Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone på manhattan?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

tja hade tänkt köpa en 1.1.2 i new york om ca en vecka, men ifall 1.1.2 aldrig kommer att bli jailbreakad och aktiverad på ett "fake" sätt så känns det onödigt att köpa iphone på apple store.

Så jag undrar om man kan köpa iPhone på någon mindre butik på manhattan, alltså med en äldre firmware?

Tack för svar!

  • Medlem
  • 2007-11-14 00:57

finns bara 1 applestore på manhattan. 1.1.2 kommer bli hackat.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-14 09:26
Ursprungligen av JGG:

finns bara 1 applestore på manhattan. 1.1.2 kommer bli hackat.

Det finns två:

Apple Store SoHo och Apple Store 5th Avenue.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-14 09:29

Och ett gäng AT/T butiker

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-14 21:39
Ursprungligen av Tangen:

Och ett gäng AT/T butiker

/Tangen

mm...
Var där för en vecka sedan. iPhones finn i var och varannan butik. (många indier tar dock kraftiga överpriser). Kolla runt "timesquere" och även chinatown som sagt.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-14 15:52

Det finns upplåsta iPhones på canal street, precis vid gränsen till China Town och säkert även på fler ställen.

Ursprungligen av rhesus:

Det finns upplåsta iPhones på canal street, precis vid gränsen till China Town och säkert även på fler ställen.

Jag skulle nog vilja avråda å de bestämdaste från att handla elektronik/foto på dom allra flesta mindre butikerna i NYC, undantaget är dom stora kedjorna.
Man tigger om att bli blåst, även ifall du vet vad du ska ha och allt verkar ok.

Typiskt scenario: Du säger vad du ska ha, får kolla på prylen (oftast handlar de om sk. refurbished dvs garatirepade saker.) får ett pris och betalar. Nu börjar det roliga...
Då undar försäljaren ifall du vill ha garanti, laddkablar, batterier osv.

Naturligtvis blir du förbannad och kräver pengrna tillbaka, visst säger försäljaren, "men tyvärr måste jag dra 10% av priset i omkostnader". Eftersom du antagligen betalat med kort så är det inte så mycket att göra.

Har själv varit i NYC ett tiotal gånger, bott ett år där och verkligen försökt hitta en seriös affär vid sidan av jättarna. Nu senast så skulle jag ha en Ipod nano å glömde köpa från en Applestore när jag ändå var där å hamstrade iphones...

Knallade in på ett av dom hundratals turistfällorna som finns spridda över stan. Samma visa, började jiddra om att jag behövde köpa till laddare för det ingick ingen usbkabel ens. Dom skulle ha 130$ för spelaren och 79$ för laddaren...
Sålde även hackade iphones för 599$. Antaligen ingick väl vare sig kablar, ställ eller lurar...
Grejen är den att dom har för vana att öppna förpackningarna och plocka bort prylar, att plasta om en låda är en smal sak...

Mitt råd - glöm småaffärerna, så kommer du att slippa mycket frustation och besvikelse!

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-11-20 00:25
Ursprungligen av dvraptor:

Jag skulle nog vilja avråda å de bestämdaste från att handla elektronik/foto på dom allra flesta mindre butikerna i NYC, undantaget är dom stora kedjorna.
Man tigger om att bli blåst, även ifall du vet vad du ska ha och allt verkar ok.

Typiskt scenario: Du säger vad du ska ha, får kolla på prylen (oftast handlar de om sk. refurbished dvs garatirepade saker.) får ett pris och betalar. Nu börjar det roliga...
Då undar försäljaren ifall du vill ha garanti, laddkablar, batterier osv.

Naturligtvis blir du förbannad och kräver pengrna tillbaka, visst säger försäljaren, "men tyvärr måste jag dra 10% av priset i omkostnader". Eftersom du antagligen betalat med kort så är det inte så mycket att göra.

Har själv varit i NYC ett tiotal gånger, bott ett år där och verkligen försökt hitta en seriös affär vid sidan av jättarna. Nu senast så skulle jag ha en Ipod nano å glömde köpa från en Applestore när jag ändå var där å hamstrade iphones...

Knallade in på ett av dom hundratals turistfällorna som finns spridda över stan. Samma visa, började jiddra om att jag behövde köpa till laddare för det ingick ingen usbkabel ens. Dom skulle ha 130$ för spelaren och 79$ för laddaren...
Sålde även hackade iphones för 599$. Antaligen ingick väl vare sig kablar, ställ eller lurar...
Grejen är den att dom har för vana att öppna förpackningarna och plocka bort prylar, att plasta om en låda är en smal sak...

Mitt råd - glöm småaffärerna, så kommer du att slippa mycket frustation och besvikelse!

En sak som verkligen förvånade mig i New York vad att det fanns massor av butiker av den här typen som inte verkade speciellt seriösa. Skulle försöka inhandla ett pa vanliga AA batterier i en butik av den här typen som sålde kameror. Var ungefär som att landa direkt i Turkiet, skulle hålla på och pruta, deala, ändra priser fram och tillbaka. Märkte ju direkt att dom skulle ha ut överpris som järnet för att lura turister. De försökte sälja 2st AA batteriet som skulle vara med magnesium för runt 500kr. Gick knappt att komma ut ur affären.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-20 01:00
Ursprungligen av dvraptor:

Jag skulle nog vilja avråda å de bestämdaste från att handla elektronik/foto på dom allra flesta mindre butikerna i NYC, undantaget är dom stora kedjorna.
Man tigger om att bli blåst, även ifall du vet vad du ska ha och allt verkar ok.

Typiskt scenario: Du säger vad du ska ha, får kolla på prylen (oftast handlar de om sk. refurbished dvs garatirepade saker.) får ett pris och betalar. Nu börjar det roliga...
Då undar försäljaren ifall du vill ha garanti, laddkablar, batterier osv.

Naturligtvis blir du förbannad och kräver pengrna tillbaka, visst säger försäljaren, "men tyvärr måste jag dra 10% av priset i omkostnader". Eftersom du antagligen betalat med kort så är det inte så mycket att göra.

Har själv varit i NYC ett tiotal gånger, bott ett år där och verkligen försökt hitta en seriös affär vid sidan av jättarna. Nu senast så skulle jag ha en Ipod nano å glömde köpa från en Applestore när jag ändå var där å hamstrade iphones...

Knallade in på ett av dom hundratals turistfällorna som finns spridda över stan. Samma visa, började jiddra om att jag behövde köpa till laddare för det ingick ingen usbkabel ens. Dom skulle ha 130$ för spelaren och 79$ för laddaren...
Sålde även hackade iphones för 599$. Antaligen ingick väl vare sig kablar, ställ eller lurar...
Grejen är den att dom har för vana att öppna förpackningarna och plocka bort prylar, att plasta om en låda är en smal sak...

Mitt råd - glöm småaffärerna, så kommer du att slippa mycket frustation och besvikelse!

Instämmer till 100% Har haft exakt samma strul. Hade tom problem att komma ut ur en sån affär rent fysiskt om jag inte handlade deras crap. Håll er till de stora kedjorna på Manhattan för böveln!!!

Syrran ska till New York på torsdag. Tänkte beställa en med henne.

1: Ska man köpa en på en AT&T affär MED ett kontantkort, eller är en Apple Store bättre?

2: Är det samma pris på en AT&T som på Apple Store?

3: Ungefär hur många $ för en "upplåst" Iphone i New York?

4: Uppskattning på hur stor sannolikhet att "någon" lyckas knäcka en 1.1.2?
@JGG, Hur vet du att 1.1.2 kommer att bli hackat?

MVH/
Morg

Ursprungligen av The_Morgue:

Syrran ska till New York på torsdag. Tänkte beställa en med henne.

1: Ska man köpa en på en AT&T affär MED ett kontantkort, eller är en Apple Store bättre?

Applestore.

Citat:

2: Är det samma pris på en AT&T som på Apple Store?

Ja, för telefonen men i AT&T måste du betala förskott på abonnemang.

Citat:

4: Uppskattning på hur stor sannolikhet att "någon" lyckas knäcka en 1.1.2?

Ytterst hypotetiskt, men rätt stor chans att den kommer bli hackad. Jag tror inom nån vecka.

  • Medlem
  • 2007-11-18 18:39
Ursprungligen av The_Morgue:

Syrran ska till New York på torsdag. Tänkte beställa en med henne.

1: Ska man köpa en på en AT&T affär MED ett kontantkort, eller är en Apple Store bättre?

2: Är det samma pris på en AT&T som på Apple Store?

3: Ungefär hur många $ för en "upplåst" Iphone i New York?

4: Uppskattning på hur stor sannolikhet att "någon" lyckas knäcka en 1.1.2?
@JGG, Hur vet du att 1.1.2 kommer att bli hackat?

MVH/
Morg

1.Går inte att köpa med kontantkort, jag frågade, bara abonemang, jag provade stoppa i ett kontantkort AT&T i min låsa iPhone, funkade inte

2. Priser att samma, men betydligt svårare att köpa hos AT&T än apple, där kan dom fråga efter amerikansk personnummer eller säga att man måste lägga en $500 avgift som man får tillbaka när man tecknat abonemanget.

3. $500 har jag sett

4. Beror på vilken tidsram man kollar på. Alla andra versioner har blivit hackade, varför skulle inte denna bli det? Så resonerar jag, sedan har man redan kommit halvvägs med att hacka 1.1.2.

OK. Tackar.
Hon ska bo på Manhattan, några rekomendationer om det är bäst att gå till Apple Store 767 5th Ave., eller Apple Store Prince Street Soho?

Känner mig väldigt skraj för 1.1.2, men om inte annat får man väll använda den som en Ipod Touch. :-/

  • Medlem
  • 2007-11-18 20:07

Jag har bara varit på 5h Avenue, där var det inge strul, sa att jag ville ha 2 iPhones, okey, han plockade fram dom, klart. På mindre appleaffärer skulle dom hålla på att förklara hur abonemanget fungerade, hur mkt det kostade etc, som att man var intresserad av det...

OK.
...men det kanske fortfarande finns chans att få en 1.1.1 om man går till en mindre Apple affär, eller?

  • Medlem
  • 2007-11-18 21:38

jo, det finns chans. Jag fick en 1.1.0 typ vecka 44/45, slutades tillverkas vecka 39

Men då får man ju definitift en 1.1.2 :-/

1
Bevaka tråden