Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med att göra en återställning till 1.1.1

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla kunniga!

Har lyckats komma över en iphone med 1.1.1 firmware billigt.
Men personen jag köpte den av har försökt att låsa upp osv men misslyckats (inte orkat mecka tillräckligt).
Därför fick jag den billigt.
Problemet:

Finns det någotsätt att göra en återställning till 1.1.1 och göra om allt från grunden?
Jag laddade ner från apple 1.1.1 firmwaren på skrivbordet men när jag använder mig i itunes så vill den uppdatera till 1.1.2.
Så jag klickade på Återställknappen med shift intryck och valde filen jag laddede ner så får jag ett felmeddelande felkod (1).

Finns det något annat sätt eller betyder detta att telen är brickad?
har försökt hitta på diverse forum men hittar inga svar (jag kan vara blind :"> )
jag e novis på detta så snälla...be gentle.

jag bjuder på en drink till den som kan komma med hjälpande tips
//Kristoffer

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2007-11-17 18:26

Jag sitter lite i samma sist. Jag får bla. felkod (1) samt att den säger jag måste installera sim-kortet innan jag kan använda iphone med itunes.

Har försökt göra en återställning till 1.1.1 men får samma felkod varje gång.

nu fick jag felkod (1011).
Skitstörigt... den står och tuggar och man ser att den går igenom.
Sedan...BOOM! Felkod(1011)

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-11-17 20:44

Du ska väl framförallt tryck på ALT och inte på SHIFT? Sen finns det väl en re-virginizer ?

Ursprungligen av frazze:

Du ska väl framförallt tryck på ALT och inte på SHIFT? Sen finns det väl en re-virginizer ?

Det beror på, alt om man kör Mac OS X, shift om man kör Windows.

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2007-11-17 21:07

För att göra en lång historia kort.

Körde en 1.0.2 upplåst och körde sedan virgizine så jag fick den brand new. följde sedan guide för att uppdatera till 1.1.1 och fick igång allt men det stod no service. Så då gjorde jag en restore med itunes och 1.1.1 filen och då ballade den ur helt.

Jag kan t.ex inte ringa emergency calls som guiden för 1.1.1 ringer, när jag kopplar in den till itunes får jag felmeddelande ( se bild ) och jag kan inte restora till 1.0.2 med itunes, får felmeddelande då också.

några ideer ?

http://www.flickr.com/photos/10242616@N07/2040618657/

Jag hade problem med att återställa min 1.1.1 med iTunes 7.5 och dess uppdaterade Mobile Device Driver. Så jag la in 7.4.2 igen, och laddade ner de gamla "Apple Mobile Device"-filerna och då fungerade allt klockrent.

Mvh,

Sorry menade ALT.
Men nu har jag kommit förbi och lyckats nedgradera till 1.0.2 och jailbreaka den men...
nu går inte wifi'n att aktivera i telefonen. och sedan är det inget ljud iden. klickar jag på knappar och ringsignaler så hörs inget. shit vilket mekk.
re-virginizer hur funkar det? verkar vara rätt pilligt att fixa, finns det inget lättare?

Ursprungligen av Kristoffer N:

och sedan är det inget ljud iden. klickar jag på knappar och ringsignaler så hörs inget. shit vilket mekk.

Fick det på en telefon igår, löste det med en omstart

En annan gång jag fick det var jag dock tvungen att återställa, men det var en strulig en.

har provat att omstarta, funkar tji. återställa: då kör man med revirginizer?
Men måste man inte in i terminalen o så då?
jag måste nog anlita någon att fixa detta. har tji tåladmod. någon som vet någon i malmö trakterna?

alltså det är en 1.1.1 version. revirginiser funkar väl bara på 1.0.2 eller har jag fattat det fel?

Ursprungligen av Kristoffer N:

alltså det är en 1.1.1 version. revirginiser funkar väl bara på 1.0.2 eller har jag fattat det fel?

Näe, du behöver inte hålla på med sådant. Om det är en 1.1.1-telefon kan du i grova drag läsa det som jag skrev här och här om att återställa den. Det är ingen fullständig guide, men kan ge en bild av vad det innebär.

ok ska prova.. men behöver man inte reparera baseband osv ?det är väl det revirginizern gör?

Har nu lyckats hacka 5 telefoner med iNdependence. 4 gick hur bra som helst. Den 5:e ett riktigt elände.
Körde med iNdependence 1.2.5 (alla 5 telefonerna). Förmodligen valde jag fel .ipsw fil vid nedgraderingen valde nog 1.1.1 .ispw filen som jag laddat ner för att senare kunna uppgradera till 1.1.1 och inte 1.1.2. De fel jag ficka var bl a:
• Äpplet visades hela tiden på telefonen och inget hände i iNdependence
• När jag försökte stänga av den med Home och vila så svartnade bara skärmen (ingen slider för att stänga av visades.
• iTunes meddelade ett allvarligt problem och att den var tvungen att lämnas in på service.
• Felmeddelande 1602 (tror jag) när jag försökte återställa till 1.1.1 i iTunes
• Felmeddelanden i iNdependence att det inte gick att gå till recovery mode
• Det var säkert flera problem, men det här är de jag kommer ihåg just nu

Vad gjorde jag?
Envis som synden försökte jag om och om igen. Mitt mål vara att försöka återställa den i iTunes till dess original 1.1.1 (vilket så småningom lyckades)
Jag såg till att ladda den via nätadapern och då hålla inne 'Home' knappen någon minut eller så eller om det var 'Home' och 'Vila' knappen som gjorde susen. Det som då hände var att jordgloben dök upp igen tidigare visades bara äpplet hela tiden.

Det var många gånger som jag trodde att det var helt kört, det hela tog 4-6 timmar totalt (med en behövlig sömn mellan försöken).

Slutsatsen är att inte ge upp inte ens då iTunes faktiskt meddelade att det var kört.

PS i normalfallet verkar det nu ta 45min inkl swePhone det gäller bara att hålla tungan rätt i mun och inte göra fel under installationen (som jag gjorde i ett fall).

nu när jag gör återställnigen får jag felkod(1011).
och så syns bara en bild på itunesloggan och dockkontakten på iphonen.
tror att den är helt kaputt nu.

nu är jordgloben tillbaka i 1.1.1!
men jag det händer inget när jag knappar in *#307# osv...(jailbreakme.com metoden)
den bara är död... sedan är där inget ljud heller. Någon som har liknade problem?
väldigt nyckful denna iphone, herregud.

Fnux: vi verkar ha samma problem. har du hittat någon lösning?

1
Bevaka tråden