Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod Touch (JB) 1.1.1 -> 1.1.2

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-16 15:02

Jag har läst allt jag kan hitta om att få en redan jailbreakad iPod touch 1.1.1 till 1.1.2 (fortfarande jailbreakad). Det känns som att många sitter i den sitsen. Hur ska man göra?
Installera det där prep-programmet och sedan uppdatera som vanligt i iTunes (nu när 1.1.2 finns där)?

Ja jag sitter i ungefär samma sits. Jag spinner vidare med lite frågor om du inte misstycker
Jag installerade oktoprep och uppdaterade till 1.1.2. Jag laddade sedan ner jailbreakpaketet till 1.1.2. Men det fungerar inte. När jag försöker klicka upp filen som heter osx i just OS X står det bara att den inte kan komma åt jailbreak.jar eller något i den stilen. När jag försöker med filen "windows" i XP blippar bara ett fönster upp och försvinner lika snabbt.
Så jag laddade hem "uppdateringen" till 1.1.1 och "bakåtuppdaterade" touchen. Jag jailbreakade den på jailbreakme.com. Men nu får jag ett felmeddelande när jag försöker ladda ner oktoprep.

Så om någon har en lösning på något av dessa problem får ni gärna hjälpa mig. Känner på mig att andra måste ha haft liknande problem.

Ber om ursäkr ifall jag snodde din tråd:tveksam: //Victor

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-18 16:00
Ursprungligen av Qmaster:

Ja jag sitter i ungefär samma sits. Jag spinner vidare med lite frågor om du inte misstycker
Jag installerade oktoprep och uppdaterade till 1.1.2. Jag laddade sedan ner jailbreakpaketet till 1.1.2. Men det fungerar inte. När jag försöker klicka upp filen som heter osx i just OS X står det bara att den inte kan komma åt jailbreak.jar eller något i den stilen. När jag försöker med filen "windows" i XP blippar bara ett fönster upp och försvinner lika snabbt.
Så jag laddade hem "uppdateringen" till 1.1.1 och "bakåtuppdaterade" touchen. Jag jailbreakade den på jailbreakme.com. Men nu får jag ett felmeddelande när jag försöker ladda ner oktoprep.

Så om någon har en lösning på något av dessa problem får ni gärna hjälpa mig. Känner på mig att andra måste ha haft liknande problem.

Ber om ursäkr ifall jag snodde din tråd:tveksam: //Victor

När du försöker jailbreaka din ipod touch med 1.1.2 se till att du "cd:at" dig till rätt mapp i terminal

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-18 19:16

Man behöver inte gå in i terminal eller iphuc för nya jailbreak!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-18 19:22
Ursprungligen av MaxxUS:

Man behöver inte gå in i terminal eller iphuc för nya jailbreak!

iPhuc har inte jag behövt

Ursprungligen av Qmaster:

Ja jag sitter i ungefär samma sits. Jag spinner vidare med lite frågor om du inte misstycker
Jag installerade oktoprep och uppdaterade till 1.1.2. Jag laddade sedan ner jailbreakpaketet till 1.1.2. Men det fungerar inte. När jag försöker klicka upp filen som heter osx i just OS X står det bara att den inte kan komma åt jailbreak.jar eller något i den stilen. När jag försöker med filen "windows" i XP blippar bara ett fönster upp och försvinner lika snabbt.
Så jag laddade hem "uppdateringen" till 1.1.1 och "bakåtuppdaterade" touchen. Jag jailbreakade den på jailbreakme.com. Men nu får jag ett felmeddelande när jag försöker ladda ner oktoprep.

Så om någon har en lösning på något av dessa problem får ni gärna hjälpa mig. Känner på mig att andra måste ha haft liknande problem.

Ber om ursäkr ifall jag snodde din tråd:tveksam: //Victor

Installera java. Du behöver inte installera oktoprep.

  • Medlem
  • 2007-11-19 19:12

Hur????

Hur installerar man java i podden???

Peace

_______

Senast redigerat 2007-11-16 16:04
  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-16 16:12

Man måste alltså installera nytt jailbreak efter updateringen, trots att man kört prepen innan?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-17 10:01
Ursprungligen av Spiken:

Man måste alltså installera nytt jailbreak efter updateringen, trots att man kört prepen innan?

Kolla in här

Jailbreak med svenska instruktioner

Senast redigerat 2007-11-18 01:30
  • Medlem
  • Täby
  • 2007-11-17 10:10

Du ska installera det på datorn...

1
Bevaka tråden