Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1.1.2 OOB Unlocked Milestone

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Saxat från http://docs.google.com/View?docid=dgzw9xs_0gfhxns&pli=1

"he is confident he can hardware dump the new bootloader. This will be a huge milestone in getting the 1.1.2 OOB iPhones unlocked"

Vad tror ni?

Biter på naglarna här.
Syrran åker till N.Y på torsdag och jag väger mpå om jag ska beställa en Iphone eller ej.

Jag tror definitivt dom kommer unlocka iPhone OOB 1.1.2. Frågan är bara när. Jag tror det är frågan om dagar.

Jag var inte med när 1.1.1 kom, men hur som helst verkar det som man måst finna ett sätt att skriva om BootLoadern, och det verkar minst sagt klurigt!!

Hur var det när 1.1.1 kom?
Vad var största boven då?

Det låter bra, men det finns en del hinder kvar tror jag, se t.ex. detta:

The Baseband processor also has its own boot loader too. That boot loader is a lot more hardened with crypto protection, and will not normally let you update the baseband program with one that is not digitally signed with the special Infineon crypto key. Infineon are the makers of the baseband processor. However, there is a bug in version 3.9 of the baseband bootloader that enables re-programming the baseband even with a version that has the wrong crypto signature. Thus, with a 3.9 boot loader, anything is possible.

However, with the new 4.x bootloader, the backdoor has been closed and we are back to square one: any update to the baseband must be cryptographically signed with the correct signature. That is why no unlock is possible at the moment.

Now, finding the key is next to impossible. For the unlock to work, some people must find a new crack in the bootloader, a new backdoor. Considering that Apple must have put quite a bit of pressure on Infineon in order to have a well protected bootloader this time, I would tend to think that it might take some time before a crack is actually found.

Time will tell.

  • Medlem
  • 2007-11-21 10:25

Det blir spännande att se hur länge man blir sittandes här med sin pappersvikt till iPhone. Är fruktansvärt spänd på utvecklingen.

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-11-25 22:24

såg detta på youtube
http://www.youtube.com/watch?v=Qeb-KiM0Ggg

Gör att förhoppningarna ökar...

/sitter med 2 st brevpressar...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-25 22:51

Ska ju gå att låsa upp med TurboSIM. Så det kanske är det han i videon har gjort. Eller så har han räddat oss alla!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-26 14:44

Enligt DVDirect.net kommer dom ANTAGLIGEN att kunna låsa upp denna veckan. Har även sett lite inlägg från individer som lyckats själva. Jag håller tummarna!

Ursprungligen av bia:

Enligt DVDirect.net kommer dom ANTAGLIGEN att kunna låsa upp denna veckan. Har även sett lite inlägg från individer som lyckats själva. Jag håller tummarna!

Hmm... Hoppas du har rätt, men är rädd att bli så besviken så tyvärr är jag lite skeptisk om att DVDirect.net kommer att kunna låsa upp denna vecka.
Vad baserar dom det på?
Har du några kontakter på DVDirect?

Vart såg du att någon hade "unlockat" en 1.1.2 med bootloader 4.6?


Hoppas, hoppas, hoppas....

Ursprungligen av The_Morgue:

Hmm... Hoppas du har rätt, men är rädd att bli så besviken så tyvärr är jag lite skeptisk om att DVDirect.net kommer att kunna låsa upp denna vecka.
Vad baserar dom det på?
Har du några kontakter på DVDirect?

Jag tror bia syftar på hennes telefon som oavsiktligen uppdaterades till 1.1.2 från 1.1.1.

skulle nergradera min iphone uk till 1.1.1, för att sen uppgradera den till 1.1.2, o sen jailbreka den så att ja kan använda allt för utom att kunna ringa..... förstår inte riktigt hur ja ska få min iphone att nergradera sig..har följt guiden men fastnar redan på den första, där ja ska välja 1.1.1 ipsw file o trycka ok,

då öppnar ja bara mappen o kan välja flera filer vilken skall ja välja

o en fråga till ,om nån vet... om ja nu gör allt d här kommer det att påverka min iphone om nu dom kommer på ett sätt att unlocka 1.1.2 uk att ja då inte kan unlock den

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-26 15:24

Jag såg en grej om att det ska vara en zip fil. Jag hade samma problem men så ändrade jag inställningen så att den inte blev unzipped när jag laddat ner. Sen bytte jag bara slutet på namnet och det funkade för den grejjen. HOWEVER, jag blev "stuck" på lite senare steg så jag är inget proffs, bara läst instruktionerna.

tack... e inte heller ett proffs så det är en vän till mig som får göra det här åt mig...
men vad bytte du till för namn o villken fil...

men funkar din iphone nu el..väntar du på att det skall komma en unlock metod till 1.1.2uk

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-28 15:06

Jag pratade med en tjej på DVDirect och det dom sa var ganska ordagrant att dom väntar på det nya software't som kan låsa upp 1.1.2 och att dom tror det kommer denna vecka. Jag skulle ringa tebaks på Torsdag. Tyvärr är det allt jag vet... Ring å kolla! DVDirect.net är hemsidan, öppna mellan 12:00 å 18:00.

1
Bevaka tråden