Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Outlook mail till iPhone?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hade varit tacksam om någon kunde hjälpa mej att reda ut begreppen.
Min jobbmail finns på exchange server som jag kopplar min outlook till. Att jag inte kan synka mailen "by air" mot exchange servern har jag förstått men finns det något sätt att via kabel få över mailen till iPhonen? Jag har synkat kontakter och kalender med hjälp av iTunes utan problem.

Jag kör mot vår mailserver utan några problem trots att vi kör Exchange 2007 och att det har stängt av vår imap.

Skriv in samma adress som du använder till webaccessen under inställningar där du skapar ett mailkonto på din iPhone.
För att skicka mail kör du via din operatörs smtp server.

Ok, jag får inte det att funka..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-20 16:07

hm.. mitt fungerar inte heller, skulle vilja prova om det ev. funkar om man sitter på "lokalt nätverk", dvs. samma intranet / interna nätverk som mailservern. Isf blir det VPN in mot jobbet, och då kommer frågan - går det konfiguera något av VPN-alternativen i iPhone så de blir kompatibla med en Cisco VPN-lösning?

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-11-23 17:21

Men kan man inte synka in mail från Outlook via iTunes? Så har i allafall min polare provat.

1
Bevaka tråden