Iom att reklamblockeraren SafariBlock, och andra Input Managers, slutade fungera iom Leopard så märkte man än en gång av hur segt allt Flash-baserad reklam gör surfandet.
Jag tog saken i egna händer och skapade två scripts till Automator som flyttar Flash-pluggarna (2st filer i senaste versionen av Flash) in och ur ut "Disabled"-mappen. Sedan sparade jag dessa som "program" och kastade in som actions i Quicksilver (inte obligatoriskt för att det skall fungera).
Nu tar det en halv sekund att aktivera eller avaktivera flash, för de få tillfällen man faktiskt har användning för det. Måtte det komma en reklamblockerare till Safari 3 inom en snar framtid.
Jag bifogar de två scripten/programmen.
För att lägga till dem i Quicksilver så lägg filerna på denna plats och starta om Quicksilver:
~/Library/Application Support/Quicksilver/Actions/
Ni som inte använder Quicksilver kan dubbelklicka på dem, öppna med Spotlight, eller hur ni nu föredrar att öppna era filer.
PS. Ja, det är korkat att öppna filer från främlingar Internet, men det här är säkert. Jag lovar. Jag säljer iaf inte magnetarmband och tarot-sessioner.
Ni som är nyktert försiktiga kan öppna scripten i Automator och se att inget fuffens försiggår.