Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone-användare? Ge mig dina +/- med iPhone jämfört med andra telefoner

Tråden skapades och har fått 72 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av PF:

Ok! Som sagt - jag har gärna fel.

Lite mer vatten på min kvarn angående att Apple kommer att fortsätta uppdatera iPhone: More iPhone Features Coming? Video Recording on iPhone?

vet inte om någon nämnt det, men om man har flera sim så är iphone ingen rolig grej för man måste ju ha ett gem eller en nål till hands för att få ut simkortsfacket.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-12 09:26

Fördelar:
- Synkad med Macen
- Gränssnitt är enklet, snyggt och snabbt.
- iPod
- WiFi funktionen
- YouTube
- Touchskärm
- Du slipper MMS som jag nästan aldrig använt i mina mobiler.
- Pris (i Usa, Okt 2007)
- Enklet och funktionellt mailprogram
- Designen och utseende
- Att det inte finns några fåniga mobilspel i den original.

Nackdelar:
- Klipp och klistra funktion*
- Bifoga flera bilder i ett mail?*
- Ingen videokamera
- Ingen användbar Blutooth
- Som iPod med video har den hyffsat dåligt utrymme med 8GB
- Går inte att använda som flyttbar hårdisk
- Att lägga till och ta bort enstaka låtar med iTunes när man har fler än en dator funkar inte på ett vettigt sätt.

Senast redigerat 2007-11-13 15:47
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-13 10:31
Ursprungligen av Grandy:

Nackdelar:
- Det går inte att skicka vidare och dela länkar vidare från Safari till Mail.

Faktum är att det går, även om funktionen är placerad på ett idiotiskt ställe. Jag var nästan helt säker på att jag hade sett en Share-knapp i Safari, men när jag behövde den första gången kunde jag bara inte hitta den. Jag gav upp efter en stunds letande, men snubblade över den igen några dagar senare.

Du måste klicka på adressfältet, då får du en Share-knapp högst upp till vänster. Inte superlätt att genomskåda...

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2007-11-13 11:37

nackdelar

Känns som att fördelarna är så uppenbara att jag lämnar detta därhän.
Nackdelarna är intressantara ett diskutera, även om det kan se lite negativt ut.

Nackdelar jag funnit är (vid sidan om nämnda):
Att man inte kan hantera Word/Excelfiler separat (ej i skickade mail)
Att man inte kan kolla Stocks, Weather eller Mail utan att man samtidigt kopplar upp sig.
Det betyder bl a att det blir svårt att kolla ett Word-dokument i ett mail = Kostnad...
Vecko-vy i Calendar (håller med den som påtalade detta)

Finns det lösning på ovan nämnda tas detta tacksamt emot.
I övrigt är fönen grym! har testat väldigt många.

Ursprungligen av tomaira:

Du måste klicka på adressfältet, då får du en Share-knapp högst upp till vänster. Inte superlätt att genomskåda...

Ah! Jag hade också för mig att det skulle gå, men jag kunde bara inte hitta det häromdagen. Tackar!

Plus för att man kan göra det, men stort minus för att de är så svårt att hitta.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-13 15:50
Ursprungligen av tomaira:

Faktum är att det går, även om funktionen är placerad på ett idiotiskt ställe. Jag var nästan helt säker på att jag hade sett en Share-knapp i Safari, men när jag behövde den första gången kunde jag bara inte hitta den. Jag gav upp efter en stunds letande, men snubblade över den igen några dagar senare.

Du måste klicka på adressfältet, då får du en Share-knapp högst upp till vänster. Inte superlätt att genomskåda...

Ahh, ser där ja! Då var det ett minus mindre.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-13 17:25
Ursprungligen av tomaira:

Du måste klicka på adressfältet, då får du en Share-knapp högst upp till vänster. Inte superlätt att genomskåda...

Himmel vad bra! Tack för tipset.

Tycker det är väldigt konstigt att iPhone fortfarande inte har MMS trots att den nu finns i Europa! Apple!?

Jag är inte säker, men jag tror att avsaknaden av MMS-funktionalitet är som när Apple tog bort diskettenheten. En massa människor blev förbryllade och arga och sa att det var spiken i kistan för Apple, men se hur det ser ut idag. Det är ju faktiskt så att mobilerna går mot att använda mail i mycket större utsträckning.

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Jag är inte säker, men jag tror att avsaknaden av MMS-funktionalitet är som när Apple tog bort diskettenheten. En massa människor blev förbryllade och arga och sa att det var spiken i kistan för Apple, men se hur det ser ut idag. Det är ju faktiskt så att mobilerna går mot att använda mail i mycket större utsträckning.

Fast det där var väl en väldigt konstig liknelse.

Disketten var ju ett utdöende medium som funnits länge och redan blivit förlegat, så Apple slog bara i sista spiken i kistan.

MMS å andra sidan är en ny teknik som är på stark uppgång än så länge. Hur länge den lever vet jag inte, men den är knappast i diskettens position.

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2007-11-15 11:30

Nackdelar igen

Något jag saknar mycket från andra mobiltelefoner är möjligheten att spela in kom-ihåg-meddelanden (diktafon). Suveränt när man kör bil eller när som.

Ursprungligen av Apollon:

Något jag saknar mycket från andra mobiltelefoner är möjligheten att spela in kom-ihåg-meddelanden (diktafon). Suveränt när man kör bil eller när som.

VNotes fungerar bra, finns i installer.app

Bevaka tråden