Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fråga om ihopslagning av filmer

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har två mp4-filmer som jag vill slå ihop till en. Jag har öppnar dem i QuickTime Pro och har slagit ihop dem utan några problem. Problemet uppstår när jag skall spara filmen igen. Väljer jag bara "Save" så sparas filmen som en .mov, vilket jag inte är sugen på. Väljer jag "Export" och "Movie to MPEG-4" så gissar jag att filmen omkodas, vilket jag inte heller vill. Finns det inte något sätt att bara spara den som en .mp4 igen? Finns det något annat program som fixar det om inte QT Pro gör det?

Vill du spela filmen ihopslagen så kan ju SMIL åstadkomma detta utan att filmerna sparas som en enda fil på disken.
Vad gäller din farhåga för omkodning så är jag inte överytygad om att omfattande och märkbar kvalitetsförsämrande omkodning sker när du sparar sammanslagen fil i QTP. Att spara går relativt långsamt men ändå betydligt snabbare än en omkodning.
Filstorlek kan vara ett sätt att kontrollera detta. Om sammanslagen fil i stort sett är lika stor som summan av delarna så har nog ingen ytterligare compression skett.

1
Bevaka tråden