Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget wifi vid aktivering !?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Undrar om någon kan hjälpa mig här!? Ska aktivera min iPhone men efter att gått in på länken prefs:1f för att välja trådlöst nätverk står det bara "no wifi" vilket gör det svårt att gå in på jailbreakme och aktivera....! Någon som vet hur man ska lösa detta?
Jag har ett starkt trådlöst nätverk och det är inga problem att ansluta andra trådlösa källor till det!?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-11 14:16
  1. Vilken guide använder du?

  2. Använder du OS X eller Windows?

  3. Vilken firmware-version har din iPhone?

  4. Vilken typ av upplåsning använder du (AnySim, SimFree, iUnlock, annat)?

  5. Kan du stänga/starta WiFi med I/O-skjutreglaget?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-11-11 23:20

Har samma problem. WIFI totalt död sedan jag restore/activerade/jailbreaka/ssh... vore mycket tacksam för hjälp!

1. guide -http://www.hacktheiphone.com/111/iphone_step1_1_mac.html
2. Leopard
3. 1.0.2
4. Osäker? (köpt på tradera bara upplåst. Har inte fått svar på det ännu. Går det att se det på något sätt?)
5. kan starta/stänga

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-12 21:21
Ursprungligen av *HL*:

Har samma problem. WIFI totalt död sedan jag restore/activerade/jailbreaka/ssh... vore mycket tacksam för hjälp!

1. guide -http://www.hacktheiphone.com/111/iphone_step1_1_mac.html
2. Leopard
3. 1.0.2
4. Osäker? (köpt på tradera bara upplåst. Har inte fått svar på det ännu. Går det att se det på något sätt?)
5. kan starta/stänga

Nej, jag tror inte att man kan se vilken typ av upplåsning som använts. Har du provat att göra om den guide du följde? Ibland får man göra om något steg för att den krånglar.

1. Guide http://freeouriphones.com/howoto.html
2. Windows
3. 1.1.1
4.IPSF
5Nepp

Kan tillägga en fråga också om jag ska göra en full återställnig av iPhone via itunes hur gör jag då? För när jag får upp iPhonen i iTunes är det ända jag kan göra aktivera den..hittar ingen restore knapp?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-12 21:18
Ursprungligen av Skinny99:

1. Guide http://freeouriphones.com/howoto.html
2. Windows
3. 1.1.1
4.IPSF
5Nepp

Kan tillägga en fråga också om jag ska göra en full återställnig av iPhone via itunes hur gör jag då? För när jag får upp iPhonen i iTunes är det ända jag kan göra aktivera den..hittar ingen restore knapp?

Funkar det inte att följa guiden i Section 1?

Ursprungligen av Reisan:

Funkar det inte att följa guiden i Section 1?

Nej det funkar inte eftersom när jag gått in på prefs://1f så står det "no wifi" vilket gör att jag inte kan ansluta till jailbreakme.com och aktivera/jailbreaka teelefonen!

Det är just detta som är problemet!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-11-12 23:42

Tack det funkar nu när jag gjorde om guiden. Tack!

Ställer denna fråga igen då ingen verkade ha något svar!

Hur ska göra en full återställnig av en oaktiverad iPhone via itunes ? För när jag får upp iPhonen i iTunes är det ända jag kan göra aktivera den..hittar ingen restore knapp?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-13 20:40
Ursprungligen av Skinny99:

Ställer denna fråga igen då ingen verkade ha något svar!

Hur ska göra en full återställnig av en oaktiverad iPhone via itunes ? För när jag får upp iPhonen i iTunes är det ända jag kan göra aktivera den..hittar ingen restore knapp?

Kanske funkar det att återställa med RevirginizingTool. Och sedan göra om guiden på freeouriphones dot com. Jag bara gissar nu. Kanske hjälper det att återställa telefonen till ursprungsskicket.

Jag finner ingen annan lösning. Telefonen måste återställas på något vis, för att möjligen få igång WiFi igen.

Kolla och se om du tycker det är värt att testa.

Ursprungligen av Reisan:

Kanske funkar det att återställa med RevirginizingTool. Och sedan göra om guiden på freeouriphones dot com. Jag bara gissar nu. Kanske hjälper det att återställa telefonen till ursprungsskicket.

Jag finner ingen annan lösning. Telefonen måste återställas på något vis, för att möjligen få igång WiFi igen.

Kolla och se om du tycker det är värt att testa.

Ska kolla upp det..möjligheterna börjar ju ta slut nu så! tack för svar!

Ursprungligen av Reisan:

Kanske funkar det att återställa med RevirginizingTool. Och sedan göra om guiden på freeouriphones dot com. Jag bara gissar nu. Kanske hjälper det att återställa telefonen till ursprungsskicket.

Jag finner ingen annan lösning. Telefonen måste återställas på något vis, för att möjligen få igång WiFi igen.

Kolla och se om du tycker det är värt att testa.

Tyvärr verkar detta inte vara avsett för telefoner upplåsta med IPSF...såklart :(!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-13 21:08
Ursprungligen av Skinny99:

Tyvärr verkar detta inte vara avsett för telefoner upplåsta med IPSF...såklart :(!

This tool is designed to rebuild your lock table in the seczone area to repair the damage done by the original anySIM 1.0x unlockers (and its cousins, including the hardware unlock). In essence, it re-virginizes your phone.

Här inkluderas andra upplåsningstyper, t ex SimFree och iUnlock, etc... Det är hur jag tolkar den meningen.

Ursprungligen av Reisan:

This tool is designed to rebuild your lock table in the seczone area to repair the damage done by the original anySIM 1.0x unlockers (and its cousins, including the hardware unlock). In essence, it re-virginizes your phone.

Här inkluderas andra upplåsningstyper, t ex SimFree och iUnlock, etc... Det är hur jag tolkar den meningen.

Fast det står ju tydligt...
What it isn't

The re-virginizer is neither intended for, nor necessarily required by, iPhones unlocked via IPSF. See TEASecZone for further explanation.

Eller är det bara jag som fattat fel?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-14 17:42
Ursprungligen av Skinny99:

Fast det står ju tydligt...
What it isn't

The re-virginizer is neither intended for, nor necessarily required by, iPhones unlocked via IPSF. See TEASecZone for further explanation.

Eller är det bara jag som fattat fel?

Ja, det har du rätt i... Läste inte så långt. Hehe. Ja, då vet jag inte vad man kan göra. Kanske kan någon annan tipsa eller om du någon gång hittar en guide för detta problemet du har.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-14 18:02

Du kan även prova att maila till IPSF och förhöra dig om de känner till någon lösning på ditt problem. Skadar inte att prova.

mmm sant! F**n va jobbigt detta är dock!!

1
Bevaka tråden