Min Apple Remote (snarare min IR-port) fungerar inte sedan jag installerade Leopard.
Jag har googlat och lusläst forum, såväl officiella som inofficiella, ingenting duger.
Jag har klickat i och klickat ur Disable IR i System Preferences / Security, jag har startat om med p+r-kommandot. IR dyker upp i System Profiler. Och JA, batteriet fungerar. Jag har till och med testat fjärrkontrollen på andra mac:ar och då har den fungerat, men däremot fungerar inte andra fjärrisar på min mac heller.
Jag vill inte tro att detta är ett hårdvarufel, det har ju fungerat förut. Något har hänt under installationen av Leopard (clean install).
Jag har en Macbook 2,0 (andra generationen, tror jag det är) och ingen lust/tid/möjlighet att lämna in den (igen, den har tillbringat en månad på service den här hösten redan, för skärmflimmer).
Snälla, säg mig någon att ni har samma problem. Jag menar, jag använder ju inte fjärrkontrollen särskilt ofta och klarar mig finfint utan den, men nu har det blivit en principsak. Skiten skall fungera!
Lord, mercy on me!