Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En "Space" på varje skärm? (Spaces Leopard)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har försökt googla, men antingen är jag för dålig på det eller så har ingen försökt göra det jag är ute efter tidigare, och det vore konstigt. Över till problemet.

Jag har precis kopplat in en extern skärm till min MacBook med Leopard. Jag vill använda Spaces för att ha min MacBook-skärm som Space #1 och min externa skärm som Space #2. Är detta möjligt?

I nuläget är båda skärmarna tillsammans Space #1.

Tacksam för hjälp!
/Carl

Jag förstår inte syftet med detta. Space 1 och 2 är till för att skiftas med varandra.
Vill du ha mer mot space 1a och space 1b som byts mot space 2a och 2b, där a=macbook och b=extern skärm?

Själv vill jag kunna aktivera dem separat för varje skärm, mao spaces igång endast på den primära skärmen och inte på den sekundära (som används för filmvisning).

Nej, det var inte så jag menade. Jag menar att jag vill visa både Space 1 och 2 samtidigt, men på olika skärmar. När jag sedan byter Space så byter Space 1 och 2 plats. Mycket smidigt om man som jag har en liten MacBook-skärm med musik och msn och en extern skärm med Photoshop eller liknande.

Då kan det vara bra att slänga om skärmarna ibland.

aaah. det var en riktigt smart tanke faktiskt. kan dock inte hjälpa dig, skriv dock gärna om du hittar ett bra svar

1
Bevaka tråden