Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken version av Vista ska jag köpa?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag behöver tillslut använda windows på min Macbook på grund av att Aktieinvest.se inte stödjer Mac. Men vilken version ska jag köpa? Det verkar ju finnas flera olika varianter. Eller är det rent av XP som är att föredra?

Jag har förstått det som att VMware är att föredra istället för parallels, stämmer det?

mvh Erik

Handla INTE Vista.
XP ska de vara om nått du ska köra Windows. Vista är långt ifrån färdigt.

• Medlem
  • Gävle
  • 2007-11-26 22:23

Är det inte enklare att välja en annan leverantör än Aktieinvest, än att installera Windows?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-27 00:13

Det är mycket enkelt att installera Windows. Man installerar bara VMWare som vilket program som helst och sedan följer du några enkla instruktioner på skärmen.
MEN nu har det börjat komma möjligheter att köra Internet Explorer direkt i Mac OS X utan Windows, om det är det enda du behöver. Det är ju allra enklast. Sök lite här.

Har kört Vista sedan oktober förra året och har inga problem alls.
I början var det lite strul med vissa program men idag så är allt detta fixat och säkerheten är bättre en XP. Sök lite på nätet så hittar du mycket info kring detta.
Jag själv kör med Vista Business eftersom jag har den på jobbet och kör även detta på min mac.
Tycker absolut du ska satsa på Vista.

Ursprungligen av heiko:

Har kört Vista sedan oktober förra året och har inga problem alls.
I början var det lite strul med vissa program men idag så är allt detta fixat och säkerheten är bättre en XP. Sök lite på nätet så hittar du mycket info kring detta.
Jag själv kör med Vista Business eftersom jag har den på jobbet och kör även detta på min mac.
Tycker absolut du ska satsa på Vista.

Om han bara ska köra nåt enstaka program så tycker jag det är dumt med Vista. Det är mycke slöare än XP. Tar mer plats gör det också, onödigt att slösa bort massa utrymme..

http://www.kronenberg.org/ies4osx/ Där är länken, teste det som heiko säger.

1
Bevaka tråden