Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur kollar man firmware på sin iPhone?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-11-09 03:06

Hej jag undrar hur man kan veta vilken firmware sin telefon är. Kan man kolladet på något sätt? Har inte fått min än men min kontakt i USA har den och jag är väldigt nyfiken på om det är 1.1.1 eller 1.1.2. Tack på förhand

  • Medlem
  • 2007-11-09 05:22

troligen inte 1.1.2 då de inte finns i butik ännu, eller?

finns i inställningarn på telefonen. min telefon är på svenska och informationen finns då:
Alternativ -> Allmänt -> Om

då får du en lista med info om telefonen, även firmware version.

Settings>General>About

Borde det vara på engelska.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-11-11 06:13

Det går inte att hacka en 1.1.2. Hur ska jag då kunna gå in och kolla på själva telefonen grabbar.

Ursprungligen av Ruscon:

Det går inte att hacka en 1.1.2. Hur ska jag då kunna gå in och kolla på själva telefonen grabbar.

Har du uppdaterat din iphone från 1.1.1 ? då går det,
men har du köpt den med 1.1.2 så går det inte!

Ursprungligen av Ruscon:

Det går inte att hacka en 1.1.2. Hur ska jag då kunna gå in och kolla på själva telefonen grabbar.

Det finns trots fördomarna många kvinnor/tjejer/flickor på detta forum, Ruscon, so mind your swedish.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-11-12 16:00
Ursprungligen av svantet:

Det finns trots fördomarna många kvinnor/tjejer/flickor på detta forum, Ruscon, so mind your swedish.

Om du hade läst mer noggrant så hade du märkt att jag tilltalade de två som svarade på mig som i detta fall var två grabbar.

Ska stå I Iphonen Bakom Bateriet, Men visar inte på 1.0.1:mad: . Men är det nån som vet om allt är svensk om man har svenska menyer?;)

Ursprungligen av Frigge4:

Ska stå I Iphonen Bakom Bateriet

Vad snackar du om? Man kan ju inte ta ut batteriet i en iPhone (utan att ta sönder den).

När iPhonen fortfarande är låst kan man slide:a "emergency call" och knappa in *3001#12345#*. Tryck sedan på call. Då kommer du till en sida där du väljer "versions". Om det står att firware är 04.01.13_G så har du en 1.1.1 i din hand!
(taget från www.hacktheiphone.com)

1
Bevaka tråden