Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Serienumret på 1.1.2?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-17 15:39

Det finns ju ett sätt att genom att kolla på serienummret (nummer 4 och 5) avgöra om iPhonen är en 1.1.1 eller tidare. Jag undrar om någon har klurat ut vilka nummer som gäller för en 1.1.2? Min iPhone skall köpas på Manhattan imorgon..

Jag gick in och letade åt dig på hackint0sh och hittade den här tråden där folk påstår att vecka 45 = 1.1.2 och ny "bootloader" (det som gör att man inte kan låsa upp dom ännu).

Fick två tillverkade v44 de var 1.1.1

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-21 20:41

Det är ju en rent hypotetisk fråga... men jag har nog inte varit så här pirrig i magen sen jag önskade mig en radiostyrd bil när jag var 7 år.
Jag beställde från USA (via outgrundliga vägar) och fick den bifogade leverans-tiden. Vad tror ni? Är denna ordern "tillverkad" v. 44 eller v. 45?

Ursprungligen av hawknew:

Det är ju en rent hypotetisk fråga... men jag har nog inte varit så här pirrig i magen sen jag önskade mig en radiostyrd bil när jag var 7 år.
Jag beställde från USA (via outgrundliga vägar) och fick den bifogade leverans-tiden. Vad tror ni? Är denna ordern "tillverkad" v. 44 eller v. 45?

Tror inte det går att säga utan serienumret.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-21 23:27
Ursprungligen av Adrian B:

Tror inte det går att säga utan serienumret.

Hehe... du har antagligen helt rätt. Man vill bara ha massa svar hela tiden. Det är som med läkare. Man vill hellre ha ett negativt svar från dem än inget alls.

Lite OT: Hittade en bra guide till serienumret här:

The serial number is made up of several blocks which have its own meaning, as explain below:

7T727XYZWH8

Digits 1 to 3 (7T7) = Year / Batch code
Digits 4 to 5 (27) = Week of manufacture
Digits 6 to 8 (XZY) = Unique identifier part of the S/N
Digits 9 to 11 (WH8) = 8Gb model

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-22 11:04

Spännande!
Bara att avvakta posten och slita upp paketet och kolla på lådan då med andra ord.

Fick min lur idag. V44 .... 1.1.1 Yes!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-29 14:05

...med hjärtat i halsgropen slet jag upp det fina "gift-packed" paketet och letade efter serienumret... och hittar... V44!!!

Happiest man alive. Och med hjälp av ifuns fantastiska upplåsningsguide gick allt som smort! TACK!

  • Administratör
  • Lund
  • 2007-12-03 22:02

vad säger ni, nu börjar 1.1.2 :orna sjunka lite i pris då folk har köpt på sig för att sälja, men det är bara lurendrejarna som fortfarande hävdar att de säljer upplösbara iphones 1.1.2. är det lönt att köpa på sig en billigare än 5000 lappen nu. latja med den som en touch tills den går att låsa upp eller vad säger prognoserna kommer det dröja till februari för en ny update? då kan det vara bull o sitta på sin oldie när 3G är i antåg(antagande)

8274m20wh8

Hej alla!

Köpte en iphone här om veckan! Den har det något annorlunda s.nr: [FONT='Calibri','sans-serif']8274M20WH8

Viken firmware kan denna tänkas ha??

Tacksam för svar!!!
[/FONT]

Har du den i handen så du ser numret?
Vecka fyra eller felskrivet av den som skrev/skickade det till dig?

1
Bevaka tråden