter in det menar jag

Exakt hur ska det där hjälpa mig?

Nu lyckades jag få in kontakterna i datorn(outlook).
Nu inväntar jag bara min iPhone, sen borde det gå smidigt verkar det som.
Tack för hjälpen.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-09 13:48

Jag använde iSync och bluetooth för att få kontakterna över till adressboken i datorn från min SE P910i sedan var det bara att synka till iPhone funkade helt perfekt.

Ursprungligen av Grandy:

Jag använde iSync och bluetooth för att få kontakterna över till adressboken i datorn från min SE P910i sedan var det bara att synka till iPhone funkade helt perfekt.

Funkar alltså iSync med PC?

• Medlem
  • Nyköping
  • 2007-11-09 19:59

Njet, iSync är ett Appleprogram. Jag gissar att det togs fram för att det rådde brist på synkroniseringsmöjligheter mellan mobiler och Mac.
De flesta (alla?) mobiltillverkare tillhandahåller ju synkroniseringsprogram för Outlook under Windows.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-11-10 01:46

Det du ska göra är att du går in på inställningar på din w810i och väljer att spara alla dina kontakter till minnet (Du hittar nog dit om du testar dig fram lite). Kontakterna sparas som vCard fil. Öppna filen med windows adressbok. Därefter öppnar du iTunes och väljer att synca med windows adressbok.

Ursprungligen av Sayoung:

Det du ska göra är att du går in på inställningar på din w810i och väljer att spara alla dina kontakter till minnet (Du hittar nog dit om du testar dig fram lite). Kontakterna sparas som vCard fil. Öppna filen med windows adressbok. Därefter öppnar du iTunes och väljer att synca med windows adressbok.

Jag tror jag har hittat rätt.
Under Kontakter->Alternativ->Avancerat->Kopiera till M.S
Stämmer det?
När jag gör det står det nåt med "Säkerhetskopierar kontakter".
Vart hamnar vCard-filen du pratar om? Hittar jag den genom utforskaren med telefonen i filöverföringläget?

Edit:
Jag löste det. Nu har jag kontakerna även där.
Tack för hjälpen!

Sayoung:
En sista fråga:
När du skriver "Därefter öppnar du iTunes och väljer att synca med windows adressbok", då menar du när jag har iPhonen?
Alltså, jag kan inte synca in kontakterna till iTunes?

• Medlem
  • Märsta
  • 2007-11-10 09:28

Theplague:
ja hade samma problem som dig, dock med 50 kontakter ( )
men gör som ja gjorde, jag installerade SE pc_suit, så när de är installerat, så synkar du kontakterna med OutLook, och när du har gjort de så startar du itunes och sen klickar du att kontakterna ska synkas IFRÅN outlook.. de funkar för mig

först Sony Ericsson Pc Suit, sen till OutLook, sen till itunes.. tar en stund med gick fel fritt för mig

Dan1jel:
Jag har fått in kontakter både i Outlook och adressboken.
Det är syncningen jag inte får till. Det är alltså OUTLOOK jag gör detta från? Kan du hjälpa mig med sökväg?
Lägger man in kontakterna i iTunes?
Eller direkt till iPhonen?
Har nämligen inte hittat något om kontakter i iTunes(har en nyare version, dock inte 7.5, så det ska inte vara det som är probelemt i såna fall).

Senast redigerat 2007-11-10 17:33
  • Medlem
  • Märsta
  • 2007-11-11 11:15

theplague: Nej du ska göra detta ifrån itunes
först ska du få in kontakterna i outlook, och de har du ju gjort, då ska du göra resten i itunes, klicka på din iphone när den visas i itunes, sen "info", uppe till vänster så står de kontakter, där klickar du i "synkronisera kontakter ifrån: (Outlook)" sen markerar du "alla kontakter", så är de bara att synka ihop så ska de funka hoppas de hjälper..

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-11-12 00:01

1. Öppna iTunes
2. Koppla in Iphone genom USB
3. Tryck på info-flik
4. Kryssa in syncronisera kontakter med:
5. Välj Outlook eller Windows adressbok, vilket du känner för.
6. Tryck sedan på utför. (knapp längst ner till höger)

Trots att tråden är lite gammal, så lånar jag den lite.
Har precis samma problem. Har en 1.1.2.
Jag har kontakterna kvar i Sony Ericsson pc suit på datorns skrivbord.
Hur jag än försöker så kan jag inte kopiera dessa till Outlook.
(för att sedan kopiera dessa vidare till Itunes).Jag försöker "markera alla kontakter" för att sedan klistra in dem i Outlook. Men inget händer. Verkar som att man bara kan kopiera en och en.

Vad tusan ska man göra?

Nicke

Ursprungligen av NickeNano:

Trots att tråden är lite gammal, så lånar jag den lite.
Har precis samma problem. Har en 1.1.2.
Jag har kontakterna kvar i Sony Ericsson pc suit på datorns skrivbord.
Hur jag än försöker så kan jag inte kopiera dessa till Outlook.
(för att sedan kopiera dessa vidare till Itunes).Jag försöker "markera alla kontakter" för att sedan klistra in dem i Outlook. Men inget händer. Verkar som att man bara kan kopiera en och en.

Vad tusan ska man göra?

Nicke

Har du kvar din SE med kontakterna?
Spara dem i sådana fall som en vCard-fil i mobilen(läs Sayoungs inlägg här i tråden om detta).
Lägg sedan in dem i adressboken på datorn.
Försök sedan synca iPhone med adressboken i iTunes(istället för synka med outlook, för det är det som inte funkar eller?)

Ursprungligen av theplague:

Har du kvar din SE med kontakterna?
Spara dem i sådana fall som en vCard-fil i mobilen(läs Sayoungs inlägg här i tråden om detta).
Lägg sedan in dem i adressboken på datorn.
Försök sedan synca iPhone med adressboken i iTunes(istället för synka med outlook, för det är det som inte funkar eller?)

Nej jag har dessvärre inte kvar telefonen. Har bara kvar kontakterna i SE PC suit i datorn.
Men som sagt, jag kan f*n inte markera alla eller nåt och klistra in i outlook.
Huuh, jag ser en jobbig kväll framför mig - Sitta och manuellt skriva in 220-230 kontakter i min iPhone.
Måste gå att fixa detta på nåt effektivare sätt?! Trots att jag är synnerligen kass på datorer.

Hjälp!

• Medlem
  • Märsta
  • 2008-01-10 20:39

jag har outlook 2007, då tror ja SE programet eller Outlook själv sökte igenom datorn efter kontakter och sedan fans alla mina kontakter där..
eller med SE programet så kunde ja "ladda upp" alla till outlook, (tror de fanns en knapp som ja kunde trycka på) kommer inte ihåg hur ja gjorde efter som ja väntar på en imac och de windows jag har nu är x64. och självklart funkar inte iphonen eller itunes till de :/

jag valde "skicka alla" eller vad det hette på min w550i, via ir till laptopen. då blev det en vcard-fil automatiskt. i outlook express valde jag sen arkiv>importera>importera annan adressbok så hamnade alla i outlook. klippa och klistra går alltså inte. sen var det bara att synca med itunes som beskrivet längre upp i tråden.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-10 09:15

Väcker den här tråden! Nu handlar det om Mac och en SE W595. Den stödjer inte iSync men jag vill ha in alla kontakter på datorn för att lätt kunna synka dem till min iPhone som snart anländer.

Hur gör man?
Jag har försökt skicka över dem med BT men det går inte. (Står att MBn inte svarar)

• Avstängd
  • Överallt
  • 2010-08-10 09:22
Ursprungligen av ecth:

Väcker den här tråden! Nu handlar det om Mac och en SE W595. Den stödjer inte iSync men jag vill ha in alla kontakter på datorn för att lätt kunna synka dem till min iPhone som snart anländer.

Fungerar inte SEs egen plugin till iSync för W595?

http://www.sonyericsson.com/cws/support/softwaredownloads/detailed/sonyericssonisync/w595?lc=sv&cc=se

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-10 09:23
Ursprungligen av Mija:

Det vet jag inte. Jag tog bara och öppnade iSync och försökte synka och då stod det att det inte fanns stöd.

• Avstängd
  • Överallt
  • 2010-08-10 09:23
Ursprungligen av ecth:

Det vet jag inte. Jag tog bara och öppnade iSync och försökte synka och då stod det att det inte fanns stöd.

Då lägger man till det med en plugin.

Bevaka tråden