Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur länge räcker batteriet?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-27 20:00

Hej!
Är ny på forumet och har spenderat större delen av dagen med att läsa alla möjliga iphone inlägg. Har starka funderingar på att inskaffa en men skapar en annan tråd om det.
Efter att ha sökt på forumet så ser jag ingen direkt information om hur bra batteri tiden egentligen är.
Engadget säger att den är helt grym. Film, musik samt snacka i timmar är inget problem. Men o andra sidan ser man några som säger att den suger ur sig batteri och måste laddas minst varje dag.
Hur är det egentligen? Jag kommer använda den mer som mediaspelare än telefon, kanske max 30 minuters samtal om dagen och några sms, hur är batteriet för sån användning?

tack på förhand!

Jag lyssnar också en del på musik samt ser lite youtube klipp då och då, Samt kanske 20 min samtal per dag och jag måste ladda den varje natt. då är det musik samt film tittande som gör att batteriet tar slut. Men har också använt den i 2-3 dagar utan att ladda den men då har jag nästan enbart använt den som en telefon.

Jag skulle inte klara mig utan en nätadapter så det kan vara et tips, laddas hur snabbt som helts med den.

Jedsler:
Bäst svar kanske du får här:
http://www.apple.com/iphone/specs.html
Nere till höger finns batterispecifikationer.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-28 12:31
Ursprungligen av theplague:

Jedsler:
Bäst svar kanske du får här:
http://www.apple.com/iphone/specs.html
Nere till höger finns batterispecifikationer.

Apples sidor är kanske inte det bästa stället att kolla hur batteritiden verkligen är. Apple (och andra företag) är kända för att försköna siffrorna lite. Genom att stänga av WLAN, EDGE och allt som tar ström. Något som en normal användare inte kommer att göra och kommer därför aldrig att uppnå samma batteritid som anges.

Vet inte om det finns någon bra sida med realistiska batteritider men det låter troligt att iPhonen måste laddas om varannan dag.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-27 20:11

Oj, snacka snabbt svar
Ok, är det samma kontakt som på alla Ipodar? så att nät adaptern jag laddar min nano (Gen 1) med kan jag även ladda luren med?
Skulle du säga att man utan problem kan spendera större delen av en dag (7-9 timmar) med non stopp musik ? Det är ju mest musik jag kommer lyssna på, video om man är ute och flyger eller så kanske men oftast musik och telefoni.

Ursprungligen av Jedsler:

Ok, är det samma kontakt som på alla Ipodar? så att nät adaptern jag laddar min nano (Gen 1) med kan jag även ladda luren med?

Ja, det stämmer.

Jag använder inte alls iPod-delen, däremot surfar jag en hel del under förläsningar och jag använder även mailen en hel del, laddar den varannan natt. Jag tycker personligen batteritiden är helt okej.

1
Bevaka tråden