Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver hjälp att låsa upp iphones!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2007-10-28 21:16

Jag får in 4 st låsta iphones med firmware 1.1.1 i slutet på veckan. Finns det någon som kan låsa upp dem så att de blir SIM-free och även få svenska menyer och tangentbord?
Kostnad?
Tacksam för alla tips och råd

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-29 11:49

Vart finns du nånstanns?

Ursprungligen av TedB:

Jag får in 4 st låsta iphones med firmware 1.1.1 i slutet på veckan. Finns det någon som kan låsa upp dem så att de blir SIM-free och även få svenska menyer och tangentbord?
Kostnad?
Tacksam för alla tips och råd

Du är inte ensam!

Jag bor i stockholm och letar efter någon också...

Någon som vet var man kan köpa Iphones i sverige biligast ?

På blocket ligger ju alla på typ 5000.. Känns lite i överkant... om den är upplåst spelar ingen roll...

Det finns ju jättemånga guider? kan väl itne vara så svårt att följa en sådan till punkt och pricka. Det hade jag planerat att göra iaf. Sen är ju frågan vilken som är bäst

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-29 21:21
Ursprungligen av TedB:

Finns det någon som kan låsa upp dem så att de blir SIM-free och även få svenska menyer och tangentbord?
Kostnad?
Tacksam för alla tips och råd

Skulle tro att det kostar ca 400 kr.

Kolla om killarna på iFun kan hjälpa dig.
http://www.ifun.se

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-11-05 10:00

Tack för tipsen.
Köper dem numera låsta från USA och sedan gör vi upplåsning och försvenskningen hemma i Sverige. Känns som det bästa alternativet.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-11-06 20:59
Ursprungligen av TedB:

Tack för tipsen.
Köper dem numera låsta från USA och sedan gör vi upplåsning och försvenskningen hemma i Sverige. Känns som det bästa alternativet.

Förhoppningsvis donerar ni också till utvecklingen av SwePhone då ni uppenbarligen drar nytta av den vid försäljning.

  • Medlem
  • 2007-11-12 10:13
Ursprungligen av Buckner:

Förhoppningsvis donerar ni också till utvecklingen av SwePhone då ni uppenbarligen drar nytta av den vid försäljning.

varför just swephone? Tycker du det inte är viktigare att donera till dom som gör det möjligt att låsa upp telefonen? Swephone är inte mycket att ha när telefonen inte är jailbreaked.

Ursprungligen av JGG:

varför just swephone? Tycker du det inte är viktigare att donera till dom som gör det möjligt att låsa upp telefonen? Swephone är inte mycket att ha när telefonen inte är jailbreaked.

En bra idé är att donera till alla som du har haft hjälp av... var inte snål!

Ursprungligen av JGG:

varför just swephone? Tycker du det inte är viktigare att donera till dom som gör det möjligt att låsa upp telefonen? Swephone är inte mycket att ha när telefonen inte är jailbreaked.

Tycker det är lite orättvist. En mera fullständig guide är ju svårt att hitta. Framförallt för oss lekmän och dessutom på svenska.

Denna guide är skriven för Mac OS X

Detta behöver du för att utföra guiden:

• iTunes 7.4.1

• Installer.app

• iNdependence

• Firmware 1.0.2

• Cyberduck

• Unlock.app

• Lockdown
Men det ena förtar väl inte det andra, tycker jag.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-12 15:40
Ursprungligen av adress@mac:

Tycker det är lite orättvist. En mera fullständig guide är ju svårt att hitta. Framförallt för oss lekmän och dessutom på svenska.

Denna guide är skriven för Mac OS X

Detta behöver du för att utföra guiden:

• iTunes 7.4.1

• Installer.app

• iNdependence

• Firmware 1.0.2

• Cyberduck

• Unlock.app

• Lockdown
Men det ena förtar väl inte det andra, tycker jag.

Senaste varianten av iFuns guide kräver ingen 1.0.2 firmware eller ens någon dator. Rekommenderas.

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-11-12 09:21

Jajamen, det är klart att vi supportar de som utvecklat programmen.

1
Bevaka tråden