Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Telenor Eurovoice

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Oskarshamn
  • 2007-11-13 09:22

Hej.

I min gamla mobil fick jag ett SMS när jag hade ett meddelande i min eurovoice-brevlåda. Det får jag inte i min iPhone. Inställning i telefonen eller hos operatör? Har inte gjort något med abonemanget sedan jag bytte telefon!

Det fungerar inte för mig heller.
Dock har Telenor en ny rolig funktion för MMS.
Om du loggar in på "Mina Sidor" ( gamla Hantera ) så kan du få alla MMS skickade direkt till din email istället. Lite nice att kunna ta emot MMS som skickas till dig iallfall.

Jag har dock en fråga som någon kanske kan svara på. Kan man "modda" voice mail knappen till något annat telefon nr? Jag har letat runt lite i iPhonen dock utan att finna något bra svar på detta tyvärr.

Ursprungligen av [doh!]Magnusson:

Jag har dock en fråga som någon kanske kan svara på. Kan man "modda" voice mail knappen till något annat telefon nr? Jag har letat runt lite i iPhonen dock utan att finna något bra svar på detta tyvärr.

Kolla här:
http://www.ifun.se/byt-voicemail-nummer/

  • Medlem
  • Oskarshamn
  • 2007-11-13 14:36

En fråga till!

När jag får SMS från telenor eller liknande så får jag bara en massa lustiga tecken... Varför??

  • Medlem
  • Skåne
  • 2007-11-13 21:48
Ursprungligen av [doh!]Magnusson:

Det fungerar inte för mig heller.
Dock har Telenor en ny rolig funktion för MMS.
Om du loggar in på "Mina Sidor" ( gamla Hantera ) så kan du få alla MMS skickade direkt till din email istället. Lite nice att kunna ta emot MMS som skickas till dig iallfall.

Jag sitter och kollar runt lite där inne just nu men jag lyckas inte hitta den funktionen. Skulle du kunna beskriva lite tydligare var man hittar det?

För att aktivera vociemail knappen gör du så här.
Jag är inte 100% säker på att det funkar, men det har funkat för väldigt många andra.

1. You need to first get your carrier's voicemail number.
2. Click on your iPhone's phone button.
3. Then click on the Keypad tab.
4. You need to then add the following code: *5005*86*xxx#. Here xxx would be your voicemail number.
5. After entering the code you tap call.
6. This results in the code being set.
7. Thats all, tap now on the voicemail button and it should automatically call your usual voicemail service.

Det beror på att iPhonen inte stödjer sms skrivna från datorsystem.
Dock funkar vissa datorsystem om jag har förstått det rätt..
Telias röstbrevlåda är ett sånt om jag inte minns fel

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-11-13 16:58

Pratade med Telenor helpdesk idag. De vet inte hur man får till GPRS eller för den skull euromail. Någon som fått Telenor att fungera?

Bara att skriva in services.telenor.se som APN (finns under inställningar->nätverk->edge

  • Medlem
  • Oskarshamn
  • 2007-11-13 18:10

Eller skriv internet.telenor.se det fungerar också. Inget lösen eller anv.

Ursprungligen av qerik:

Eller skriv internet.telenor.se det fungerar också. Inget lösen eller anv.

Använder du services.telenor.se som APN så omfattas du av maxsurf vilket gör att du max behöver betala 9 kr om dagen så länge du håller dig till webläsaren.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-13 22:06

https://minasidor.telenor.se/app/minasidor/

Dock kam man inte registrera med en iphone där...Sms man får går inte att läsa!

  • Medlem
  • Skåne
  • 2007-11-13 22:33
Ursprungligen av atomlab:

https://minasidor.telenor.se/app/minasidor/

Dock kam man inte registrera med en iphone där...Sms man får går inte att läsa!

Jag är redan registrerad där sen länge, men jag kan inte hitta det som Magnusson pratar om.

Ett tips är att ställa in så att eventuella röstkorgsmeddelanden kommer som mail (med meddelandet som en mail-attachment i WAV-format). Går att ordna under mina sidor.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-15 23:13

Sms

Tjena!

Kan man skicka SMS till flera personer på en gång:confused:

Ursprungligen av chibba:

Tjena!

Kan man skicka SMS till flera personer på en gång:confused:

Nej, det fungerar inte på iPhone.

1
Bevaka tråden