Jag tror inte heller att detta kommer ändra på något. Får mer en känsla av att Vodafone vill ha lite uppmärksamhet på iPhones bekostnad och kanske även sondera möjligheterna till om detta är en gångbar affärsmodell rent rättsligt. I framtiden kanske alla de stora mobiltelefon- tillverkarnas mer eftertraktade modeller bara går att köpa med en operatör och med utvalda abonnemang.
Personligen tycker jag detta vore mycket olyckligt. Genom att sälja iPhone så som de gjort har Apple definitivt tappat lite i aktning hos mig. Varför kan dom inte sälja en helt utan subventioner i sina butiker och en subventionerad tillsammans med någon operatör? Detta skulle skapa lite valfrihet för kunden. Ska vi verkligen behöva byta operatörer och binda oss i flera år via kontrakt för att kunna få använda en iPhone? Personligen vet jag inte ens om jag vill ha en iPhone min P1i är gratis med abonnemang via byrån jag arbetar på men de rådande omständigheterna ger mig inte ens en chans att avgöra själv om jag vill köpa produkten eller inte.
Nu finns det säkert någon som säger att om jag verkligen vill ha en iPhone så ska jag byta operatör och därmed abonnemang och sedan binda upp mig i två år. Till er säger jag väx upp, allt Apple gör är inte bra skulle ni resonera på samma sätt om det var Microsoft som stod bakom iPhone? Rannsaka er själva och försök tänka kritiskt, bristen på kritiskt tänkande är en av de största bristvarorna i dagens samhälle trots att det behövs mer nu är någonsin.