Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iDVD: Multiplexing stoppar bränning

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-11-11 00:41

Jag använder iLife 06 och har lyckats redigera en film i iMovie. Det gick även att överföra den till iDVD där jag lagt in menyer och knappar. När jag tittar på överblicken så verkar allt fungera med huvudmeny och undermenyer. Jag försöker sedan bränna mitt projekt och har 10,3 GB ledigt på min iBook G4. Allt verkar gå bra tills sist momentet ska påbörjas, dvs att bränna. Då åker skivan ut och jag får meddelandet att fel uppstått under Multiplexing. Vad felet innebär och hur jag kan åtgärda det har jag inte lyckats komma på. Allt verkar ju ok hela vägen när jag kollat projektet. Är det någon som stött på detta problem och har förslag på lösning?:confused:

Hej!

Samma problem här, iDVD vill inte bränna projektet, inte ens spara den som skivavbild, så det spelar inte någon roll om man använder förstklassiga DVD skivor eller "noname".

Mycket irriterande fel. Har en iMac intel med 2GB minne, har rensat cache, det fanns något forum som rekommenderade det, men utan resultat.

MVH - robertfo

  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-12-18 17:49

Hej! Jag har efter många timmars vånda äntligen lyckats. Bytte min gamla iMac mot en ny och på den fungerade det. Konstigt. Samma programvara fast med mer ledigt minne. Sedan kollade jag att alla släppområden var fyllda med foton samt att inga varningstrianglar fanns på sammanställningen. Tyckte jag gjort det här på min iBook! Nåja, nu gick det. Men tyvärr vet jag inte varför det inte fungerade tidigare. Men har du 2 GB minne kvar på hårddisken är nog det för lite. Titta på Projektinfo i iDVD så du inte har en röd stapel som varning.

mvh Jan

1
Bevaka tråden