Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny touch, med död pixel

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej alla, sitter nu med min nya touch men med en död pixel, någon som har haft liknande problem?och hur har det fungerat med apple för att få en ny? Men annars är jag nöjd

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2007-11-18 15:46
Ursprungligen av thomasknutson:

hej alla, sitter nu med min nya touch men med en död pixel, någon som har haft liknande problem?och hur har det fungerat med apple för att få en ny? Men annars är jag nöjd

Jag har också en död pixel... Men vet inte hur jag ska göra, om jag ska be om en ny eller hur jag ska göra...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-18 15:55

japp, död pixel = trasig skärm. Ni behöver gå till er ipodåterförsäljare och fixa en ny!

  • Medlem
  • 2007-11-18 16:25

En död pixel måste ju vara mindre än en flugskit, det är väl inget att bry sig om

Ursprungligen av nixon:

En död pixel måste ju vara mindre än en flugskit, det är väl inget att bry sig om

Man är relativt dum om man inte byter den när man betalat nästan 3000 och inte lämnar in den mot en ny frisk pod

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-18 23:32

Fanken va irriterande! Det e en sak om man sitter med en 20 tums skärm och har en (1) död pixel uppe i ett hörn men på en liten skärm som ipoddens så sticker den nog ut rätt bra!
Byt ut! Som du sa, för 3000 buppor så ska de f*n i mig se bra ut!

PS. Glöm inte bort att köra en Återställning först då garantin har rykt om du har jailbreakat din pod!

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2007-11-19 07:47
Ursprungligen av MaxxUS:

Fanken va irriterande! Det e en sak om man sitter med en 20 tums skärm och har en (1) död pixel uppe i ett hörn men på en liten skärm som ipoddens så sticker den nog ut rätt bra!
Byt ut! Som du sa, för 3000 buppor så ska de f*n i mig se bra ut!

PS. Glöm inte bort att köra en Återställning först då garantin har rykt om du har jailbreakat din pod!

Tänkte också på att det, att man in te får glömma att återställa iPoden. Jag ska gå/åka och lämna tillbaka min idag, men tror ni att man får en ny på plats?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-19 10:07
Ursprungligen av Andbert:

Tänkte också på att det, att man in te får glömma att återställa iPoden. Jag ska gå/åka och lämna tillbaka min idag, men tror ni att man får en ny på plats?

beror väl på om dom har inne eller inte...

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2007-11-19 16:49

Tja. Var idag på Macoteket (är där nu:p ) och frågade om jag kunde få en ny Touch fast dom sa att jag skulle gå till MacRent för att dom skulle undersöka om det var fel på den och om man skulle få en ny. På MacRent sa dom att det skulle ta en vecka innan jag får svar från dom, lite segt, trodde att jag skulle kunna gå in till Macoteket och få en ny direkt. Men så var inte fallet.

Köpte min på onoff, dom ska få in nya i veckan, byter då, accepterar inget annat än att jag får en ny. Uppdaterade till 1.1.2, så den är inte jailbreakad

Ja har med en, men den är så bra placerad så jag skiter i att byta.
Jag har redan fått en trasig så jag tänker inte vänta igen.

glöm inte att skilja på död och låst pixel. Jag hade oxå en LÅST pixel=vit. Körde den där javamojen för låsta pixlar på iphone. en vanlig webapp, kommer inteihåg adressen dock. Funkade kanon, efter 15min var pixeln back in bizniz! goodluck!

Ursprungligen av calotrix:

glöm inte att skilja på död och låst pixel. Jag hade oxå en LÅST pixel=vit. Körde den där javamojen för låsta pixlar på iphone. en vanlig webapp, kommer inteihåg adressen dock. Funkade kanon, efter 15min var pixeln back in bizniz! goodluck!

här är adressen: http://www.ebaspace.com/2007/08/05/iphone-stuck-pixels/

var inne och bytte ut min, tog då en 16 giggare istället, efter att ha läst era inlägg så var det visst en låst pixel ändå, men jag har en ny touch nu i alla fall..... Nice touch ayeeee

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-20 21:42

Gratulerar till uppgraderingen!:)

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2007-11-28 20:59

Som jag skrev förut så skulle MacRent kolla hur jag skulle göra med min, fick idag svaret: Jag kommer få en ny!:D Ska hämta den imon.

Vet att det var ett tag sen någon skrev i den här tråden senast, men det är så att jag nyss inhandlat en iPod touch och har självklart drabbats av två döda (låsta) pixlar på skärmen. En blå och en röd, vilka syns rätt tydligt båda när man navigerar i menyer och kollar på film.

Är detta ett vanligt problem hos touchen? Har funderat på att ringa apple för att få den utbytt, men känns ju inte så vettigt om chansen är stor att man får en ny med ännu fler låsta pixlar.

Andbert => Var den touchen du fick i utbyte felfri?

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-02-17 19:05

Givetvis.. själv har jag en liten "mini" pixel som är halvdöd.. inte alltför störande.. men jag kanske ska nämna att det är på min 19" Samsungmonitor?? hehe.. En liten pixel på en liten apparat innebär nog, som de flesta anser, stora påfrestningar då man ser den hela tiden!

Byt, byt, byt...!

Jo precis, när man väl sett fått syn på den döda pixeln så ser man den hela tiden sen... då sitter den där och skrattar en rakt upp i ansiktet

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-22 16:02

Jag köpte en Ipod Touch i USA. Visade sig att den hade en grön lysande pixel och ett antal mindre påtagliga pixelfel som syntes när bakgrundsbelysningen var på max. Ringde Apple-supporten och de ordnade så att ipoden skickades ner till Holland för kontroll. Fick tillbaka en "ny" (troligtvis refurbished) ipod igår utan pixelfel. Med tanke på att den kostade 1900 i USA så var det väl värt det extra besväret, men annars så köper jag aldrig prylar med tft-skärm om jag inte vet att jag får byta den direkt mot en ny vid pixelfel. Gick t.ex. igenom två Macbooks med pixelfel på PcCity innan jag fick en utan.

1
Bevaka tråden