Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köp min iPhone FW 1.1.1 för 1900kr

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet med sig att de är hyffsat duktiga på att hacka och trixa med iPhonen?

Min iPhone har hängt sig och jag har varken tillräckligt med kunskap,intresse eller tid för att få den att fungera igen...så om någon tror sig kunna fixa den så kan man få sig en helt ny iPhone för 1900kr! Man får även med en upplåsning med IPSF (värde ca 400kr)

Så här ligger det till! Jag fick min iPhone fw 1.1.1 för ca 2 veckor sedan från USA köpt av en vän. Jag aktiverade/jailbreakede/låste upp den med IPSF (iPhoneSimFree) vilket är den lättaste och säkraste metoden tillgänglig för upplåsnig idag. Jag använde denna metoden ( http://freeouriphones.com/howoto.html) för hela proceduren.

Efter fullföljt guiden fungerade allting perfekt, dvs jag kunde ringa, använda youtube surfa hela kittet. Efteråt synkade jag med iTunes för att lägga in lite bilder,filmer och musik och 2h därefter så hängde sig mobilen när jag skulle kolla e-post, dvs jag kunde inte göra någonting förutom att återställa (home + sleep/awake knappen) den!

När jag sedan satte igång mobilen efter att återställt den så hängde den sig på nytt när den kom till aktiveringsskärmen och där är jag nu fast. Känner verkligen inte att jag orkar hålla på och gå igenom guider och forum för att få den att fungera och jag
är inte heller tillräckligt duktig/insatt för att fixa med sådan saker. Men jag är säker på att om man är kunnig inom området och har intresse för dessa saker så kan man säkert ganska enkelt fixa den. Så om det är någon som känner sig manad så kan man få sig en helt ny iPhone riktigt billigt!

Alternativt om någon vet med sig att de troligtvis vet vad som är fel med min iPhone och kan fixa detta är jag villig att betala denna person om han/hon skulle kunna fixa min lur åt mig!!

Kan tillägga att jag dock får kontakt med iTunes om man pluggar in den via usb och jag har även provat att göra en full återställnig i iTunes till fw 1.1.1 men efter detta får jag samma problem som tidigare.

Om man är intresserad kan man maila mig på jacob.lindkvist@gmail.com

(Hoppas det var ok att lägga in denna tråden, vet inte om detta var rätt forum!? känns som den kanske hade passat bättre på blocket =P)

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-11-25 13:19

Ladda ner Ibrickr 0.91 och plugga in din telefon i datorn. I Ibrickr så har du valet att "boota" telefonen igen. Den vägen hade jag gått

Om inte det funkar så köper jag den direkt av dig!

Ursprungligen av Patrikg:

Ladda ner Ibrickr 0.91 och plugga in din telefon i datorn. I Ibrickr så har du valet att "boota" telefonen igen. Den vägen hade jag gått

Om inte det funkar så köper jag den direkt av dig!

Hmmm..kollade igenom lite med iBrick men jag vet inte om jag vill ge mig in på det!
Vill du köpa den så går det fint...du kan höra av dig till min mail i så fall!
jacob.lindkvist@gmail.com

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-11-25 23:02
Ursprungligen av Skinny99:

Hmmm..kollade igenom lite med iBrick men jag vet inte om jag vill ge mig in på det!
Vill du köpa den så går det fint...du kan höra av dig till min mail i så fall!
jacob.lindkvist@gmail.com

Du har mail!

Tack så mycket för tipset...ska kolla annars återkommer jag till dig!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-25 19:23

Jag har svarat dig att jag gärna köper den direkt!

//Oscar

1
Bevaka tråden