Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min Touch laddar ur väldigt snabbt

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon mer än jag som har problem med att batteriet på min touch laddar ur väldigt snabbt?

Har haft touchen i två veckor nu, kan lyssna ca. 2 timmar på dagen, för att sedan stänga av den under natten. När jag sedan startar den visar indikatorn att det är minde än 20% kvar av batteritiden, trots att det var fullt när jag stängde av den.

Vad göra?

Har en själv, visst drar den mycket men det som du beskriver låter lite "värre".
Är du säker på att du stänger av den rätt och inte sätter den i vila?

testa med att stänga av WIFI och se ifall det blir bättre

Måste faktiskt säga att jag upplever samma fenomen

  • Medlem
  • 2007-11-22 09:43

ifall den är jailbreakad så bör du slå av ssh när du inte använder det. Den drar bra med kräm eftersom den ligger hela tiden och kollar ifall ngn vill logga in. För att föra det så behöver du installera services som ligger under installern - utilities - services

Sen är det bara starta den och stänga av ssh. Glöm inte slå på den ifall ni vill logga på touchen bara.

/PeJy

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-25 21:34

min laddar inte upp sig ALLS, och den är 1 dag gammal, det står jämt 20% batteri kvar?!?

Jag laddade min över natten. Lät datorn vara på och iTunes vara på ( Har en PC )
Vaknade, stängde av iTunes genom att klicka bort min ipod, sen dra loss kabeln och dra till jobbet.

Nu 8 timmar senare är batteriet totalslut.

Jag har hunnit lyssna på musik en stor del av de 8 timmarna, och 30 minuter FamilyGuy också. Om detta kallas för battertid a la "22 timmar musik/5 timmar film" så tror jag inte de stämmer nånstans.

Finns de rätt och fel sätt att ladda ipodden eller? Märkligt att det är så många som har samma problem.

Ursprungligen av speedy:

min laddar inte upp sig ALLS, och den är 1 dag gammal, det står jämt 20% batteri kvar?!?

Speedy, den skall du reklamera bums. Min första uppträdde likadant och den byttes ut mot en ny.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-05 09:22

batteriet i din ipod är annorlunda från batterier i t.ex. mobiltelefoner. du ska INTE ladda ur din ipod, bättre ladda lite åt gången än att ladda fullt varje gång och låt inte batteriet ligga i över en månad utan att bli laddat. det är några punkter du bör följa stenhårt. jag har alltid gjort det, och mitt batteri på min två år gamla iPod Video är fortfarande lika bra som när den var ny.

mer om detta kan du läsa på http://www.apple.com/batteries/

om ditt batteri fortfarande är dåligt så kan du göra detta testet http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61475

Jag har själv en laddare från min förra Ipod (Nano, ej orginal, köpt på Kjell&Co) som min Touch vägras att bli laddad av. Är det någon som har samma "problem"?

hej hej, har läst lite, stängt av SSH och WiFi.... och nu kan man väl säga att det är 18-20 timmar musik lyssnande utan att ladda den över natten

Förresten, satt på Max och käkade här om dagen och kom på, dom har ju WiFi Drog upp den och visade stolt upp den, touchen då alltså

  • Medlem
  • Habo
  • 2007-12-07 15:35

min laddar ur sig väldigt snabbt när jag gör andra grejjer en lyssna på musik

1
Bevaka tråden