Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Saknar du MMS på iPhone?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja, som frågan lyder, vore kul att se hur stor efterfrågan är på MMS i iPhone.

Nu svarade jag utan att äga en iPhone själv. Men jag vet mig kunna svara på frågan ändå, eftersom jag endast utnyttjat MMS någon enstaka gång i mitt liv, Skulle absolut inte sakna MMS om jag hade en iPhone.

Jag saknar att inte kunna ta emot MMS, även om man snabbt kan kolla in MMSen på operatörens hemsida. Att skicka MMS har aldrig tilltalat mig, har dock börjat maila lite bilder tagna med iPhonen!

Jag har under min livstid skickat 2 MMS och fått 1, så jag saknar inte funktionen i iPhone.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Jag har under min livstid skickat 2 MMS och fått 1, så jag saknar inte funktionen i iPhone.

Haha samma här.
MMS är helt onödigt enligt mig, man brukar ju oftast skicka bilder via msn på datorn eller bluetooth (iaf jag).

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-11-26 15:44
Ursprungligen av sääbää:

Haha samma här.
MMS är helt onödigt enligt mig, man brukar ju oftast skicka bilder via msn på datorn eller bluetooth (iaf jag).

Kan du ta emot bilder via blåtand på Iphonen ?

Ursprungligen av X3MKing:

Kan du ta emot bilder via blåtand på Iphonen ?

Oj nej det går ju inte vad jag hört (har ingen iphone än, skaffar en om 1 månad)
Det är ju rätt segt att det där med bluetooth inte funkar, kanske kommer någon uppdatering med det så småningom?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-11-26 14:43

Jag skickar en hel del mms och får även en massa så jag saknar den faktiskt.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-26 16:10

Jag saknar MMS. Tycker iofs att det fungerar bättre att skicka mail men det kan jag bara göra då jag har koppling till wifi eftersom jag stängt av GPRS.

Skulle jag ha ett abonnemang där det ingick datatrafik skulle jag inte sakna MMS.

Ursprungligen av Eva:

Jag saknar MMS. Tycker iofs att det fungerar bättre att skicka mail men det kan jag bara göra då jag har koppling till wifi eftersom jag stängt av GPRS.

Skulle jag ha ett abonnemang där det ingick datatrafik skulle jag inte sakna MMS.

Rätta mig om jag har fel, men skickas inte MMS via GPRS? Är inte priset för ett mms bara ett schablonpris för dataöverföringen?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-26 16:52
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Rätta mig om jag har fel, men skickas inte MMS via GPRS? Är inte priset för ett mms bara ett schablonpris för dataöverföringen?

Naturligtvis har du rätt - jag är helt virrig

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2007-11-26 16:16

Näe, det är inget jag saknar...ligger väl ungefär i samma liga som Martin där när det gäller användande...:)

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-11-26 16:56

Givetvis gör jag det.. Jag har inte fått nakenbilder av min flickvän som mms på säkert 1½ månad nu :/

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-11-26 17:05
Ursprungligen av Patrikg:

Givetvis gör jag det.. Jag har inte fått nakenbilder av min flickvän som mms på säkert 1½ månad nu :/

Jag har heller inte fått bilder av din flickvänn på över 2 månader

Just kidding.

Saknar definitivt inte MMS. Varken jag, eller någon i min kompiskrets brukar skicka MMS. Om det är något jag saknar i iPhonen så är det möjligheten att skicka/ta emot bilder/musik osv via Bluetooth. Båda funktionerna klarar jag mig ganska bra utan, men folk blir chockade ("men den kan ju göra allt annat?") då man säger att den inte kan skicka/ta emot via Bluetooth.

Saknar inte MMS - saknar att inte fler mobiltillverkare ligger i framkant med att använda email istället.

MMS är en förlegad teknik. Efter en längre vistelse i Japan inser man vart framtiden ligger.

Däremot borde Apple integrera MMS genom email i en övergångsperiod tills övriga operatörer hunnit ikapp.

Ursprungligen av draags:

Däremot borde Apple integrera MMS genom email i en övergångsperiod tills övriga operatörer hunnit ikapp.

Det där är absolut något som en operatör borde kunna fixa. Skicka utgående mail till viss address så konverteras de till MMS och skickas till mottagaren. Få ett MMS så konverteras det till mail och dyker upp i iPhonens inkorg.

Själv saknar jag inte MMS, utan som en del andra ovan, att inte fler telefoner har vettigt stöd för att ta emot epost.

Jag har alltid varit av uppfattningen av att MMS är båda för dyrt och krånligt, däremot saknar jag möjligheten att ta emot mms.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-11-26 23:44

På pappret saknar jag det.
I praktiken gör jag det dock inte, jag har fått ett mms sen jag bytte till iphone i augusti. Det kunde jag gå ut på telias hemsida och kolla på.

Men visst det är en funktion som "borde finnas där"

1
Bevaka tråden