Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

K(V)M-switch

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-13 15:41

Jag letar efter en KVM-switch fast utan V, är enbart ute efter en switch för USB typ A. Jag vill att två datorer ska dela på ett USB-tangentbord och en USB-mus. Inget tingeltangel med skärmkablar och grejer, bara någon smidig liten box med en tryckvänlig omkopplingsknapp på.
Det har dock visat sig lättare sagt än gjort (än så länge). Någon här som kan sparka iväg mig i rätt riktning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-13 15:57

Det är ju inte något krav att koppla in monitorn i KVM switchen

Ursprungligen av knirp:

Jag letar efter en KVM-switch fast utan V, är enbart ute efter en switch för USB typ A. Jag vill att två datorer ska dela på ett USB-tangentbord och en USB-mus. Inget tingeltangel med skärmkablar och grejer, bara någon smidig liten box med en tryckvänlig omkopplingsknapp på.
Det har dock visat sig lättare sagt än gjort (än så länge). Någon här som kan sparka iväg mig i rätt riktning?

http://www.kjell.com/content/templates/shop_main.aspx?catalog=181755&path=38400000,66500000,67900000

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-13 20:01

Nej, det är ju kanske lite underförstått. Men ofta är skärmkabel och USB-kablar kombinerade, så man måste koppla in skärmkabeln ändå. I exemplet ovan är det tyvärr (som vanligt) USB typ B.

Ursprungligen av knirp:

Men ofta är skärmkabel och USB-kablar kombinerade, så man måste koppla in skärmkabeln ändå. I exemplet ovan är det tyvärr (som vanligt) USB typ B.

Det är inte svårare än att man låter bli att koppla in skärmkabeln ändå. Dessutom så är USB typ B-kontakter till för att kopplas in i datorn med en kabel emellan, så det är precis en sån du letar efter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-13 22:18

Med det menade jag som sagt att de är kombinerade - kopplar du inte in skärmkabeln får du inget stöd för USB. Korkad konstruktion, men tyvärr ser det ut så ibland.
Men du menar alltså att det finns USB-A uttag också, fast de inte syntes på bilden, och att B-kontakterna är till för kopplingen dosa->dator? Eller behöver jag fixa adapter? Så lite kablage som möjligt är förstås önskvärt, jag drunknar i kablar ändå... Tangentbord och mus har ju USB A som regel.

Menar du gamla ADC-kontakter måntro? Dom är dom enda skärmkontakterna jag kan komma på som har USB integrerat.

B-kontakter är till för koppling mot "host", alltså datorn. Om du kollar på dom nedre i listan som det länkas till så ser du ett A-uttag i mitten. Dom ovanför har det på samma sida som B-kontakterna.

1
Bevaka tråden