Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Svensk" iPhone med TurboSIM !

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Såja, efter lite mekande så har man nu en iPhone som det går ringa med, whooopppiee

Har suttit och väntat på bladox kortet i lite över en vecka nu och var osäker på när det skulle komma, så jag gav mig i kast med att påbörja denna procedur: http://iphonejtag.blogspot.com

Mitt uppe i alltihopa så hör jag att något dimper ned i brevinkastet, jomenvisst är det en avi från Bladox med mitt TurboSIM kort.

Så efter lite klippande och "patchande", voilá

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-08-24 18:08

Svårt och få igång det? Vad kostar kortet? Fungerar SMS, gprs osv?

Inte så svårt om man följer denna guide (http://iphone.simbunch.com/turbosim.php?type=applesaft, )lite pillande med SSH och SCP/SFTP.
Svårast var nästan att klippa till SIM kortet samt få in det i telefonen, fick använda en pincett för att turbosim kortet och vanliga sim kortet skulle glida in korrekt

TurboSIM kortet kostar runt 50Euro, 74Euro med frakt till Sverige.

SMS och GPRS fungerar fint, med Telia som operatör så ska även Edge fungera sägs det.

Ursprungligen av dec_alpha:

Såja, efter lite mekande så har man nu en iPhone som det går ringa med, whooopppiee

Nice, det var en liten detalj jag saknade när jag hade 99:s iPhone här

Hehe, innan jag hade "fixat" den så störde jag mig inte så mycket på att jag inte kunde ringa, men nu är det en sådan otrolig lättnad att slippa bära med sig två telefoner.
SMS history funktionen är riktigt lätt att vänja sig vid, jag kommer aldrig vilja gå tillbaka till det gamla kaoset med osorterade sms

Nu med: Youtube, Svenska tecken samt deaktiverad autokorrektion !

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2007-11-24 02:24
Ursprungligen av dec_alpha:

Nu med: Youtube, Svenska tecken samt deaktiverad autokorrektion !

Hur lyckas man få svenska tecken på den?
Någon speciell patch man kan lägga vantarna på?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-26 01:33

iPhones engelska autocorrection är faktiskt riktigt bra. Har testat kanske 10 stycken småkonstiga ord och den föreslår ändå rätt saker när man väl stavar fel.

Jo, det är säkert nice om man bara ska skriva engelska, men då man skriver något som liknar svenska så korrigerar den snabbt det "fel"

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-26 11:51

Ok jag fattar inte. Är det ett abonnemang du har, är det kontantkort eller vad är det? Är det Sverigebaserat? Vad kostar det att ringa resp datatrafik?

Ursprungligen av boko:

Ok jag fattar inte. Är det ett abonnemang du har, är det kontantkort eller vad är det? Är det Sverigebaserat? Vad kostar det att ringa resp datatrafik?

Han har patchat telefonen så att den går att använda med ett svenskt abonnemang.

Precis, vanligt telefonabbonemang, för närvarande Telenor, men på väg över till Tele2 med "obegränsad" datamängd

Ursprungligen av dec_alpha:

Precis, vanligt telefonabbonemang, för närvarande Telenor, men på väg över till Tele2 med "obegränsad" datamängd

Vilket abonnemang då?

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2007-11-21 12:13

Funkar TurboSIM även på 1.1.2?

Det borde det göra eftersom det inte är telefonen som hackas, utan SIM-kortet.

Kolla diskussionerna på bladox.com för mer detaljer.

Kan någon förklara lite mer vad TurboSIM är? Är sugen på att köpa en iPhone men just nu verkar det inte gå att låsa upp. Kan detta vara en lösning eller?

tack på förhand!

Ursprungligen av h.cewers:

Kan någon förklara lite mer vad TurboSIM är?

Det är ett special-SIM-kort från Bladox som går att programmera.

Enligt den här tråden så skall det funka fint med en köpt 1.1.2 iphone:

http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=16241

lite mekigt dock.

Kan någon svara på vad man gör för att få TurboSIM att funka om man INTE har ett AT&T SIM kort?

Enligt denna beskrivning skall man använda ett AT&T SIM Kort!
http://iphone.simbunch.com/turbosim.php?type=applesaft
"Repeat the above process with AT&T's SIM card"

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-11-27 09:00

Vad jag förstår så måste man ha ett AT&T-kort. Du kanske kan åka hem till någon och låna det? Du behöver ju bara en viss mängd data som finns på det SIM-kortet och inget mer. Eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-27 09:13

AT&T kort finns det många som har här nu, jag bland annat, hör av er om ni behöver det

Levereras inte alla iPhones med AT&T kort? Eller iaf alla de från USA. Men nåt kort kommer väl altid med. Räcker väl att det är ett orginalkort för att få TurboSIM att funka, behöver väl inte vara från just AT&T?

Ursprungligen av raptorjr:

Levereras inte alla iPhones med AT&T kort? Eller iaf alla de från USA. Men nåt kort kommer väl altid med.

Jo, men vissa som har sålt telefoner i Sverige har plockat ut kortet i samband med upplåsningen. Vet att t.ex. Martin tyvärr gjorde det på många iFun-telefoner.

Ursprungligen av raptorjr:

Levereras inte alla iPhones med AT&T kort? Eller iaf alla de från USA. Men nåt kort kommer väl altid med. Räcker väl att det är ett orginalkort för att få TurboSIM att funka, behöver väl inte vara från just AT&T?

:">
Oopps...


Syrran kommer förbi på fredag med dem så jag har inte själv sett dem än. Jag frågade bara om hon fick med ett SIM kort eller om det låg ett i lådan, men hon sa att hon varken fått eller sett något.
Är nog bara jag som är lite för ivrig.

Mao sitter det nog ett SIM kort redan i telefonerna,

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-28 13:18

Simkortet sitter i telefonen

/Tangen

  • Medlem
  • Luleå
  • 2007-11-28 16:34

Men man kan inte köpa en iphone, hacka det och köra med sitt gamla sim kort?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-12-01 22:30

Tjao!

Fick en 1.1.2 när jag köpte från eBay. Trodde inte jag skulle få det. Köpte till slut ett TurboSim från Bladox (sök) och det funkar bra än så länge. Det kostar cirka 800 kr och kommer på 2-3 dagar (trots att det står 2 veckor för billigare frakt). Lite trixigt att fixa och ska tydligen väldigt lätt gå att ha sönder TurboSim-"kortet". För den som inte orkar vänta på 1.1.3 (som tros ge möjlighet att använda funnen exploit) kan pröva denna väg.

Här är bra länk för det du behöver veta:
http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=17560

Man måste förstås ha ett fungerande AT&T-simkort för att kunna fixa det. Har du 1.1.2 OTB så är det vid 1.1.2 som du måste göra ändringarna. Funkar ej med 1.1.1.

/T

Köper beg. från en kompis i South Valley, och kommer troligtvis inte få med killens eget AT&T-kort. Har dock ett pre-paid Cingular/AT&T-kort från när jag var där i somras. Räcker det för att trixa med TurboSIM?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-04 08:03
Ursprungligen av avocade:

Köper beg. från en kompis i South Valley, och kommer troligtvis inte få med killens eget AT&T-kort. Har dock ett pre-paid Cingular/AT&T-kort från när jag var där i somras. Räcker det för att trixa med TurboSIM?

Vet inte, men det är i alla fall samma kort för både prepaid och vanligt abbonemang, eftersom det sitter i telefonen när man köper det - men det kan å andra sidan vara ett "eget" kort för iPhone, som ATT har tagit fram till Apple

/Tangen

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-12-04 01:43

Ingen aning.. Skulle gissa på att det inte gör det om det är olika SIM-kort för prepaid och kontrakt..

Bevaka tråden