Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Touch med iPod Radio Remote

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-10-18 13:55

Funkar ipod Touch med iPod Radio Remote?

Mr Testare rycker in

Nej, det går tyvärr inte, jag testade just. Får bara upp "This accessory is not supported by iPod."

Lite surt faktiskt, iPod Radio Remote var inte gratis direkt.

Fungerar inte i iPhone för den delen: "This accessory is not supported by iPhone."

Verkligen synd för jag köpte själv en sådan i våras.
Kanske kommer en uppdatering på detta?

Funkar inte webradio via Safari då? (jag vet, inte samma sak, men en liten tröst kanske...?)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-25 00:09

Det är jävligt surt och ett tag i börja var faktiskt ipod touch med bland de som var kompatibla med radio remote... Ni vet de där bilderna där nere... Men när min landade hr hemma sen så var bilden borta.

Verkligen ingen som vet om webradio funkar?

Ursprungligen av sjovall:

Verkligen ingen som vet om webradio funkar?

Om du ger mig en länk till en webbradio i quicktime-format så kan jag testa. Eftersom varken Real Media eller Windows Media fungerar i iPhone kan man direkt stryka all webbradio som är baserat på dom.

Du har så rätt Adrian. Tänkte på det när jag hade postat, men... du hann före.
Så det finns inget motsvarande Flip4Mac i iTouchen då alltså. Trist. Vi får väl hoppas att himmelriket öppnas efter det bekräftade (?) SDK-släppet i februari.
Plus att vi får hoppas att det inte bara är iPhone utan även lillebror Touch som får njuta av godsakerna. Jag föll nämligen precis för det sinnessjukt låga priset 2995:- för 16-giggaren på Komplett.se...

Ursprungligen av sjovall:

Du har så rätt Adrian. Tänkte på det när jag hade postat, men... du hann före.
Så det finns inget motsvarande Flip4Mac i iTouchen då alltså. Trist. Vi får väl hoppas att himmelriket öppnas efter det bekräftade (?) SDK-släppet i februari.

En okvalificerad gissning är att prestandan är ett problem. Quicktime, och MPEG-4 specifikt, är hårdvaruaccelererat i iPhone/iPod touch genom speciella kretsar, precis som andra iPod-modeller med video. Därmed kan video som annars drar rätt mycket kräm (speciellt H.264-video) spelas upp utan problem. Men om du däremot vill spela upp andra videoformer så måste du belasta själva processorn iställen och frågan är om den är kraftfull nog, jag tror inte det.

Allt detta är som sagt bara en gissning, jag har inte läst att det är så, men jag tror det.

Förresten, en märklig grej jag just upplevde:
Jag gick in och tittade på iPodtillbehör på AppleStore. Där står det att iPod Radio Remote fungerar på ALLA iPods utom iPod Shuffle.

Å andra sidan var där dessutom en jättebild på iPod Hi-fi. Jag har för mig att folk säger att den inte längre finns i sortimentet. Varför är den då med i julklappstipsen... det är kanske nåt kvarglömt från julen 2006-erbjudanden? Därav att den fungerar med "alla" iPods. Hm...

AppleStore Sverige har gamla symboler och rekommendationer nertill i fönstret på mycket. Ta t.ex. ipod sockan och byt till AppleStore USA och du har andra symboler och ipod touch på bild t.ex.

Lat person som inte bryr sig att uppdatera webbplatsen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-26 16:20

för alla som har jailbreakat finns det utmärkta programmet iRadio. Listar jättemånga kanaler och spelar direkt i programmet alltså inte via safari. Uppdateras förhoppningsvis lite eftersom det har en del buggar (t.ex. pausas inte din vanliga musik om du har på den när du öppnar programmet)
Men trots allt ett jättebra program, finns i installer.app

1
Bevaka tråden