Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fått min iphone - hur gör jag nu?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-22 19:00

ÄNTLIGEN....nu är jag också medlem i iphone klubben och det känns jädrans skönt Nu har jag några frågor till alla er som har iphones. Frågorna gäller främst upplåsning och anledningen att jag skriver en ny tråd är att jag har läst de flesta andra trådar men känner mig ändå lite osäker på saker och ting.

Jag är inte hundra på vilken firmware eller bootversion min iphone har.

Har provat *3001#12345#* och får svaret "04.01.13_G". Antar att det är 1.1.1? eller har jag fel?

Jag vill både aktivera, jailbreaka och låsa upp min mobil så att jag kan använda det med mitt tele2 comviq kompis abbonemang. Vilket sätt är det ABSOLUT ENKLASTE. Vill hälst pilla så lite på SSH grejset eller liknande då jag inte är så värst insatt i det hela, men måste jag så gör jag det bara jag får min iphone att funka.

Hur ska jag göra och vad bör jag tänka på?

MVH
Valentin

Edit: Förresten, jag har en macbook och kör 10.5.1 bara så att ni vet.

Det är Baseband version 04.01.13_G som du får fram där. För att göra allt du vill göra med telefonen följ dessa instruktioner: http://www.ifun.se/guide-upplasning-av-ny-iphone-111-v3/

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-22 19:10
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Det är Baseband version 04.01.13_G som du får fram där. För att göra allt du vill göra med telefonen följ dessa instruktioner: http://www.ifun.se/guide-upplasning-av-ny-iphone-111-v3/

hittade en sida där man kunde kolla vilken firmware man hade.

där står bland annat:

03.12.06_G - firmware version 1.0.0
03.14.08_G - firmware version 1.0.1 or 1.02
04.01.13_G - firmware version 1.1.1
04.02.04_G - firmware version 1.1.1

och min platsar in på tredje eller är jag helt ute och cyklar?

Det borde den göra.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-22 19:18

förresten, om jag använder mig av ifun.se upplåsningsguide och AppSnapp samt AnySim kommer den att förstöra min mobil på något sätt? går det att återställa till virgin (från kartong) läge efter att ha använt dessa program?

Svaren är nej, respektive ja: Det förstörs inget som inte går att återställa med en återställningsprocess (virginize).

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-22 19:31

ok, så nu följer jag ifun.se guiden men hinner inte komma långt

Dra slajdern ”slide for emergency”.
Slå *#307# och tryck på Call.
Klicka på raderaknappen för att sudda ut numret och skriv 0 (noll) istället.
Klicka på Call.
Klicka på Answer.
Klicka på Hold.
Klicka på Decline.

När jag klickar på 0 och därefter Call så går att förbi otroligt snabbt. Hinner inte klicka på Answer...hinner knappt se det och då får jag istället "Call Failed" och kan bara klicka på Done knappen. Eller det är den ända knappen jag ser =S

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-22 19:44

lyckades fixa det hela...såg inte *:an innan #. Men nu har jag fastnat på 15. När jag klickar på prefs:// så kommer jag bara till samma sida igen. Edit URL dvs. =S

14. Klicka på Save för att spara hela kontakten.
15. Nu syns två URL-fält. Klicka på prefs:// för att öppna inställningarna.
16. Välj Wi-Fi.

Det ska bara stå prefs: i URLfältet inga //

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-22 21:25

sådär....nu har jag låst upp allt. Att jag inte förstod saker berodde främst på att jag inte läste saker så noggrant som jag borde ha gjort och då blev det problem. Hittils är jag supernöjd med telefonen men främst skärmen....oh my god vilken skärm

tack för all hjälp!!

MVH
Valentin

1
Bevaka tråden