Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skicka meddelanden (typ sms) via wlan

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag och flickvännen har båda iPhone och skickar mkt sms. Nu känns det lite onödigt att skicka sms som kostar pengar fram och tillbaka när man ändå mestadels har tillgång till trådlöst lan. Har testat att istället använda ApolloIM och då köra msn men det blir problem när man ibland tappar uppkoppling mot nätverket.

Jag söker alltså ett simpelt program som fungerar så att jag skickar ett meddelande till en server där det lagras så att en annan användare kan gå in och läsa mitt meddelande. Någon som hittat något liknande?

Ett vanligt mail skulle ju egentligen fungera men jag gillar inte riktigt programvaran för mail som man får med iPhone. Funderar på att bara göra en enkel webbsida där man kan gå in och posta meddelanden, men tänkte om det redan fanns något klart.

Har också funderingar på hur man utvecklar egna program till iPhone, någon som har erfarenhet?

skaffa en gratis gästbok och bokmärk sidan

Alt skaffa tango och sms:a för 19 öre.

Ursprungligen av johan_fbg:

skaffa en gratis gästbok och bokmärk sidan

Alt skaffa tango och sms:a för 19 öre.

Skulle väl i princip räcka med ett enkelt PHP/ASP script med en liten databas till? Eller en gästbok som det står ovan

Ja precos som jag skrev så funderar jag på att lösa det så. Men det är ju självklart trevligare om man kan få det som ett program på iPhonen. Någon som har koll på hur man kodar för iPhone?

• Medlem
  • Habo
  • 2007-11-13 19:48

Ett enkel php/mysql AJAX sida för iphone där man kan chatta med varandra borde vara relaktivt enkelt att fixa och då välditgt billigt.

Ursprungligen av soft:

Ett enkel php/mysql AJAX sida för iphone där man kan chatta med varandra borde vara relaktivt enkelt att fixa och då välditgt billigt.

Fixade precis det!

Låter iof väldigt likt ett forum!
Men likaså en smart idé. Kör man fullt ut med ett forum (typ phpBB) så kan man ju ha olika forum för "chat" med olika personer, olika trådar för olika "konversationer", etc...

mmaarrttiinn: Hur gjorde du med layout, skapade du denna specifikt för iPhone?

Ursprungligen av MagnusB:

mmaarrttiinn: Hur gjorde du med layout, skapade du denna specifikt för iPhone?

Jag gjorde bara en enkel sida med ett textfält där man kan posta längst upp och sen listas meddelanden under. För att innehållet ska visas över hela displayen från början använde jag följande:
<head>
<meta name="viewport" content="initial-scale=1.0, user-scalable=no"/>
</head>

1
Bevaka tråden