Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Känner mig lurad på ny macbook!

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-09 20:52
Ursprungligen av jurassic579:

buuuhuhuhuhuh i-landsproblem...

Allt här är väl mer eller mindre ilands-problem. Ska vi inte diskutera något här då eller? Känns som ett onödigt inlägg då du bara "är på" på en ny medlem utan att tillföra tråden någonting alls förutom dålig stämning.

Det bästa tillfället att köpa en ny mac är när man hittat en som motsvarar ens förväntningar!
(dvs när som helst i stort sett...)

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-11-09 21:57
Ursprungligen av akerstrom:

Det bästa tillfället att köpa en ny mac är när man hittat en som motsvarar ens förväntningar!
(dvs när som helst i stort sett...)

Hear! Hear!
Precis så är det!

Som många andra har sagt. ÅF får inte reda på någonting i förväg av Apple. Rykten florerar ju hela tiden, så det kan man ju inte gå på.

Ang priset på den nya och "gamla" MacBook. Det är Apples som har beslutat att dom gamla inte skall prissänkas. Vilket är förvånande för alla ÅF. Som tur har dom flesta inte så många av dom gamla modellerna i lager, och man kan väl vänta sig diverse kampanjer som mer RAM eller väska på köpet..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-12 20:12

Jag köpte en Macbook idag, mellanvarianten. Den som stod i butik körde Leopard. Den jag fick hem körde Tiger. Den var heller inte den nya varianten utan en på 2.16GHz. Jag kan tycka att man inte skall behöva fråga om sådana saker 3 veckor efter det att Leopard släpptes och två veckor efter det att en ny modell släppts. Det tycker jag säljaren skall informera om.

Där fick jag för att jag ville stödja en lokal apple-affär istället för att beställa på nätet. Får se hur telefonsamtalet går imorgon, jag är inte nöjd...

-Jimmy

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-12 21:54
Ursprungligen av avtryck:

Jag köpte en Macbook idag, mellanvarianten. Den som stod i butik körde Leopard. Den jag fick hem körde Tiger. Den var heller inte den nya varianten utan en på 2.16GHz. Jag kan tycka att man inte skall behöva fråga om sådana saker 3 veckor efter det att Leopard släpptes och två veckor efter det att en ny modell släppts. Det tycker jag säljaren skall informera om.

Där fick jag för att jag ville stödja en lokal apple-affär istället för att beställa på nätet. Får se hur telefonsamtalet går imorgon, jag är inte nöjd...

-Jimmy

Det var märkligt. Alla de butiker jag sett sålt "gamla" datorer har gjort det med rabatt. tex 2 eller 3 gig minne. 500 rabatt eller mer. Tillbehör ect. Vart köpte du en?

Ang tiger och uppdatera till Leopard så skulle säljaren informetar dig om hur du skulle göra för att få uppdatera leopard mot apples hemsida.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-13 21:44

Jag ville inte berätta vilken affär det var innan de fick en chans att göra rätt för sig. Jag försökte ringa ett par gånger under dagen utan svar så jag var väldigt laddad när jag tog med mig Macbooken och åkte till affären direkt efter jobbet.

Säljaren gjorde återköpt direkt utan diskussion men tog bara sin chans att förklara varför det blev som det blev. Att han inte får beställa några nya innan de gamla är sålda etc. Ni som läser här har ofta bra mycket bättre koll på det här än jag. Hur som helst ställde jag aldrig den viktiga frågan om varför den informationen kom igår vid köpet eftersom jag inte ville hetsa upp mig själv och eftersom han faktiskt gjorde återköp utan problem.

De skötte sig nu men det borde varit tydligare skyltat och informerat. Annars känner man svårt förtroende för att stödja sin lokala butik som i detta fall var Macsupport i Sickla.

-Jimmy som nu får jaga annan vit Macbook på annat håll...

SKit i vad alla negativa jäklar som inte vågar stå på sig säger, Jag har ett exempel på en som inte gav upp, Han köpte powerbooken och en vecka efter ångertiden va ute lanserades Macbook pro, Han kämpade och fick rätt. Han gav sig helt enkelt inte trots ständiga nä.
Kämpa på, jag anser att kapitalismen ska krossas, Kunder Har rätt och ka inte finna sig i att man är i underläge.

Ursprungligen av ronny_fritsche:

SKit i vad alla negativa jäklar som inte vågar stå på sig säger, Jag har ett exempel på en som inte gav upp, Han köpte powerbooken och en vecka efter ångertiden va ute lanserades Macbook pro, Han kämpade och fick rätt. Han gav sig helt enkelt inte trots ständiga nä.
Kämpa på, jag anser att kapitalismen ska krossas, Kunder Har rätt och ka inte finna sig i att man är i underläge.

"Krossa kapitalismen, kräv ny exklusiv dator om den uppdateras". Det verkar som att idealen har förändrats något här i världen...

ps, annars kan du alltid "tappa" datorn, Jag säger inte mer än så,

Ursprungligen av ronny_fritsche:

ps, annars kan du alltid "tappa" datorn, Jag säger inte mer än så,

Och moralen tydligen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-13 21:57

Det var ju mycket märkligt att dem inte får beställa innan dem rensat lager...Slutar ju med att dem bara har en massa "gamla" burkar på lager.

Känns ju bättre ifall dem skulle rensa ut lagret i form utav rea.
Men alla är vi annorlunda!

Skönt att det gick bra iaf.

Happy hunting!

Bevaka tråden