Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone version 1.0 (1A543a)

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-11-22 17:00

Hallå

Jag fick precis min iphone inköpt på en apple store i USA fast på ett väldigt bonnigt ställe. Det vill säga att den förmodligen har legat där i all evighet innan min USA polare köpte den.

Det står att den är version 1.0 (1A543a) när jag kollar på den. Försökte 1.1.1 hacket från iFun men det funkade inte

Någon som kan hjälpa mig? Va finns det för hack för min version?

Tack på förhand

är den helt virgin borde du kunna uppdatera den till 1.1.1 via itunes utan problem och sedan låsa upp den som vilken 1.1.1 som helst..

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-11-22 17:55

Itunes versionen är ju 1.1.2?

Ladda ner 1.1.1 här http://iphone.unlock.no/#restore-firmware-files

Starta itunes och tryck på restore samtidigt som du håller inne Shift, du får då bläddra fram vilken FW du vill installera, välj den nerladdade FW.n och kör på..

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-11-22 18:10

Jag testar de nu, ska bara installera nya itunes. Den bad mig göra de eftersom mitt itunes inte stödjer iPhone, lol? Aja! Återkommer strax me svar

använd sedan denna guide om du lyckades få in 1.1.1 problemfritt: http://iphone.unlock.no/#Bypass-Activation-and-Jailbreak

Väldigt enkelt och inte så många steg

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-11-22 18:34

ser inte vart jag kan göra restore i itunes??

rtfm, eller jag menar, om du kollar in itunes hjälp är jag säker på att det star dar.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-11-22 18:46

To enter recovery mode, connect the phone to the computer and press and hold the Power button (on top) and the Home button (on bottom front) simultaneously. After about 15 seconds phone will appear to turn off, release the Power button but keep holding the Home button. After about 15 seconds the computer and iTunes will detect the phone in recovery mode

Fattar inte detta, vad betyder simultaneously.

Du behöver inte krabba med telefonen, docka den i USBdockan och låt itunes hitta den, tryck sedan här

Samtidigt som shift så får du upp ett fönster där du får välja installationsfil

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-11-22 19:42

jag löste de nu, tack som bara den!! hackad och funkar.. fast mitt vodafone/numera telenor funkar ej i min iphone

Jaså?, är det ett 3G abb då?

För samtliga GSM operatörer ska funka om den är korrekt upplåst.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-11-22 20:14

nu funkar de, löste de med

1
Bevaka tråden