Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu kan du köpa upplåst iPhone hos T-Mobile

Tråden skapades och har fått 68 svar. Det senaste inlägget skrevs .

De första rapport kommer äntligen in om att de är upplåsta.
Har tagit lång tid av någon anledning.

Här är länken.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-23 13:09

Här finns lite nyheter i samma ämne: http://macworld.idg.se/2.1038/1.132594

€100 för upplåsning är ju inte särskilt farligt - står iofs inte vad grundpriset kommer vara, men jag misstänker att det ligger i linje med tyskland/england. Och man binder sig bara till 6mån i linje med fransk lagstiftning. Lyx! Dom har det bra dom där fransoserna...

Ursprungligen av Rig:

Här finns lite nyheter i samma ämne: http://macworld.idg.se/2.1038/1.132594

€100 för upplåsning är ju inte särskilt farligt - står iofs inte vad grundpriset kommer vara, men jag misstänker att det ligger i linje med tyskland/england. Och man binder sig bara till 6mån i linje med fransk lagstiftning. Lyx! Dom har det bra dom där fransoserna...

Rätta mig om jag har fel men man har väl ändå bundit sig på 24 månader?
Du betalar 399Euro plus månadsavgiften i 24 månader och du kan låsa upp den för 100Euro om du väljer att göra detta under de första 6 månader.

Ursprungligen av heiko:

Du betalar 399Euro plus månadsavgiften i 24 månader och du kan låsa upp den för 100Euro om du väljer att göra detta under de första 6 månader.

Det är vad jag har förstått det som också!

Ursprungligen av heiko:

Det finns väl inget som hindrar dig att betala 399 + 100 euro direkt vid köp och så har du en olåst iPhone? Köper man däremot efter sex månader räcker det med 399 euro för att få den olåst. Eller har jag missförstått det?

Ursprungligen av Marcus K:

Det finns väl inget som hindrar dig att betala 399 + 100 euro direkt vid köp och så har du en olåst iPhone? Köper man däremot efter sex månader räcker det med 399 euro för att få den olåst. Eller har jag missförstått det?

Nja, för att köpa telefonen för 399Euro måste du skriva ett kontrakt på 24 månader men om du sedan vill kan du låsa upp telefonen för 100Euro du sitter fortfarande på kontraktet.

Ok.. Kan man teckna ett abbonemang i frankrike, låsa up telefonen och åka hem? Och sen rent ut sagt skita i det franska abbonemanget?

eller kommer dom att jaga en hela vägen hem?

• Medlem
  • International user
  • 2007-11-24 00:36
Ursprungligen av jurassic579:

Ok.. Kan man teckna ett abbonemang i frankrike, låsa up telefonen och åka hem? Och sen rent ut sagt skita i det franska abbonemanget?

eller kommer dom att jaga en hela vägen hem?

Du vill alltså teckna ett 24 månaders kontrakt i Frankrike. Låsa upp iPhonen för 100€ och sen strunta i kontraktet och dra till Sverige? Jag tror inte att det kommer att fungera. Du måste säkert vara inskriven i Frankrike och ha en fransk adress för att teckna ett kontrakt. Även om det skulle gå så är det rätt olagligt att teckna ett kontrakt med vetskap att du inte kommer att fullfölja kontraktet. Vet inte om ett franskt företag kan kräva pengar från dig om du bor i Sverige. Men jag skulle inte chansa.

//Rob

Jag skulle rekommendera nya Bang & Olufsen nallen isåfall. För redan när det ryktades om iPhonen för över ett år sen sa man att en rimlig prissättning skulle ligga på ungefär €1000 i Europa, dock inte + flygresa till fosterlandet. Dessutom lär det väl komma ytterligare en iPhone som är mindre och med bättre batteritid, kamera, pris osv snart? Eller känner jag Apple fel?

Bevaka tråden