Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod Touch eller iPhone?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2007-11-16 14:20

Hej!

Jag ska idag köpa en iPod Touch som jag köpt via tradera. Den 8:e december åker min kompis pappa till USA, tycker ni att jag ska be honom att köpa en iPhone åt mig då och så säljer jag min iPod Touch?
Är det någon som man saknar i Touch som finns i iPhone? (Vet att man kan jailbreaka den och fixa massa iPhone apps?

Tack i förhand.O:-)

Du ska köpa en iPod som du köpt?

Bara du kan avgöra om du behöver en iPhone eller inte.

Som jag ser det saknar iPod touch bara Mail.app för att vara riktigt intressant. En iPod med inbyggd Safari via WiFi är hur grymt som helst, men jag saknar som sagt Mail. Om man Jailbrakear sin iPhone och lägger till Mail.app och andra valfria program blir den ju riktigt trevligt.

Då blir ju iPhone bara en iPod med ring- och SMS-funktion. Typ.

Jag gjorde en jämförelse för ett tag sedan: iPhone vs iPod touch

Det är möjligt att några punkter där är inaktuella nu, men det mesta gäller tror jag.

Jag har skaffat en ipod istället för iphone. Det man måste fundera över är väl hur ofta man vill ladda den. Personligen vill jag inte behöva ladda min mobil varje dag och då kan man inte använda iphone på samma sätt som ipod. Men det stora problemet är ju om man åker långa sträckor och vill se på film, då är det ju trist att inte ha batteri kvar till att ringa när man kommer fram.

1
Bevaka tråden