Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny feature i Lepoard? Aktiv markering...

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-16 14:25

Stötte på ett mycket underligt problem idag med Leopard.

Jag vet inte om det är en feature eller en bugg, eller något kvarlämmnat sedan utvecklingstiden.

Ringde Apple support och fick dem att försöka lösa problemet, men icke sa nicke, dem hade aldrig hört talas om saken, rekomendationen blev ett kontobyte, vilket verkar lösa problemet, men vem orkar göra det när det borde finnas en lösning

Problemet är en ganska (o)smidig funktion där element som är aktiva får en svart ram runt sig, exempelvis knappar, fönster osv.

Jag har screenshots på saken, det finns inga inställningar i Universal access som påverkar saken, inte heller under kontoinställningar eller andra former av inställningar (letat som en tok).

Precis samtidigt lyckades även huvudmenyn få dubbla element på "Restart","Shutdown" och "Logout"...

Inkluderar några bilder!
Spännade feature, undrar om flera sett den! Kanske vet hur man tar bort den?(!!!)

Klassiker. Jag har fått hjälpa minst 5 personer senaste halvåret med samma "problem":

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-16 14:48

Haha!

Från och med nu, skall jag alltid ha ljudet på

Vilken enkel lösning, det är ju pinsamt!

Det har hännt många gånger att jag råkat slå på funktionen, men man fokuserar förmodligen för mycket på det hon säger och stänger av den än att notera de extrafunktioner voiceover genererar!

Tack för snabba svar! Mycket välkommet, nu slapp jag en nyinstallation av ny användare!

Varsågod.

Men mycket anmärkningsvärt att Apples support inte kunde hjälpa dig. Med tanke på hur många gånger frågan har varit uppe här på forumet, så måste de ha fått frågan 1000 gånger.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Men mycket anmärkningsvärt att Apples support inte kunde hjälpa dig. Med tanke på hur många gånger frågan har varit uppe här på forumet, så måste de ha fått frågan 1000 gånger.

Ja, det är verkligen anmärkningsvärt, eller rent av dåligt faktiskt. En sak om enskilda användare inte förstår vad som hänt, men det är ju inte direkt någon nyhet för de som är lite insatta och man skulle ju tro att dom som är avlönade att jobba med support åt Apple på heltid var ännu mer insatta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-17 13:00

Är supporten verkligen sådan?
Det känns som att Apple är ovanligt dåliga. Det är bara hos dem man måste uppge samtliga uppgifter som sig själv och sin produkt (tar ca 15 min) innan man får hjälp. Det är bara de som har en gräns för hur länge man får ringa supporten.
OK, naturligtvis inte bara dem, men enligt min erfarenhet brukar inte företag hålla på sådär. Det må vara långa telefonköer och inkompetent personal på många andra ställen, men de brukar sällan ens fråga om man köpt produkten av dem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-16 15:39

Jag ringde tillbaka faktiskt, och gav dem ett avslut på ärendet.
Hoppas det hjälper något nästa gång...

Trist bara att saken kostade mig 450 kronor, eftersom min 90 dagars telefon-support gått ut...

Ursprungligen av hweb:

Trist bara att saken kostade mig 450 kronor, eftersom min 90 dagars telefon-support gått ut...

Det var ju du som hjälpte till.
Skicka en faktura.

Man undrar ju vilka tattare det är som jobbar på Apple-support.

1
Bevaka tråden