Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Upplåst 1.1.1 -> Restore ->Låsa upp igen

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

http://www.ifun.se/guide-upplasning-av-ny-111-med-appsnapp/
Följde denna och gjorde hela punkt 2.
Därefter funkade ALLT! Ringa/youtube/ta emot samtal etc..

Konstigt? Ja! Inte kört AnySim sedan jag restorade.

Vad ska jag göra? Köra Anysim eller?

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2007-11-04 18:52

Har du låst upp den förut med nya anySIM ska man inte behöva låsa upp den igen.
Så allt är som de ska vara.

1.1.1 anySIM ska väl inte klara sig en restore? Ska det?
Jag har iaf. läst att 1.0.2 restores klarar sig anySIM på men inte 1.1.1, skitsamma det verkade funka prima iaf .

Tack för svaret.

Ursprungligen av djungelmums:

1.1.1 anySIM ska väl inte klara sig en restore? Ska det?
Jag har iaf. läst att 1.0.2 restores klarar sig anySIM på men inte 1.1.1

Så hade jag uppfattat det också. Det var en del av att anySIM 1.1.1 var "snällare" i sin upplåsning och så man slapp en virginize-process för att få telefonen tillbaka till ursprunligt skick, det räckte med en återställning. Men jag har inte hittat hårda fakta på det ännu.

Under 1.0.2 överlever upplåsningen, det har jag testat själv (upplåst med unlock.app). Men jag har inte testat en återställning på en anySIM-upplåst 1.1.1.

Generellt sett så är det bra att kunna återställa, då det verkar lösa många problem (som även legitima icke-upplåsta AT&T-kunder kan få med iPhone.

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2007-11-04 20:18

Jag har testat att återställa en 1.1.1 som har varit upplåst med anySIM 1.1.1 och jag behövde bara att jailbreaka den så funkade de att ringa.

Japp 1.0.2 är ju så, det är well known och testat detta själv.
Men som sagt verkar vara så för 1.1.1 också även om jag hört att det ska vara tvärtom, funkade som sagt prima (samtal/sms etc) utan att köra anySIM igen på den restore:ade 1.1.1

I så fall återstår frågan, hur gör man en "virginize" på en 1.1.1.1-telefon upplåst med anySIM 1.1?

(En del skriver anySIM 1.1.1, men så vitt jag vet finns bara 1.1.0.)

Jag tror att det är att det är ett missförstånd/förtydligande av anySIM 1.1 (alltså de menar till 1.1.1).
Japp det är ju onekligen intressant hur man virginize:ar en 1.1.1 då

Så om man måste restore en 1.1.1 telefon med Anysim så är det bara att köra restore i itunes och sedan gå över till indipendence och jailbreaka? Stämmer det?

Ursprungligen av givmild:

Så om man måste restore en 1.1.1 telefon med Anysim så är det bara att köra restore i itunes och sedan gå över till indipendence och jailbreaka? Stämmer det?

Om du har uppdaterat till iTunes 7.5 tror jag inte att iNdependence kommer att fungera. Men du kan ju använda AppSnapp istället!

Nä, jag kör fortfarande 7.4 på iTunes. Men är det något mer man måste göra, eller är det bara att köra en restore och sedan jailbrake. Ingenting som man måste förbereda med?

hur kör jag restore på en jailbreakad telefon?

jag har fått problem efter jag installerade swe/ifun.

så nu vill jag restora telefonen helt för att se om det blir bra. men vad kan jag göra vågar jag gå via iTunes?

blir det automatiskt en uppgradering till 1.1.2 då som gör att det blir problem..

desperata killen

Ursprungligen av johanph:

jag har fått problem efter jag installerade swe/ifun.

så nu vill jag restora telefonen helt för att se om det blir bra. men vad kan jag göra vågar jag gå via iTunes?

blir det automatiskt en uppgradering till 1.1.2 då som gör att det blir problem..

desperata killen

Näe, inte om du laddar hem 1.1.1 separat och håller nere rätt tangent när du klickar på Återställ i iTunes. Kolla runt i forumet, finns beskrivet många gånger hur man gör en återställning till valfri version.

Var kan man ladda mer 1.1.1 firmwaren? Lyckas inte hitta sen?!?!

tog mig ca 20 sekunder att hitta en länk på forumet, http://appldnld.apple.com.edgesuite....a_Restore.ipsw

vet inte om du behöver den längre iom att det är över en vecka sen du skrev sist, nåja...

1
Bevaka tråden