Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

låsa upp iphone 1.1.2?

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

beställde en iphone från usa i veckan. vilket är bästa sättet att låsa upp den på? har inte nåt at&t kort. finns de nått man kan låsa upp 1.1.2. jag vet att de finns inlägg om de här redan men har suttit och läst i forumet om hur man ska göra men jag blir tokig på alla som byter ämne hela tiden!! man hinner ju inte ens läsa 10 inlägg ju!!! upskattar alla svar som hör till ämnet.

  • Medlem
  • Boden
  • 2007-11-14 19:46

Nej, det finns inget sätt att låsa upp en iPhone med 1.1.2 i dagsläget
http://docs.google.com/View?docid=dgzw9xs_0gfhxns

sitter själv o väntar på att de ska komma ut en jailbreak på1.1.2uk,
har läst lite på the iphone elite dev team.. o på hackint0sh. verkar som om dom har nåt på gång, men man vet aldrig

De går ju att låsa upp nya 1.1.2 iPhones, dock går de inte att använda någon annan operatör än O2 om du köpt den i UK än.

Köpte själv en iPhone i UK och den funkar nu utmärkt med ett O2 refillkort!
Finns jättebra guider för jailbreak + aktivation på hackint0sh

ok, va kostar ett O2 refillkort, köpte du den i gb el, kan man köpa den nån annan stans o kan man ringa me den i sverige...

Refillkorten är ju gratis, dock är de inte så jättebilligt att ringa, är i allmänhet ganska dyrt att ringa i UK, jag köpte den i Glasgow där jag bor nu, så för mig går den att använda, förtillfället går inte dom nya 1.1.2 inte att ringa med i sverige

Har precis köpt en iPhone från O2 i London. Vart finns bästa guiden för att få den att funka i svedala?

  • Medlem
  • 2007-11-17 13:22
Ursprungligen av Krokodilen:

Har precis köpt en iPhone från O2 i London. Vart finns bästa guiden för att få den att funka i svedala?

Hur funkar det att köpa iphones i UK? Är det samma som USA, inga kontakter, max 2 per kreditkort, frågar dom om personuppgifter m.m?

Ursprungligen av JGG:

Hur funkar det att köpa iphones i UK? Är det samma som USA, inga kontakter, max 2 per kreditkort, frågar dom om personuppgifter m.m?

Vet ej. Köpte en med kreditkort, peka, betala, that's it.

gå in på ifun.se

vad använs firewire sladdden till, o finns d olika sladdar ,iså fall villken skall man köpa

När jag ansluter iPhone till min mac så startar itunes och då vill den att jag ska aktivera den där.

Hur aktiverar jag den utan iTunes, har laddat ned lockdown men inget kommer med instruktioner direkt...

  • Medlem
  • 2007-11-17 21:32

Allt nedan är offtopicfrågor. Sök först, fråga sedan i rätt tråd, eller skapa en ny tråd om din fråga inte redan är besvarad.
Tråden handlar om ifall man kan låsa upp en telefon med fw 1.1.2.

Ursprungligen av supastition:

ok, va kostar ett O2 refillkort, köpte du den i gb el, kan man köpa den nån annan stans o kan man ringa me den i sverige...

Den frågan har inte i den här tråden att göra. Det fungerar antagligen som det gör med svenska kontantkort, men säkrast är väl att gå till http://o2.co.uk och kolla.

Ursprungligen av Krokodilen:

Har precis köpt en iPhone från O2 i London. Vart finns bästa guiden för att få den att funka i svedala?

Det där mpste vara den vanligaste frågan på 99.se/iphone. Det finns massor av snack om hur man låser upp telefoner i andra trådar, och på www.ifun.se.

Ursprungligen av supastition:

vad använs firewire sladdden till, o finns d olika sladdar ,iså fall villken skall man köpa

Det är ingen firewiresladd och den används för att synka telefonen med iTunes.

  • Medlem
  • 2007-11-19 22:12

Här är en som påstår sig ha låst upp sin 1.1.2 utan större problem.

http://www.iphonealley.com/forums/showpost.php?p=8646&postcount=6

Yo! Vi måste ALLTID skilja på:
- jailbrakad
- aktiverad
- unlocked

En 1.0.2 eller 1.1.1 uppgraderad till 1.1.2 är numer enkelt att jailbraka, aktivera och unlocka.

Det är om man köpt en iPhone efter den 9:e november med 1.1.2 på man har problem! Det går att jailbraka och aktivera utan större problem. Man får då en iTouch. Det är själva upplåsningen (som gör det möjligt att använda andra operatörer än de förbestämda) som är struligt i 1.1.2.

Idag släpptes ett program som heter iWorld i Installer.app som ska lösa det sista återstående hindret för att kunna använda andra operatörer, enligt hacktheiphone.com. Det är också den källa jag tycker verkar seriösast i denna djungel... Jag inväntar en telefon som skeppades från Apple 9 november så jag är ganska spänd på om denna lur är 1.1.2 eller 1.1.1...

Ursprungligen av svantet:

Yo! Vi måste ALLTID skilja på:
- jailbrakad
- aktiverad
- unlocked

En 1.0.2 eller 1.1.1 uppgraderad till 1.1.2 är numer enkelt att jailbraka, aktivera och unlocka.

Det är om man köpt en iPhone efter den 9:e november med 1.1.2 på man har problem! Det går att jailbraka och aktivera utan större problem. Man får då en iTouch. Det är själva upplåsningen (som gör det möjligt att använda andra operatörer än de förbestämda) som är struligt i 1.1.2.

Idag släpptes ett program som heter iWorld i Installer.app som ska lösa det sista återstående hindret för att kunna använda andra operatörer, enligt hacktheiphone.com. Det är också den källa jag tycker verkar seriösast i denna djungel... Jag inväntar en telefon som skeppades från Apple 9 november så jag är ganska spänd på om denna lur är 1.1.2 eller 1.1.1...

...men de utgår fortfarande från en Iphone med bootloader 3.9!

Jaa jag tycker oxå de är en riktig djungel de här med att låsa upp osv.
Men hur som helst så har jag som jag nämnt tidigare en iPhone FW. 1.1.2, som är jailbreakad, de positiva med de hela är att jag bor i Glasgow och mitt o2-refill fungerar utmärkt, däremot blir de problem när man kommer tillbaka till sverige.

En annan bra sida är ju även http://docs.google.com/View?docid=dgzw9xs_0gfhxns
Den uppdateras oerhört ofta och när de väl kommer en anysim app. som funkar till iPhones med den nya bootloadern kommer de garanterat dyka upp info på den där sidan!

  • Medlem
  • 2007-11-20 16:04

Får min 1.1.2:a nu i veckan. Antar att det aldrig sålts några lurar med bootloader 3.9 och 1.1.2? Det blir till att vänta snällt antar jag.

/Majk

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2007-11-25 20:28

Går det inte att först nedgradera 1.1.2 till 1.1.1, sedan aktivera telefonen (inte till AT&T) och Jailbreaka den?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • 2007-11-25 20:44

Går ej att nergradera en 1.1.2 till 1.1.2 och man måste först jailbreaka telefonen innan man kan unlocka den.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-25 21:56
Ursprungligen av Andbert:

Går det inte att först nedgradera 1.1.2 till 1.1.1, sedan aktivera telefonen (inte till AT&T) och Jailbreaka den?

Tack på förhand!

Man kan gå till 1.1.1 från 1.1.2 men eftersom basebandet är en nyare version än i 1.1.1 så går det inte att unlocka en 1.1.2 iPhone.

//Rob

nån som vet om turbosim funkar med bootloader 4.6?

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2007-12-13 17:57
Ursprungligen av t.johansson:

nån som vet om turbosim funkar med bootloader 4.6?

Det funkar! Får mitt StealthSIM snart!:D

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-11-27 09:02

Ja, turbosim funkar. Jag har beställt ett själv och ska pröva när det kommer. Tar tydligen två veckor med billigare posthantering. Så jag kan inte svära på det ännu.

Toopa vart köpte du turbosim?

Tack

Länk till hur du aktivera och jailbreakar enkelt översatt till svenska.
kingsim funkar också. finns länk på denna sida vart ni kan köpa det.
http://www.golf-raffe.se/iphone.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-07 13:54

Va? E helt lost nu, är det någon som lyckats låsa upp en 1.1.2? Jag har en polare som nyss fått hem en 1.1.2 och hittils har jag bara sett att man kan använda den som en ipod touch. Eller?

PS: ETT STOOOOOOORT tack till alla otroliga hackers som faktiskt löser problemen och inte bara sitter och väntar. Jag SKÄMS att jag inte kan hjälpa till! (Men försöker samtidigt lära mer!)

1
Bevaka tråden