Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1.1.2 (Uppdatering: Ute nu)

Tråden skapades och har fått 64 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu finns det ute, om än inte i iTunes ännu:

MacRumors: iPhone 1.1.2 Firmware Released

Några punkter:

- Modem firmware: 04.02.13_G
- TIFF Exploit patched (per Engadget) so JailBreakMe no longer works
- Devices in iTunes, battery icon shows up to indicate it charges.
- Slide for emergency call changes languages
- International keyboard available
- No horizontal text messaging (per villanova329)
- iToner works.
- Screenshots of 1.1.2 from MacNN
- Custom Ringtones section

Se bilder och mer hos MacNN: Apple posts iPhone, iPod touch v1.1.2 update [images]

- brings support for Language, Keyboards, Asian Font, and Region Format (see below)
- turning on multiple keyboards places globe key on the left of the space bar to allow users to cycle through various keyboards (see below)
- no search functionality in mail (yet)
- no direct support for Google IMAP accounts (still have to bypass the Gmail setup)
- no support for sending SMS to multiple recipients
- using AppSnap for "jailbreak" no longer works
-- Apple's own documentation (decompress via StuffIt Expander) has no details, just pointing users to the iPhone site, security update site, etc.
- users report the 'Add Event' function was added to to the iPod touch calendar application.
- the update also shows the iPod battery charge level/status from within iTunes (see below)

Detta är intressant, även om det är iPod touch: 1.1.2 iPod touch Jailbroken--before its official release!

Här finns det också mer info av Erica på TUAW: Apple releases iPhone 1.1.2 update

Några intressanta punkter:

Confirmed: Some users have been able to downgrade back to 1.1.1 and 1.0.2.

Confirmed. The *#307# trick still works. That's the trick that lets you access Safari from an unactivated iPhone with only emergency dialing capabilities.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-11-09 09:48

Innebär det här att man har tgb anpassat för oss i Sverige?

Ursprungligen av koze:

Innebär det här att man har tgb anpassat för oss i Sverige?

Inte mer än du kan få fram idag med International-menyn skulle jag tro. Om du kollar på bilderna från MacNN så ser man inga speciella tecken på det tangentbord dom fotade i alla fall (det var iofs UK).

Svenska finns inte här:

Väljer man tyska får man inte speciella tecken, det ligger nog under bokstäverna som i 1.1.1 redan:

  • Medlem
  • 2007-11-09 10:28

Däremot har z och y bytt plats ... kanske är normalt i Tyskland?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-11-09 11:24

Det finns med andra ord inget vettigt skäl att se fram emot jailbreak och upplåsning av 1.1.2. Vi får väl se hur Disk Mode och röstinspelning funkar..

Ursprungligen av koze:

Det finns med andra ord inget vettigt skäl att se fram emot jailbreak och upplåsning av 1.1.2.

Två skäl:

1) Om du skulle råka uppdatera till 1.1.2 är det högst intressant. (Och tro mig, folk kommer att råka göra det.)

2) Om man köper en ny iPhone och den är 1.1.2 från början.

Ursprungligen av Adrian B:

Två skäl:

1) Om du skulle råka uppdatera till 1.1.2 är det högst intressant. (Och tro mig, folk kommer att råka göra det.)

2) Om man köper en ny iPhone och den är 1.1.2 från början.

Sant, kommer nog hända förr eller senare O:-) Men vad jag ser så ger uppdateringen inget intressant för oss SwePhonar.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-09 14:17
Ursprungligen av Adrian B:

Två skäl:

1) Om du skulle råka uppdatera till 1.1.2 är det högst intressant. (Och tro mig, folk kommer att råka göra det.)

2) Om man köper en ny iPhone och den är 1.1.2 från början.

Jag tror det tar en dag tills det börjar dyka upp trådar med titeln som "HELP min lilla syster har uppgraderat min iPhone till 1.1.2 och nu fungerar den inte!"

//Rob

  • Medlem
  • 2007-11-09 15:13

när man kopplar in iphonen till datorn nu blir man frågad om man vill uppdatera?

Ursprungligen av JGG:

när man kopplar in iphonen till datorn nu blir man frågad om man vill uppdatera?

Och då klickar du i "Nej tack, min telefon är hackad".

Ursprungligen av Robo-X:

Jag tror det tar en dag tills det börjar dyka upp trådar med titeln som "HELP min lilla syster har uppgraderat min iPhone till 1.1.2 och nu fungerar den inte!"

Oh ja.

Överhuvudtaget finns det många klåfingriga där ute som försöker sig på alla möjliga hackmetoder och guider utan att veta vad dom gör egentligen, kanske missar ett viktigt steg på vägen eller något, och sen sitter dom där tills slut. Och då letar dom upp första bästa artikel på iFun och börjar skriva supportfrågor i kommentarerna.

No offense, men om man har tekniktummen mitt i handen ska man antingen vänta in den offciella lanseringen så man kan få officiell support och slippa hackandet helt, eller se till att ta hjälp av någon som kan (och nej, jag kan tyvärr inte supporta alla via PM/IM).

Ok, jag kanske låter lite väl bitter, men priset man får betala för att man hjälper många människor är att ännu fler vill ha hjälp och så länge man inte får betalt för det som ett jobb så går det bara inte ihop till slut.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-09 12:41

Jag har "råkat" uppgradera iTunes till 7.5. Törs man inte ens uppdatera Adressboken, iCal eller iTunes spellista nu? Jag har en lur med 1.02.

Ursprungligen av Konrad:

Jag har "råkat" uppgradera iTunes till 7.5. Törs man inte ens uppdatera Adressboken, iCal eller iTunes spellista nu? Jag har en lur med 1.02.

Jag har iTunes 7.5 och iPhone 1.1.1, och det funkar perfekt, vet dock inte hur det är med 1.0.2.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-09 12:47
Ursprungligen av Patrik D:

Jag har iTunes 7.5 och iPhone 1.1.1, och det funkar perfekt, vet dock inte hur det är med 1.0.2.

Då borde det funka på min också.
Ska testa.

Ursprungligen av Konrad:

Då borde det funka på min också.
Ska testa.

Hur gick det ?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-11-11 02:15
Ursprungligen av Konrad:

Jag har "råkat" uppgradera iTunes till 7.5. Törs man inte ens uppdatera Adressboken, iCal eller iTunes spellista nu? Jag har en lur med 1.02.

jag har iTunes 7.5.0.20 och synkroniserinigen med min 1.1.1 lur funkar allafall bra...

1.1.2 redan hackad

Nya mjukvaran 1.1.2 redan hackad.

http://macworld.idg.se/2.1038/1.130421

-- Ett tips från http://www.99.se/tipsa/ --

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-11-09 21:04

Adrian kan du hjälpa mig fniss..

OT:Adrian, jag känner igen din situation.

Allt som oftast är man dessutom för snäll, och på något förbaskat märkligt sätt så är den tid man lägger ned på att hjälpa folk med datorer inte alls lika mycket värd som den tid en snickare eller elektriker lägger ned på att hjälpa till när man har tummen mitt i handen.

För visst är det så att när man lägger ned två timmar på att formattera om en hårddisk och installera nya program åt en polare så får man inte alls samma tacksamma kompensation som om man varit hos samma polare och dragit ny el i köket eller platsbyggt två nya garderober.

När man däremot arbetar mot företag kan man fakturera 3x så mycket för en IT tjänst som en hantverkstjänst.

Håller ni med?

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-11-11 17:08
Ursprungligen av kebarb:

Håller ni med?

Ja, jag håller med!

Hej, köpte en iphone te min moder för typ 2 timmar sen, tror ni den e den nya versionen?

10-Nov, i New York.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-11 08:22

Har en polare som är i New York nu och ska köpa en iPhone till mig, känns lite skakigt. Kommer med största säkerhet att bli en 1.1.2 man får.

Ursprungligen av mope:

Har en polare som är i New York nu och ska köpa en iPhone till mig, känns lite skakigt. Kommer med största säkerhet att bli en 1.1.2 man får.

Det tar ett tag för apple att få de nya 1.1.2. Först ska de packas i kina, sen skickas ut till affärerna, sen måste de sälja slut på de "gamla" 1.1.1 först. Och även om du skulle få 1.1.2 är sen hackad långt innan iphone släppts i sverige iaf!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-11-11 16:22

Har en kollega i Raleigh (USA) som kommer till Sverige i veckan, jag bad honom köpa med en iPhone åt mig. Tyvärr hade de bara demo-ex hemma, men de skulle förhoppningsvis få in telefoner på måndag, vilket jag misstänker kommer bli 1.1.2. Men den risken tar jag, får sitta och dregla över den tills det finns sätt att låsa upp den. Vilket jag tror det kommer göra inom kort.

  • Medlem
  • 2007-11-11 17:38

Jag köpte en iphone i för några dagar sedan i en applestore i Los Angeles. Det var version 1.0.2. Så att telefoner med 1.1.2 skulle finnas ute i butik redan nu finner jag högst osannorlikt...

oee:
vilken apple store i L.A?

Bevaka tråden