Har hittat lite problem med nya iCal vs Exchange:
På jobbet kör vi med Exchange mailserver och rätt långt med mötesinbjudningar via exchange. Eftersom jag främst använder Mac och inte gillar Entourage så har jag kört med Mail.app och ett applescript som automatiskt öppnar inbjudningar i iCal.
I Tiger fungerade detta sätt perfekt, och när iCal öppnad meeting.ics filen fick jag välja att accept/deny mötet, och automatiskt skickades svar till den som skickat ut inbjudningen.
Problemet är att när jag gör på samma sätt med Leopard, så blir mötet insatt, men jag får ingen dialog för att bekräfta om mötet passar för mej!
Mera nackdelar med iCal är att det ej heller fungerar det värst bra att ha ikryssat att iCal tar möten automatiskt från Mail, så jag får köra med applescriptet som öppnar möten i iCal när dom dyker upp. Sen frågar iCal inte vilken kalender man vill sätta mötet i, utan den antar att man alltid vill ha alla möten i den kalender man ordnat högst uppe i kalenderlistan
Tips och tricks tas gärna emot, och om någon nu skulle vara intresserad av applescriptet för att slänga in möten så finns det här:
http://www.macosxhints.com/article.php?story=20060821073102694