Hej och tack for kritiken!
Jo, jag haller med dig. Den ar lite mer som ett experiment och ar kanske "lite val" for att anvandas regelbundet. Borde kanske ocksa namnt att den inte ser sarskilt trevlig ut i upplosningar mindre an 1280x1000-nanting for det blir som lite "trangt".
Jo, det ar bara bakgrundsbilderna som ar CSS3 egentligen. Anledningen att jag inte nastar en massa divvar ar for att jag kor lite av en csszengarden pa min sajt och tillater inte att man andrar HTMLn for att bygga en design. Jag byggde den forst genom att lagga till en massa divvar med JS men det blev lite segt (fast det kan lika garna ha varit anvandandet av mkt transparenta PNGor som gjorde det segt) och nar Safari dessutom slapptes for Windows (och jag bytte dessutom till Mac nyligen) sa byggde jag den bara for Safari.
Jag har inte kikat sarskilt mkt pa multi-column modulen. Jag tror dock att firefox har (sa gatt det gar) fullt stod. Men anvands inte den framst for att dela up text i kolumner? Visste inte att den gick att anvanda for layout.
Annars tycker jag advanced layout modulen verkar mycket intressant. Med den kan man helt skippa layout-divar.
Forstar inte riktigt det om "slakten"-sdan... ?