Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Att lägga in film

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Herrljunga
  • 2007-11-20 17:09

Är jag helt tappad bak vagnen eller? Kommer fan i mig inte på hur man lägger in en film på min Touch, har använt mig av Aplus Video Converter och gjort om en avi fil MOV men jag lyckas inte få den in på min Touch, hoppas det finns nån kunnig där ute.

Mvh Jimmy

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-20 17:22

den måste vara i ett speciellt ipod format, m4v ( Jag tror det måste vara vissa instälningar även inom det formatet);)

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-11-20 17:23
Ursprungligen av JimmyP:

Är jag helt tappad bak vagnen eller? Kommer fan i mig inte på hur man lägger in en film på min Touch, har använt mig av Aplus Video Converter och gjort om en avi fil MOV men jag lyckas inte få den in på min Touch, hoppas det finns nån kunnig där ute.

Mvh Jimmy

Du kanske har ställt in så den ska synkronisera filmer med din dator? Markera ipoden, gå in på filmer-fliken å se efter om det är ikryssat. Har du kryssat i det kan du inte drag-and-dropa dem nämligen. I annat fall kan du kanske testa med en annan converter? Jag kör med VisualHub som verkligen fungerar svinbra!

  • Medlem
  • Herrljunga
  • 2007-11-20 17:47

Ok den är nu urkryssad vad gör jag sen då? Funkar MOV filer? Vad skapar VisualHub?

/J

Ursprungligen av JimmyP:

Ok den är nu urkryssad vad gör jag sen då? Funkar MOV filer? Vad skapar VisualHub?

/J

Det skall vara MOV eller MP4 format på filerna.
Kan dom läsas av iTunes så skall det funka för Touchen.
I några få fall har jag inte kunnat dra över filmer till Touch trots att dom funkar iTunes.

Har använt Handbrake på min Mac för att rippa DVD för att lägga in i Touchen.

/C

  • Medlem
  • Herrljunga
  • 2007-11-20 17:55

Har Heros i avi format nu men vill ha i serien på min touch, kör med xp

/J

Skall inte vara något problem.
Gjort precis det med Heroes avsnitt från AVI format.
Finns många program på nätet som kan konvertera till iPod format.

Jag använder: http://www.videora.com/en-us/Converter/iPod/ för att konvertera film till min ipod touch. Sen så lägger jag in de genom itunes.

  • Medlem
  • Herrljunga
  • 2007-11-21 16:57

Prova WinAvi igår och skapa en MOV fil men den gick inte att lägga in på min touch, exakt hur går du tillväga qrizze

Ursprungligen av JimmyP:

Prova WinAvi igår och skapa en MOV fil men den gick inte att lägga in på min touch, exakt hur går du tillväga qrizze

Jag kör oxå Winavi se till att convertera dom till MP4....
Allt jag har converterat till MP4 har bara varit att dar över och släppa på touchen.

  • Medlem
  • Herrljunga
  • 2007-11-21 18:31

Fy fan ÄNTLIGEN lyckas jag att få in Heros.
Tack för tippset av bra conveter QRIZZE

Ursprungligen av JimmyP:

Fy fan ÄNTLIGEN lyckas jag att få in Heros.
Tack för tippset av bra conveter QRIZZE

var så lite så!

har lite problem när jag lägger in film på touchen. använder mig av convertings program som video converter och prism. frå filerna att bli mp4 format å det funkar bra. men när jag lägger in dom i itunes så hackar dom lr så stannar dom helt. så ska det väl inte vara? om jag överför filmen ändå .. kommer den att funka på ipoden? vad kan problemet vara? har senaste itunes btw.

1
Bevaka tråden